Gå til innhold

Selvtilitt og bdsm

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leser stadig folk som sier at det å utøve bdsm som den underdanige parten øker tryggheten og selvtillitten hos vedkommende. Hvordan kan bdsm gjøre dette ?

Jeg spør fordi jeg er grønn :)

Anonymous poster hash: e8295...b84

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg relativt veldig, veldig fersk, men selvtillit og avslappet holdning til meg selv har kommet i rekordfart. For min del har det gjeldt å strippe ned alle skall, ingen hemmeligheter, ingen hemninger, bare vær. Også må man være svare klar over egen seksualitet, grenser, hva du gjør og ikke, hvilke grenser som kan flyttes. Den aha følelsen når det er noe du har sagt hell no til fordi det bare er sært, også jobbet deg frem mot at du faktisk VIL det. Og så finner ut at du liker det, til tross for at det satt så hardt innprentet i deg at 'sånn gjør man bare ikke' og det handler om å finne seg selv. Ikke alle passer BDSM, og man merker fort om det er noe eller ikke. Her falt det en stor bit på plass og jeg tror også det har mye med at ting har kommet så fort etter at jeg fikk en for innenfor og fikk startet å jobbe med meg selv innenfor det.

... Sånn veldig kort her.

Anonymous poster hash: 43e4c...db9

Skrevet

Som bdsm-utøver, og da spesifikt den underdanige parten,siden det er den du spør om, så får du god innsikt. Innsikt i egne grenser, både faste og fleksible, egne behov, siden noen skal dekke dem, og kommunikasjon rundt både tanker og under sessions.

Denne kombinasjonen tror jeg er med på å øke begge deler; Selvtillit/egenverd og tryggheten. BDSM er 90% kommunikasjon rundt trygghet for alle parter, og 10% interaksjon som bygger på det man har kommunisert om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...