Gå til innhold

Anbefal en koffert!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan dere anbefale en koffert? En til å sjekke inn og som med normalt innhold rommer ca. 20kg. Bra kvalitet.

Anonymous poster hash: c15a1...a41

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

haha *tenker koffert* :fnise:

Anonymous poster hash: a7d71...4ab
AnonymBruker
Skrevet

Samsonite. Ingen over, ingen ved siden. Uovertruffen kvalitet og 10 års garanti. Kjøp den dyreste du har råd til... Den dyreste er nemlig både hardplast

Anonymous poster hash: 52fc0...130

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

*sukk*

Både hardplast og lightweight, sånn at du får utnyttet mest mulig av vektgrensen til tingene dine.

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken Samsonite da? Er den virkelig verdt å betale så mye for?

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje ikke hvis du reiser på én chartertur annethvert år, men skal du ha en koffert til litt aktivt bruk, så ja. Absolutt verdt pengene. Spør en hvilken som helst bakkeansatt hos flyselskapene. De kommer til å svare Samsonite all the way. Fordi de er så drita lei av klagesaker og å dele ut erstatningskofferter til alle disse halvdårlige billigkoffertene som blir ødelagt i hytt og pine.

Jeg har ca. denne (men eldre modell, min er vel kanskje sju år gammel nå):
http://www.samsonite.no/aeris-spinner-68cm-25inch-racing-green/product-en.htm?or=2237654046

Men hvis jeg noensinne klarer å slite ut min koffert, skal jeg ha en sånn her pga lavere vekt:
http://www.samsonite.no/cosmolite-spinner-75cm-28inch-red/product-en.htm?or=2237654046

For øvrig jobber jeg i en butikk som selger billigkofferter med to års garanti. Jeg kunne fått en 100-liters lettvektskoffert til ca 650 kroner med personalrabatt. Jeg velger likevel Samsonite. (Billigkoffertene våre er ikke dårlige, altså - men sammenlignet med en Samsonite så faller det meste igjennom.) Prisen du betaler for en Samsonite garanterer deg at du har koffert i 10 år (og kabinkofferten min fra Samsonite er vel 15 år nå). Prisen du betaler for en billigkoffert garanterer deg som regel koffert i 2 år.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig med de over. Samsonite.

Anonymous poster hash: fbcaf...e15
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk ut Swaine Adeney Brigg.

Fikk selv laget en koffert etter egne spesifikasjoner der. Topp kvalitet, og litt "under radaren" i forhold til LV, om du skjønner.

Lykke til i jakten! :)

Anonymous poster hash: 8cd61...970
Skrevet

Kanskje ikke hvis du reiser på én chartertur annethvert år, men skal du ha en koffert til litt aktivt bruk, så ja. Absolutt verdt pengene. Spør en hvilken som helst bakkeansatt hos flyselskapene. De kommer til å svare Samsonite all the way. Fordi de er så drita lei av klagesaker og å dele ut erstatningskofferter til alle disse halvdårlige billigkoffertene som blir ødelagt i hytt og pine.

Jeg har ca. denne (men eldre modell, min er vel kanskje sju år gammel nå):

http://www.samsonite.no/aeris-spinner-68cm-25inch-racing-green/product-en.htm?or=2237654046

Men hvis jeg noensinne klarer å slite ut min koffert, skal jeg ha en sånn her pga lavere vekt:

http://www.samsonite.no/cosmolite-spinner-75cm-28inch-red/product-en.htm?or=2237654046

(..)

Enig. Har selv Cosmoliten og tror faktisk ikke jeg kan beskrive hvor glad jeg er i den. Den har vært med på mange turer rundt om i verden og den ser forsatt fantastisk bra ut (ikke at det er noe særlig krav) i tillegg til at jeg får generelt mer "plass" (tyngre klær bl.a.) uten å overstige den 20kg grensen. Den er lett å ta seg rundt med og jeg føler ikke at jeg driver å drasser på en tung koffert når jeg venter på checkin som bare blir til irritasjon.

Skrevet

Har ingen grunn til å ikke anbefale samsonite selv, så ville stolt på alle rådene du har fått.

Vi har 3-4 samsonitekofferter i familien, koffertene er vel i alderen 10-15 år og det eneste problemet er at en av dem har et håndtak på et bånd som skal trekke automatisk inn ikke virker. Ellers funker de fint.

Det skal dog sies at dette er litt gamle kofferter nå, og nyeste kofferten i familien er en koffert av merket titan. Tror vi har hatt denne i 4 år, viser ingen tegn til slitasje. Den er lett, romslig og har hjul så den er lett å trille (veldig kjekt når man er pakkeselel i familien). Eneste jeg er skeptisk til er at den har glidelås rundt kantene istedenfor slike klemmer. Når det er sagt funker det veldig bra med glidelås, jeg er bare bekymret for at det kan være et svakt punkt. Foreløpig er det ingen tegn på det.

Jeg ville valgt en koffert med 4 hjul under.

Skrevet

Jeg er, som flere andre, veldig fornøyd med Samsonite. Anbefaler også en koffert med fire hjul under, de er mye lettere å dra med seg når de veier litt :)

AnonymBruker
Skrevet

Har tre Samsonite kofferter som jeg er veldig fornøyd med. En i hardplast (eldre modell av den AB #7 linket til først) i største størrelse som har vært med jorden rundt flere ganger, holder godt og tåler det meste. Så har jeg en stoffkoffert i en mellomstørrelse (kan tenke meg ca 65x40x20) som jeg har hatt i 16 år og som definitivt er den jeg bruker mest. Holder til en ukes ferie som inkluderer shopping, og når kofferten er full veier den som regel rundt 20 kg. Aldri hatt trøbbel fordi om den er av stoff, ofte er det glidelåsen på stoffkofferter som er problemet, men denne har holdt godt. Kabinkofferten min er også Samsonite i myk versjon, hatt den i ca 10 år og den er akkurat like fin i dag. Virkelig verdt å investere i en skikkelig koffert :)

Anonymous poster hash: b8861...a2f
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen! Jeg heller mot Cosmolite på grunn av vekt, men er litt redd for å bruke unødvendig mye penger på et navn. Reiser på et par lengre utenlandsturer i året i tillegg til reising i Norge. Hjul og håndtak på min gamle koffert overlevde ikke to uker i Afrika i fjor. Vil ha noe som tåler litt og ikke veier for mye. Hjulene på Cosmolite ser litt skjøre ut. Tåler de mer enn de ser ut til?

• 9 måneder senere...
Skrevet

Tråden ryddet for reklame

Bond, forumansvarlig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...