Gjest Magdalene Skrevet 8. august 2014 #21 Skrevet 8. august 2014 Lurer litt på hvordan dette skjer jeg. Går datteren din til stadighet rundt i barnehagen uten undertøy siden dette har skjedd flere ganger?Anonymous poster hash: 94b1f...7c6 Du forstår ikke at klærne ikke er limt på, men mulig å ta av en kort stund? Skjørt f.eks. Ganske enkelt å komme til da. TS: hvordan gikk det i bhg i dag? 1
fruBeist Skrevet 8. august 2014 #22 Skrevet 8. august 2014 Så du mener: - Kan min sønn få stikke fingeren i rumpe og tiss på din datter, han vil gjerne utforske? - Ja, siden du spør så pent og det gjelder utforsking så er det greit. Enigheten er det viktigste i Norge, da er alt bra?Anonymous poster hash: cea5f...1cb Jeg har aldri gitt uttrykk for at et barn skal la seg utforske om det selv ikke vil. Du ilegger meg meninger jeg overhode ikke har. Barnet selv må få sette grenser om sin egen kropp, under veiledning fra trygge voksne. Jeg tvinger ikke mine imaginære barn til å måtte la seg utforske av et annet barn . Hvordan du klarte å lese det ut i fra hva jeg skrev lurer jeg virkelig på! Det er helt vanlig at barn utforsker kropp. Det er ikke noe seksuelt bak dette. Barna må få lære grenser slik at de klarer å si i fra om en slik situasjon som ts skriver om oppstår, og de finner det ubehagelig. Noen ganger finner barn ut at det er veldig artig å putte lego inn i rumpa på hverandre. Som en utforskende og samtykkende leik. Du ser forskjellen på det og f.eks at et barn plutselig står og kniper et annet barn i tissen? Jeg sier ikke at det er helt greit at barn putter lego inn i rumpesprekken på hverandre, men det er ugreit av helt andre grunner. 4
Gjest Malanthor Skrevet 8. august 2014 #23 Skrevet 8. august 2014 Dette er selfølgelig ikke greit! Du må få jenta til og forstå at slikt ikke er greit på noen måte med fokus på at hun ikke må gjøre noe hun ikke selv vil. Videre må du snakke med de barnehageansatte for at de skal følge opp saken skikkelig.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2014 #24 Skrevet 8. august 2014 Du forstår ikke at klærne ikke er limt på, men mulig å ta av en kort stund? Skjørt f.eks. Ganske enkelt å komme til da. TS: hvordan gikk det i bhg i dag? Gjentatte ganger i en barnehage med flere voksne til stede når jenta ikke vil det? Beklager, men nei jeg skjønner ikke hvordan det kan skje mange ganger. Anonymous poster hash: 94b1f...7c6 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #25 Skrevet 9. august 2014 Ts Har ikke snakket med dem enda pga at det fremdeles er ferietid i barnehagen og personen jeg vil ta det opp med kommer mandag. Ang hvordan dette kan skje: barnehagen har et stort uteområde med mange steder å stikke seg bort på. Ungene får leke i fred uten alt for mye innblanding av de voksne. Jeg synes dette er veldig positivt. Jeg har ikke oppfattet at hun er spesielt preget av disse opplevelsene og hun gleder seg til å treffe de andre barna (inkl denne gutten) på mandag igjen. Skal ta det opp i barnehagen og snakke mer med datteren om dette. Takk for svar Anonymous poster hash: 3edf1...df5 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #26 Skrevet 9. august 2014 Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med Smiso også. De kan gi deg tips om hvordan du skal prate med både datteren din og barnehagen om saken. Du kan være helt anonym når du ringer. Anonymous poster hash: beb6a...6a2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå