Gå til innhold

røde prikker på beinet?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

uff ja, jeg måtte lage en bruker her inne for å få svar på dette.

jeg barberte meg i dag tidlig med engangsbbarberhøvler(fordi jeg ikke har råd til noe annet atm) og etter shaving(la merke til det da jeg satte meg på bussen) så fikk jeg røde prikker på størrelse med gåsehud, etter nesten 10timer har det spredd seg nedover hele benet og det er liksom masse røde prikker... nå sitter jeg hjemme og får panikk over det.(det blir forresten rødere og rødere)

noen som har en anelse om hva det er og hvordan jeg får det vekk? det verken klør eller svir. noe krem jeg skal kjøpe?

Anonymous poster hash: 3afcb...671
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt vanlig og er mikrosår etter barbering. Det går vekk etterhvert

Anonymous poster hash: 756e4...434
AnonymBruker
Skrevet

jeg barberte meg i dag tidlig med engangsbbarberhøvler(fordi jeg ikke har råd til noe annet atm) og etter shaving(la merke til det da jeg satte meg på bussen) så fikk jeg røde prikker på størrelse med gåsehud, etter nesten 10timer har det spredd seg nedover hele benet og det er liksom masse røde prikker... nå sitter jeg hjemme og får panikk over det.(det blir forresten rødere og rødere)

noen som har en anelse om hva det er og hvordan jeg får det vekk? det verken klør eller svir. noe krem jeg skal kjøpe?

Huden er nok kanskje bare irritert

Hva brukte du før og etter barbering?

Barberkrem før og fuktighetskrem etter?

Anonymous poster hash: 4e161...bdf

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også mange små røde prikker(prikkene står ikke ut, de er innbakt i huden) på begge leggene. De har jeg hatt i et par år og har aldri gått bort. De svir/klør heller ikke. Vet ikke hva det er og det hemmer meg ikke utenom at det er forferdelig stygt å se på da ...

Anonymous poster hash: 4f690...9bf

AnonymBruker
Skrevet

Aloe vera krem vil kanskje hjelpe

• Liker 1
Skrevet (endret)

Huden er nok kanskje bare irritert

Hva brukte du før og etter barbering?

Barberkrem før og fuktighetskrem etter?

jepp, hadde ikke fuktighetskrem i dag så jeg brukte bare en bodycream(?)ting

Endret av Jente13år
AnonymBruker
Skrevet

jepp, hadde ikke fuktighetskrem i dag så jeg brukte bare en bodycream(?)ting

Er bodycreamen sterkt parfymert eller ikke egnet for bruk på nybarbert hud av andre grunner, kan det ha skapt irritasjonen. Det går sikkert fort over. Men jeg ville nok ha skylt beina sammen med litt mild såpe for å få bort restene av bodycreamen.

• Liker 2
Skrevet

Er bodycreamen sterkt parfymert eller ikke egnet for bruk på nybarbert hud av andre grunner, kan det ha skapt irritasjonen. Det går sikkert fort over. Men jeg ville nok ha skylt beina sammen med litt mild såpe for å få bort restene av bodycreamen.

oki! tusen hjertlig takk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...