Gå til innhold

Skal flytte og trenger råd

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal flytte om ikke så lenge, og trenger noen gode råd fra dere som har litt erfaring. Hva skal jeg tenke på, anbefalinger om firmaer som flytter og vasker, pakkeråd etc.

Dette blir veldig spennende, men kjenner at jeg er litt nervøs også. Ser for meg et kjempekaos...

Vi er en familie på 4 som bor i Oslo :-)

Anonymous poster hash: eda9f...df5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det går som regel veldig greit. Jeg har flyttet 6 ganger og er snart klar for 7. gang :)

Organiser pakkingen din slik at ting er enkle å finne igjen. Merk eskene slik at flyttefolkene kan bære de rett på plass.

Jeg brukte flyttebyrå til å flytte, men valgte å pakke ned alt selv. De tingene jeg var mest redd for flyttet jeg selv.

Samle alle eskene på et sted, da er det enkelt å bære ut. Trenger ikke gå rundt i hele huset for å hente esker. De store tingene lar du stå, så henter flyttefolkene det selv.

Nå det gjelder utvask, så tar du en grundig helgevask. Ikke nødvendig å skure deg i hjel.

Når du kommer til det nye stedet, tar du plass midt på gulvet og bare dirigerer flyttefolkene hvor du vil ha tingene. Høres teit ut, men det er enklest for deg og for de. Da slipper de å spørre og lure på hvor ting ska være.

Lykke til, dette går bra :)

Anonymous poster hash: 25816...a3d
  • Liker 1
Skrevet

Begynn tidlig - aller helst nå! Det er fort gjort å glemme hvor tidkrevende en slik flytteprosess er.

Gå gjennom skap og skuffer med ting dere sjeldent bruker og begynn å pakk ned, men vær kritisk - kast, gi bort og selg! Å flytte skrot og rot fra et sted til et annet er veldig unødvendig :)

Skrevet

Er omtrent i samme situsjon, bare at jeg er alene om det. Har kastet og ryddet en stund nå, men likevel så sitter jeg her idag og river istykker gamle brev, brosjyrer og forlengst betalte regninger som lå og fyllte opp en skuff. Ikke noe å dra på, men for en jobb! Jeg slurva litt her ved forrige flytting, så nå gjør jeg skikkelig jobb. ;)

De er som regel de små tingene som "hefter" når en skal flytte, de store tingene går nesten av seg selv.

Ellers har jeg kjøpt mange slike gjennomsiktige plastikkbokser med lokk. Som også er fine til oppbevaring dit man kommer. Har litt dårlig erfaring med pappesker.

Slike bokser er også bedre å bære enn pappesker, synes jeg. Og så ser man hva som er oppi. Pluss at jeg passer på at ingen bør er for tung. Men dette betyr kanskje ikke så mye hvis man leier et byrå.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for tips!

Jeg har begynt så smått, men nå skal jeg virkelig ta meg sammen og begynne å gi bort/kaste alt vi ikke bruker :danse:

AnonymBruker
Skrevet

Tips fra en som har flyttet for ikke så lenge siden: -Spør flest mulig folk om hjelp, det er alltid noen som melder avbud, og da kan det bli veeldig mye arbeid hvis det er få igjen. Få tak i en hai med banankasser, de er geniale(tåler mye). Pakk ned mest mulig tidligst mulig, du får det alltid mer travelt i flyttinga enn du tror. Lykke til! Og husk: bøy knærne, mest mulig rett i ryggen når du løfter!:-)

Anonymous poster hash: cb63f...5ad

AnonymBruker
Skrevet

- en HAUG med banankasser skulle det stå

AnonymBruker
Skrevet

Og banankasser gis bort på nett

Anonymous poster hash: 8a52b...dcf

AnonymBruker
Skrevet

Og banankasser gis bort på nett

Anonymous poster hash: 8a52b...dcf

Jeg henta bare på den lokale butikken jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Tips fra en som har flyttet for ikke så lenge siden: -Spør flest mulig folk om hjelp, det er alltid noen som melder avbud, og da kan det bli veeldig mye arbeid hvis det er få igjen. Få tak i en hai med banankasser, de er geniale(tåler mye). Pakk ned mest mulig tidligst mulig, du får det alltid mer travelt i flyttinga enn du tror. Lykke til! Og husk: bøy knærne, mest mulig rett i ryggen når du løfter!:-)

Woops, så ikke at du tenkte på flyttefirma, da kan du se bort fra det første tipset;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...