Gjest Polarlys Skrevet 30. juni 2004 #1 Skrevet 30. juni 2004 Hei! Jeg har nå vært sykemeldt et år, etter mange års dårlig arbeidsmiljø (ledelsen), og en meget ubehagelig konflikt med nærmeste leder. Jeg har nettopp vært i møte med ledelsen for å se om det var mulig å komme tilbake i 50%stilling, dersom det ble tilrettelagt for meg, med 50% rehabilitering. Etter møtet innser jeg at det ikke er mulig, og at det ikke ville være bra for meg å fortsette på den arbeidsplassen. 7 år har vært nok. Jeg har bestemt meg for å si opp, og legge de problemene bak meg, og konsentrere meg om å bli frisk nok slik at jeg forhåpentlig kan komme i annen jobb senere. Det jeg lurer på i denne sammenhengen er om det har noen betydnig for rehabiliteringen, og trygdekontoret, om jeg søker permisjon fra stillingen, eller om jeg sier opp. Jeg tror det vil være positivt for meg, å endelig gi slipp på dette "arbeidsforholdet", fordi det helt klart har forverret mine psykiske problemer, gjennom mange år. Det er ikke særlig aktuelt å fortsette andre steder i samme kommune, ettersom ledelsen har ignorert alle mine forsøk på å be om hjelp til, meg og arbeisplassen generelt. Jeg har kjempet hardt for å bli hørt i forhold til arbeidsmiljøet, og det kostet meg dessverre helsa mi. Er det noen som vet, om jeg kan si opp stillingen uten at det har noe betydnig i forhold til medisinsk rehabilitering? Håper det ikke gjør noen forskjell, for akkurat nå ser jeg fram til å skrive oppsigelsen og sette strek for det kapitelet av mitt liv...
Gjest Anonymous Skrevet 30. juni 2004 #2 Skrevet 30. juni 2004 Jeg kan ikke dette godt nok, men i utgangspunktet: Ikke si opp!!! Du risikerer å frasi deg en masse rettigheter! Å være i et ansettelsesforhold gir deg masse rettigheter i forhold til å "bare" være sykmeldt/på attføring.
Gjest Polarlys Skrevet 1. juli 2004 #3 Skrevet 1. juli 2004 Hei! Jeg har akkurt snakket med trygdekontoret, og der ble det sagt at det ikke har noen praktisk betydning i forhold til dem, om jeg sier opp eller ikke. Hvilke rettigheter kan jeg miste hvis jeg sier opp? Jeg har vært sykemeldt et år, og har ikke krav på sykepenger, og jeg vil ikke attføres til annen stilling i den kommunen. Hva gjenstår da av fordeler som jeg kan miste? Må vite dette, jeg har tenkt å sende oppsigelsen i dag, dersom jeg ikke finner vektige grunner til å fortsatt stå i stillingen.
cappocino Skrevet 1. juli 2004 #4 Skrevet 1. juli 2004 Jeg ville ha dratt på trygdekontoret og snakket med de om dine alternativer... Fått alt skriftlig forklart hva hvis du sier opp hva hvis du fortsetter (men da sanns blir sykemeldt igjen) Ikke si opp enda, ser ikke bra ut med "hull" i CV, det er kanskje det eneste som du kan "redde".... Lykke til og en god fra meg !
Gjest Polarlys Skrevet 1. juli 2004 #5 Skrevet 1. juli 2004 Har et stort hull i Cv'n, har 7 år i arbeidslivet, hele min "karriere", som jeg kan dokumentere at jeg har vært ansatt, men jeg har ingen leder som jeg kan bruke som referanse i forhold til evt ny arbeidsgiver i framtiden. Og akkurat nå har jeg vært sykemeldt et år, og kommer til å være på rehabilitering i ubestemt tid framover. Det ser ikke lyst ut, men dette er uansett noe jeg ikke kan "kamuflere". Så den dagen jeg blir frrisk nok til å prøve meg i ny jobb, må jeg finne ut hvordan man forholder seg til en slik situasjon. Kan antagelig ikke bli ferdig med de problemene før jeg blir ferdig med den arbeidsgiveren, og vet at jeg kan gå videre.
Dreyer Skrevet 1. juli 2004 #6 Skrevet 1. juli 2004 IKKE SI OPP!!!! Jeg kan ikke reglene, men det er noe med trygdeytelser, attføring, rehabilitering, uføretrygd og jeg vet ikke hva. Ikke stol på trygdekontoret, du kan nemlig ikke "angre" en oppsigelse. Dessuten: idag er det den 1. i denne måneden. Om du leverer oppsigelsen idag eller den 31. juli er samme sak. Du blir ikke fortere "ferdig". Oppsigelsestiden begynner å løpe fra den 1. i måneden etter at du har levert oppsigelsen. Så derfor kan du like godt vente.
Gjest Anonymous Skrevet 1. juli 2004 #7 Skrevet 1. juli 2004 For alt i verden. Ikke si opp! Les innlegget over- det stemmer helt. Bruk juli måned til å finne ut av dine rettigheter. Hvis du jobber i kommunen, er du sannsynligvis organisert i Fagforbundet? Ta en telefon til dem og forhør deg om dine retttigheter. Men skynd deg- "alle" går på ferie nå! Lykke til!
Gjest Anonymous Skrevet 1. juli 2004 #8 Skrevet 1. juli 2004 Og en annen ting! Er det ikke slik at gjeldende FRA I DAG er det nye regler i forhold til sykemelding og rettigheter. PASS DERFOR PÅ å få grundig informasjon som blir riktig i forhold til dagens lovverk når det gjelder hva hvis dette eller hint. Jeg hører forresten flere har den erfaringa med trygdeetaten at de informerer ikke "uoppfordret", man må selv spørre - og ta med alle eventualiteter for å være sikker på at man har fått vite ALT.... Det er jo ikke sånn det skal være, men som sagt, endel opplever det slik.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå