Gå til innhold

CV - lite fravær


Tvist

Anbefalte innlegg

synes 1-2 dager i året er ekstremt lite, men ville ikke tatt det med i cv/søknad

her jeg jobber er folk syke i gjennomsnitt 3-4 dager i måneden



Anonymous poster hash: fc88b...566
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva som er mye/lite varierer veldig etter arbeidsplass. Dårlig arbeidsmiljø gjør at folk er oftere syke/borte fra jobb pga helse. Stort smittepress på jobb som f.eks. barnehage og barneskole gjør at folk får det som går :P

1-2 dager er ikke mye i det hele tatt nei. Men heller ikke noe som bør nevnes i en søknad :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i helsesektoren og hos oss (jeg har jobbet flere steder) er det lite fravær.

Jeg selv var veldig lite syk, helt til jeg fikk barn i barnehage og endte opp med hver eneste virus eller bakterieinfeksjon i distriktet.

Så jeg tenker at det ikke alltid er hvor mye du er syk, men hvorfor.

For jeg er gjerne sånn som blir dårlig på jobb og så er hjemme. Det vil si at jeg da har jo "fått bevist" at jeg et syk (jeg hadde selvsagt ikke dratt på jobb hvis jeg visste jeg var syk).

For noen blir syke en dag her og en dag der. Og det er mer merkelig enn 4 dager pga forkjølelse eller 1-2 uker pga influensa.

Selv har jeg vært borte 6 dager dette året og det er kanskje ikke over seg mye det, men med tanke på at jeg har jobbet noe redusert og i tillegg hatt både sykt barn dager og sykemeldinger. Så blir det myemye fravær.

Men jeg har ikke vært borte så mye på alle de årene jeg har jobbet som nå..

Anonymous poster hash: e84b5...3ab

Regner du ikke med de dagene du har vært sykmeldt i antall dager du har vært borte pga sykdom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...