Gå til innhold

Blomster ved inngangspartiet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Nå har stemorsblomstene mine takket for seg, og siden sensommeren har kommet (og høsten nærmer seg) lurer jeg på hvilke blomster/dekorative planter jeg kan ha stående ved inngangspartiet vårt?

På forhånd takk for hjelpen :)

PS: Er veldig fersk i gamet og har ikke spesielt grønne fingre :P

Anonymous poster hash: 62f4e...32d
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Regner med at du ikke har problemer med snegler siden du har hatt stemorsblomster stående der? :) Finnes mye fint du kan plante fremover, hva med å ta en tur på hagesenteret å få litt inspirasjon? Selv er jeg veldig glad i georginer på denne tiden, og fremover :jepp: De står fint helt til frosten kommer. Små potteroser i fine farger kan være nydelig også, de blir ofte bare finere og finere jo kaldere det blir, forutsatt at de står et sted hvor det er en del sol, og kanskje noe skjermet mot vær. Jeg har også god erfaring med å la de stå i potter ute over vinteren (da hypper jeg bare litt ekstra jord opp noen cm rundt stilken for ekstra beskyttelse), og de kommer veldig fint tilbake på våren med litt god gjødsel og påfyll av jord. Sølvtråd synes jeg er veldig dekorativt sammen med små roser, den holder seg godt og lenge også, anbefales :jepp:

Se her er den feks satt sammen med litt hvit lyng og et hvitt dekorativt gresskar. Enkelt og fint :jepp:

Her er litt august-inspirasjon fra plantasjen; http://www.plantasjen.no/preview/calendar/1025

Lykke til! :blomst:

Endret av Rumle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...