Gjest Coolaid Skrevet 7. august 2014 #1 Skrevet 7. august 2014 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/vil-at-det-skal-bli-forbudt-aa-roeyke-her/a/23269714/ Dette er utelukkende et positiv forslag. Hva syns du ?
Frk. Lolly Skrevet 7. august 2014 #2 Skrevet 7. august 2014 Jeg syns det blir litt "heksejakt" på røykerne. Det er et lovlig produkt og fri luft. Har aldri opplevd at noen røyker i et busskur om det er andre tilstede. Så om røykerne skal jages fra offentligheten, syns jeg heller at de kan forby tobakksvarer. 12
Doge Skrevet 7. august 2014 #3 Skrevet 7. august 2014 Positivt! Det er ikke noe gøy å bli ufrivillig forgiftet og kvalt når man står å venter på bussen. 18
Gjest Iben Skrevet 7. august 2014 #4 Skrevet 7. august 2014 (endret) Igjen, helsehysterisk massehysteri skapt for at enkelte mennesker skal ha noen å ta ut sine innerste sadistiske tendenser på. Røykere og pedofile, alltid røykere og pedofile. Håper dere koser dere ordentlig nå som dere har et nytt kort på hånden for å regelrett mobbe røykere enda mer. Linky, linky og linky. Endret 7. august 2014 av evnukken 9
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #5 Skrevet 7. august 2014 Det er litt merkelig. Noen ganger når jeg skal ta bussen, sitter det 1 eller flere røykere INNI buss-skuret, men ikke-røykerne og allergikerne står utenfor. Jeg klarer ikke å respektere røykere som ikke viser hensyn. Står man på et buss-stopp, går man utav skuret hvis man skal røyke. Enkelt og greit Anonymous poster hash: 9af9c...b36 27
Gjest avocadoen Skrevet 7. august 2014 #6 Skrevet 7. august 2014 Igjen, helsehysterisk massehysteri skapt for at enkelte mennesker skal ha noen å ta ut sine innerste sadistiske tendenser på. Røykere og pedofile, alltid røykere og pedofile. Håper dere koser dere ordentlig nå som dere har et nytt kort på hånden for å regelrett mobbe røykere enda mer. Linky, linky og linky. Noen som er hissig for å ikke få røyke i et busskur? Dakallllj som ikke får forgifte deg selv og andre når du venter på bussen 9
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #7 Skrevet 7. august 2014 Noen som er hissig for å ikke få røyke i et busskur? Dakallllj som ikke får forgifte deg selv og andre når du venter på bussen Da kan de gjøre som meg: røyke mens de springer til bussen i stedet Anonymous poster hash: 25369...07b
Gjest constance90 Skrevet 7. august 2014 #8 Skrevet 7. august 2014 Jeg jubler den dagen tobakkvarer blir forbudt! 15
Gjest avocadoen Skrevet 7. august 2014 #10 Skrevet 7. august 2014 Da kan de gjøre som meg: røyke mens de springer til bussen i stedet Anonymous poster hash: 25369...07b Hehe ja!
Gjest Iben Skrevet 7. august 2014 #11 Skrevet 7. august 2014 (endret) Noen som er hissig for å ikke få røyke i et busskur? Dakallllj som ikke får forgifte deg selv og andre når du venter på bussen Se der, akkurat det jeg snakket om. Takk for at du beviser mitt poeng. Jeg røyker ikke, jeg bare snuser. Men allikevel har jeg skamvett nok til ikke å sette meg selv på min høye hest og være sadistisk og mobbende overfor folk som røyker. Spør du meg, så er det allergikerne og asmatikerne som burde vike. Ikke bare når det gjelder røyk, men også når det gjelder hund på bussen og så videre. Så sorry, teorien din funka ikke. Prøv igjen. Og kanskje ta en kikk på linkene jeg postet før du uttaler deg noe videre om å "forgifte andre". Endret 7. august 2014 av evnukken 11
Gjest avocadoen Skrevet 7. august 2014 #12 Skrevet 7. august 2014 Se der, akkurat det jeg snakket om. Takk for at du beviser mitt poeng. Jeg røyker ikke, jeg bare snuser. Men allikevel har jeg skamvett nok til ikke å sette meg selv på min høye hest og være sadistisk og mobbende overfor folk som røyker. Spør du meg, så er det allergikerne og asmatikerne som burde vike. Ikke bare når det gjelder røyk, men også når det gjelder hund på bussen og så videre. Så sorry, teorien din funka ikke. Prøv igjen. Og kanskje ta en kikk på linkene jeg postet før du uttaler deg noe videre om å "forgifte andre". Du må nesten fortelle meg hva du mener mobbing er? Siden din definisjon på mobbing ikke er den samme som den virkelige definisjonen på mobbing. Man mobber ikke noen når man ikke synes synd i folk som forgifter seg selv og andre. Jeg synes ikke synd i foreldre som røyker innendørs og ødelegger ikke bare seg selv, men også barna som blir utsatt for det. Og nei, det er ikke mobbing å ikke synes synd i mennesker som både gir seg selv og muligens andre kreft når de er fult klar over hva de gjør. Jeg trenger ikke se på noen link, for røyking dreper og det vet du ganske godt selv. Så de som driver med slike ting kan i det minste holde seg langt unna de som vil holde seg friske. Astma og allergi kan man ikke noe for. 8
