AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #1 Skrevet 7. august 2014 Tenkte vi skulle lage pizza, men så har vi blitt råder til å koke opp noen poteter for å ha i reserve i tilfelle bestefar etterspør det. Hva bør vi gjøre? Servere med poteter? Eller ha det i bakhånd? Eller ikke koke opp poteter i det hele tatt? Husker jeg var med bestemor og bestefar på biltur for noen år siden, vi stoppet langs veien ved en slags kafé. Bestefar spurte om de hadde noe middag, fikk til svar 'vi har pizza, hamburger..', ble avbrutt med 'jammen det er jo ikke middag, det!!' Hva synes dere?Anonymous poster hash: 7c305...ca7
Gjest New_Girl Skrevet 7. august 2014 #2 Skrevet 7. august 2014 Enten så serverer du pizza og koker noen poteter i tilfelle han vil ha, eller så dropper du pizzaen og lager noe med potet ved siden av istedet. 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #3 Skrevet 7. august 2014 Hva med potetpizza? Anonymous poster hash: ba227...693
Gjest constance90 Skrevet 7. august 2014 #4 Skrevet 7. august 2014 Må det være vanlige, kokte poteter? Kan du gjøre noe fancy med dem? Hva med å koke dem med skall på, sett dem på avkjøling for å så krydre dem i en langpanne som du har i ovnen. Jeg bruker som regel mandelpoteter til det. Så kan du lage en frisk salat til å ha på siden. Pizza, salat og krydrete poterer er kjempegodt i lag så kan man mikse det man vil ha. Rømme og baconbiter som tilbehør funker også
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #5 Skrevet 7. august 2014 Hva med potetpizza? Anonymous poster hash: ba227...693 Hva er det?Anonymous poster hash: 7c305...ca7
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #6 Skrevet 7. august 2014 Hva er det?Anonymous poster hash: 7c305...ca7 Pizza med potet? Ta å Google det så kommer det opp artikler og oppskrifter, veldig vanlig i napoliAnonymous poster hash: ba227...693 1
Berit Skrevet 7. august 2014 #7 Skrevet 7. august 2014 Ville laget noe med poteter siden han vil ha det. Enten så serverer du pizza og koker noen poteter i tilfelle han vil ha, eller så dropper du pizzaen og lager noe med potet ved siden av istedet. Enig! Tror han sikkert blir glad og rørt over at du tar hensyn til han.
Kjempeliten Skrevet 7. august 2014 #8 Skrevet 7. august 2014 Lag nå noen poteter til ham Det er en gammel mann med sikkert ganske inngrodde vaner.
Molte Skrevet 7. august 2014 #9 Skrevet 7. august 2014 Hva med å kutte potetene i båter og steke de inni ovnene da. Kan serveres ved siden av pizza? Eller må det være kokte poteter?
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #10 Skrevet 7. august 2014 kok opp noen poteter du. Min bestefar er helt lik. Må ha poteter ellers er det ikke mat og fnyser av oss som spiser rar mat. Grønnsaker er lagd for å fete opp oksekalver, melk er for kalver og små barn og middagen skal være som hu mor alltid laget den. Hva med å evt lage stekt flesk med persillesaus og poteter? Det er jo monstergodt og enkelt å lage! Anonymous poster hash: 97927...e3c
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #11 Skrevet 7. august 2014 Tortilla. Spansk omelett lagd av egg, poteter og løk. Anonymous poster hash: a33b8...6b2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #12 Skrevet 7. august 2014 bestefar er også sånn! Haha. Anonymous poster hash: dde6d...481
Snooks Skrevet 7. august 2014 #13 Skrevet 7. august 2014 Er det bare min bestefar som faktisk spiser det han får servert? 4
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #14 Skrevet 7. august 2014 Er det bare min bestefar som faktisk spiser det han får servert? Høres ut som særing uten ryggrad! Neida, er jo sånn det burde vært..Anonymous poster hash: 7c305...ca7 1
Snooks Skrevet 7. august 2014 #15 Skrevet 7. august 2014 Høres ut som særing uten ryggrad! Neida, er jo sånn det burde vært..Anonymous poster hash: 7c305...ca7 Ja, er ikke det vanlig folkeskikk? Jeg trodde den "jeg liker ikke noe annet enn det og det"-fasen gikk over ved konfirmasjonsalder... 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #16 Skrevet 7. august 2014 Pizza er ikke middag uansett hvor gammal man er. Kan dere ikke lage en gryterett med ris og poteter ved siden eller noe? I stedet for pizza? Anonymous poster hash: 8d1dd...f55 1
Hoppetaujenta Skrevet 7. august 2014 #17 Skrevet 7. august 2014 Før pizza og ris kom til landet, var det kun poteter og traust norsk mat som var middag. Syns det er helt greit å la han få sine poteter. Ikke tar det lang tid å koke og godt er det også.
Gjest New_Girl Skrevet 7. august 2014 #18 Skrevet 7. august 2014 Ja, er ikke det vanlig folkeskikk? Jeg trodde den "jeg liker ikke noe annet enn det og det"-fasen gikk over ved konfirmasjonsalder... Men når man i inviterer på middag så lager man vel gjerne noe man vet gjestene vil like? Når hun vet at han ikke liker/ikke anser pizza som middag, så syns jeg det er rart å servere det. 4
Gjest Violetta Skrevet 7. august 2014 #19 Skrevet 7. august 2014 Men når man i inviterer på middag så lager man vel gjerne noe man vet gjestene vil like? Når hun vet at han ikke liker/ikke anser pizza som middag, så syns jeg det er rart å servere det. Enig i dette.
Snooks Skrevet 7. august 2014 #20 Skrevet 7. august 2014 Men når man i inviterer på middag så lager man vel gjerne noe man vet gjestene vil like? Når hun vet at han ikke liker/ikke anser pizza som middag, så syns jeg det er rart å servere det. Enig i at hun kan servere noe alle liker, men det er barnslig å kreve poteter. Dersom alle skulle holdt på sånn måtte jo middagen bestått av forskjellige retter til alle. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå