Gå til innhold

Noen som har solcellelys fra IKEA?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i blokk, og har kjøpt med Solvinden solcellelys. På bruksanvisningen står det at man skal stappe den batterigreia (som fanger opp sollyset) i gresset. Men jeg har jo ikke gressplen.

Hvor stapper dere den? Tenkte kanskje å fylle en potte med jord, og ha den der.

Noen tips?

Anonymous poster hash: b0d92...d45
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Funker fett å bruke blomsterpotte, men fyll den heller med grus eller sand, da jorda har en tendens til å tørke helt inn og skrumpe etter hvert.

Evt bare bruk wire og sett den fast i verandagelenderet eller hva det måtte være der du har tenkt å sette lyset.

Pass endelig på å fjerne den lille plastfliken som sitter på batteriet før du setter dem ut for å lades opp. Det glemte jeg da jeg kjøpte de jeg hadde for noen år siden. Satte dem pent i bakken tidlig om formiddagen og da kvelden kom, var det ikke noe lys. :fnise: Oppdaget tabben ganske kjapt da :P

AnonymBruker
Skrevet

Funker fett å bruke blomsterpotte, men fyll den heller med grus eller sand, da jorda har en tendens til å tørke helt inn og skrumpe etter hvert.

Evt bare bruk wire og sett den fast i verandagelenderet eller hva det måtte være der du har tenkt å sette lyset.

Pass endelig på å fjerne den lille plastfliken som sitter på batteriet før du setter dem ut for å lades opp. Det glemte jeg da jeg kjøpte de jeg hadde for noen år siden. Satte dem pent i bakken tidlig om formiddagen og da kvelden kom, var det ikke noe lys. :fnise: Oppdaget tabben ganske kjapt da :P

Takk for svar! Skal passe på plastikken ja!:-D

Anonymous poster hash: b0d92...d45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...