Gjest Iben Skrevet 7. august 2014 #13 Skrevet 7. august 2014 Du må nesten fortelle meg hva du mener mobbing er? Siden din definisjon på mobbing ikke er den samme som den virkelige definisjonen på mobbing. Man mobber ikke noen når man ikke synes synd i folk som forgifter seg selv og andre. Jeg synes ikke synd i foreldre som røyker innendørs og ødelegger ikke bare seg selv, men også barna som blir utsatt for det. Og nei, det er ikke mobbing å ikke synes synd i mennesker som både gir seg selv og muligens andre kreft når de er fult klar over hva de gjør.Jeg trenger ikke se på noen link, for røyking dreper og det vet du ganske godt selv. Så de som driver med slike ting kan i det minste holde seg langt unna de som vil holde seg friske. Astma og allergi kan man ikke noe for. Det er fåfengt å diskutere dette med deg når du er prinsipiell motstander av det å i det hele tatt utsette seg selv for ny informasjon som ikke nødvendigvis støtter opp om det du allerede innbiller deg. 9
Gjest avocadoen Skrevet 7. august 2014 #14 Skrevet 7. august 2014 Det er fåfengt å diskutere dette med deg når du er prinsipiell motstander av det å i det hele tatt utsette seg selv for ny informasjon som ikke nødvendigvis støtter opp om det du allerede innbiller deg. Helt greit at du støtter røykere, men her dummer du deg ut. Til og med røykere vet da at det de driver med er skadelig. 5
Gjest Iben Skrevet 7. august 2014 #15 Skrevet 7. august 2014 (endret) Helt greit at du støtter røykere, men her dummer du deg ut. Til og med røykere vet da at det de driver med er skadelig. Ingen som påstår noe annet. Spørsmålet er om passiv røyking er skadelig, noe det ikke er. Det er plagsomt for allergikere og astmatikere, men det er også alt. Hvis du vil debattere det jeg har dokumentert, så les for faen dokumentasjonen. Hvis ikke har jeg mer interesse av å debattere med en vegg. Ha en fin kveld. Endret 7. august 2014 av evnukken 13
Gjest avocadoen Skrevet 7. august 2014 #16 Skrevet 7. august 2014 (endret) Ingen som påstår noe annet. Spørsmålet er om passiv røyking er skadelig, noe det ikke er. Det er plagsomt for allergikere og astmatikere, men det er også alt. Hvis du vil debattere det jeg har dokumentert, så les for faen dokumentasjonen. Hvis ikke har jeg mer interesse av å debattere med en vegg. Ha en fin kveld.The European Heart Association rapporterer at anslagsvis 35 052 røykere dør av koronar hjertesykdom hvert år som følge av eksponering for passiv tobakksrøyk. Passiv røyking er røyk som pustes ut av røykere og røk som avgis fra den brennende ende av en tent sigarett, sigar, eller røret. Både direkte og indirekte røyking eksponering utgjør betydelige helsefare for gravide kvinner, spedbarn og små barn. Barn og spedbarn utsettes for tobakksrøyk er mer sannsynlig å oppleve ørebetennelser og astma, og er på et høyere risiko for krybbedød (SIDS) enn barn og spedbarn uten den samme eksponeringen. Edit: dessuten er banning i en diskusjon ikke noe en oppegående person gjør. Endret 7. august 2014 av avocadoen 9
Gjest Iben Skrevet 7. august 2014 #17 Skrevet 7. august 2014 The European Heart Association rapporterer at anslagsvis 35 052 røykere dør av koronar hjertesykdom hvert år som følge av eksponering for passiv tobakksrøyk. Passiv røyking er røyk som pustes ut av røykere og røk som avgis fra den brennende ende av en tent sigarett, sigar, eller røret. Både direkte og indirekte røyking eksponering utgjør betydelige helsefare for gravide kvinner, spedbarn og små barn. Barn og spedbarn utsettes for tobakksrøyk er mer sannsynlig å oppleve ørebetennelser og astma, og er på et høyere risiko for krybbedød (SIDS) enn barn og spedbarn uten den samme eksponeringen. Hvilken studie er dette og fra hvilket årstall? 2
Gjest avocadoen Skrevet 7. august 2014 #18 Skrevet 7. august 2014 Hvilken studie er dette og fra hvilket årstall? Det står hvem som rapporterer det. Jeg skjønner det at du ønsker så sterkt at indirekte røyking ikke skal være skadelig, men slik er det dessverre ikke. Du må lære deg å ha litt kildekritikk 5
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #19 Skrevet 7. august 2014 Jeg røykte selv, og hadde selvsagt vett nok til å gå ut av buss bua om det kom flere på buss stoppet. Mitt valg om å røyke skal ikke påvirke dem, og hvem ønsker frivillig å lukte røyk av hår og klær? Anonymous poster hash: 19c48...878 5
Gjest avocadoen Skrevet 7. august 2014 #20 Skrevet 7. august 2014 Hvilken studie er dette og fra hvilket årstall? Det ble og publisert en artikkel om det på NHI i år: http://nhi.no/forside/passiv-royking-helseskader-38447.html Nhi er en side leger også ofte bruker (jeg har en sjelden sykdom så hver gang jeg er hos en ny lege så leser de om min sykdom på NHI.) Så det er en side en kan stole på 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå