Gå til innhold

Nervøs på p-piller

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg er 18 år og har gått på p-piller sammenhengende i et og et halvt år. Har hatt et par gutter iløpet av den tiden, men da har jeg alltid brukt kondom itillegg til p-piller med tanke på kjønnssykdommer ettersom det ikke har vært noe fast med dem. For noen måneder siden gikk jeg inn i et forhold, og jeg merker at jeg blir utrolig nervøs av å ikke bruke kondom itillegg til pillene. Husker pillen hver dag, og alltid til ca. samme tid, men føler meg allikevel ikke 100% sikker. Når jeg har hatt sex uten kondom klarer jeg ikke slappe av hele måneden før jeg har får mensen..

Har jo hørt skrekkhistorier om flere som har blitt gravide selvom de går p-piller, men vet ikke om det er folk som kanskje ikke har vært så nøye med å ta pillene som man skal.

Det er ganske kjedelig å gå rundt å være såpass nervøs, derfor lurer jeg på om det er noen her inne som har erfaringer eller råd å komme med?

Anonymous poster hash: 7dbe7...250

Anonymous poster hash: 7dbe7...250
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, trenger ikke være nervøs. Har gått på p-piller i 4 år, og har av og til slurvet med dem, men selvfølgelig kan uhell skje. Men det er det veldig sjeldent som skjer :) Så ikke noe å være redd for

AnonymBruker
Skrevet

Jammen om jeg vet hva jeg skal foreslå for deg, men har hørt om flere som bruker kondom selv om de er på pillen. Og du som er ung og fruktbar, ja uhell kan skje.

Så da har du to valg:

Fortsett som nå, både og.

Eller ta sjansen på et uhell. Stort sett er en abort en veldig grei prosedyre uten noe form for varig men, psykisk eller fysisk.

Anonymous poster hash: af119...69f
AnonymBruker
Skrevet

P-piller er ikke 100%, men uansett så er sjansen lav. Du har rett i å være nervøs, men ikke la det ta overhånd :)

Anonymous poster hash: 7b42b...eb0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...