Dama til hanen Skrevet 7. august 2014 #1 Skrevet 7. august 2014 Jeg brukte litt ingefær til middagen for et par dager siden. Nå har jeg masse rå ingefær igjen som jeg ikke vet hva jeg skal bruke til :O Den tørker fort inn på benken og blir muggen i kjøleskapet så den må brukes i de nærmeste dagene. Har dere noen gode tips til middager jeg får brukt ingefær til? Gjerne torsk, eller annen hvit fisk
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #2 Skrevet 7. august 2014 Wok med fisk? Anonymous poster hash: 62e21...174
Dama til hanen Skrevet 7. august 2014 Forfatter #4 Skrevet 7. august 2014 Wok med fisk? Anonymous poster hash: 62e21...174 Ja, det hadde jeg ikke tenkt på
Gjest Rossin Skrevet 7. august 2014 #6 Skrevet 7. august 2014 ? Hva er det? Best å la det ligge Du kan jo bare koke deg litt ingefærte med chili, sitron, honning osv.? Skjær det i skiver og kok det i 10 minutter med alt det andre. Jeg liker den søt. Hvis du vil, kan du selvfølgelig kjøle den ned og drikke det iskaldt
Gjest Lille-pus Skrevet 7. august 2014 #7 Skrevet 7. august 2014 (endret) Hva med Hotel Orientals Dampet fisk med chili- og limesaus Skal prøve den selv Påskrift: Ellers er fersk ingefær et 'must' til sushi, og pakkene på butikken kunne gjerne hatt mer ingefær for min del Endret 7. august 2014 av Lille-pus
Gjest Rossin Skrevet 7. august 2014 #8 Skrevet 7. august 2014 Hva med Hotel Orientals Dampet fisk med chili- og limesaus Skal prøve den selv Påskrift: Ellers er fersk ingefær et 'must' til sushi, og pakkene på butikken kunne gjerne hatt mer ingefær for min del Mener du at sushiingefær er fersk? For det er den jo ikke. Men jeg er enig i at det er godt å rive litt ingefær over sashimi o.l. når man lager det hjemme
Gjest Lille-pus Skrevet 7. august 2014 #9 Skrevet 7. august 2014 Mener du at sushiingefær er fersk? For det er den jo ikke. Men jeg er enig i at det er godt å rive litt ingefær over sashimi o.l. når man lager det hjemme Nåja... fersk og fersk... den er i alle fall ikke tørket der jeg kjøper sushien min da, den er frisk. Mulig det er store foskjeller over landet. Mulig jeg er urimelig heldig.... all sushi er laget same dag som den kommer i butikken, max dagen før. Så slik sett er også den friske ingefæren fersk.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #10 Skrevet 7. august 2014 Det er den vel ikke, den er syltet. Anonymous poster hash: fb3a8...6fe 4
Gjest M1A Skrevet 7. august 2014 #11 Skrevet 7. august 2014 Skrell ingefæren, kapp den i passende biter (2,5 cm), ha i en brødpose og frys ned! Da slipper du at den blir dårlig og må kastes. Neste gang du trenger ingefær tar du bare opp en bit. Ingefær er mye enklere å raspe f.eks når den er iskald. 1
Gjest Lille-pus Skrevet 7. august 2014 #12 Skrevet 7. august 2014 (endret) Himmel og hav da menneske! TS lurer på hva hun kan gjøre med ingefærroten sin. Jeg nevner sushi. Ok, her er den oppskriften jeg bruker når jeg lager gari. ca 250 gram fersk ingefær 6 dl vann 100 gram sukker 3 dl risvineddik saft av 1/2 sitron 2 ts salt Skrell ingefæren og del den i tynne skiver (lettest med mandolin) Kok opp vann og salt og legg i ingefærskivene. Ta kjelen av platen og la den kjøle seg ned. Sil av vannet. Kok opp riseddik, sitron og sukker til sukkeret er helt oppløst. Legg ingefæren på glass og hell over riseddik, sitron og sukker blandingen til væsken står over ingefæren.. Sett i kjøleskapet. Klar for spising etter 3 timer, - kan helt fint stå lenger. Fersk ingefær er hovedingrediensen, så temaet i tråden er beholdt. Endret 7. august 2014 av Lille-pus 1
debattanten Skrevet 7. august 2014 #13 Skrevet 7. august 2014 Laks på grillen. Ingefær, soya, chili og hvitløk er snadder. Kanskje litt lime også.
Vorin Skrevet 7. august 2014 #14 Skrevet 7. august 2014 Tikka masala, kylling og kokossuppe, curry osv. Mye asiatisk mat som er godt med ingefær oppi. Jeg koker noen ganger opp litt ingefær og drikker vannet med sitron og honning oppi også.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #15 Skrevet 7. august 2014 Hjemmelaget gulrotsuppe. Anonymous poster hash: ae4b8...d42
Dama til hanen Skrevet 7. august 2014 Forfatter #16 Skrevet 7. august 2014 Her var det flere gode tips! Tusen takk!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå