AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #1 Skrevet 7. august 2014 Er luren til en 6 måneder gammel baby så hellig? Barna mine var på besøk når jeg var på jobb. De syklet hjem, jeg skulle komme hjem rett etter dem. Men så dukket det opp noe på jobb som jeg ikke kom i fra så jeg ble forsinket. Barna klarer seg hjemme alene en stund, men spesiellt datteren min blir så redd hvis jeg ikke er hjemme til avtalt tid. Så jeg trengte å gi de beskjed. Forsøkte å ringe mobiltelefonen til sønnen min, men den var avslått. Ringte han de hadde vært på besøk hos, men han var på vei til et møte, han hadde dratt i det mine barn syklet hjem. Jeg forsøkte naboer, familie og venner. De jeg fikk tak i var ikke hjemme. Ringte til min venninne sist, siste håp. Hun har en sønn på 6måneder. Sønnen hennes hadde akkurat sovnet, så hun hadde ikke mulighet. Er virkelig luren til en 6 måneder gammel baby så hellig at babyen ikke kan puttes i bilen når en venninne, og enda viktigere barna trenger henne?? Jeg hadde droppet alt for å hjelpe noen av mine venners barn! Det ble til slutt faren til en annen venninne som dro og sa fra til barna mine.Anonymous poster hash: 6676f...8c5
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #2 Skrevet 7. august 2014 Der er jeg litt blank for jeg har ikke barn selv. Normalt vil jeg tenke ja, men slik du beskriver så ville jeg ha gjort et unntak.Anonymous poster hash: 4f4b4...e73 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #3 Skrevet 7. august 2014 Jeg hadde nok gjort et unntak, men søvnen kan være veldig viktig for babyer. Får de ikke søvnen sin blir resten av dagen og natten helt jævlig. Forstår veninnen din om hun har en slik baby, og har kjempet for å få den til å sovne.. Anonymous poster hash: 9169f...eb1 3
Silfen Skrevet 7. august 2014 #4 Skrevet 7. august 2014 Da har du et ansvar for å ha hustelefon dersom det et slik ekstrem krise med avslåtte mobiler. Evt lære barnet ditt opp til at det er helt greit med forsinkelser. 24
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #5 Skrevet 7. august 2014 Hvis barna dine ble bekymret for hvor du var så ville de vel ringt deg? Hvis de er gamle nok til å være alene hjemme så er de da gamle nok til å ta en telefon. Da ville de ha oppdaget at sønnen din sin telefon var avslått. Å sette himmel og jord i bevegelse for dette synes jeg var unødvendig. Anonymous poster hash: 83107...7fa 29
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #6 Skrevet 7. august 2014 Min baby har alltid problemer med innsovning, jeg hadde sagt nei. Det er ditt ansvar, ikke forvente at alle dropper alt for noe som ikke engang er krise. Anonymous poster hash: 574c7...901 17
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #7 Skrevet 7. august 2014 Jeg må innrømme at jeg også automatisk hadde tenkt at "det kan jeg gjerne gjøre, men akkurat nå sover babyen så da må jeg vente til han våkner". Det hadde selvfølgelig vært noe annet hvis det var dn krisesituasjon.Anonymous poster hash: 323d3...469 3
Gjest New_Girl Skrevet 7. august 2014 #8 Skrevet 7. august 2014 Hvis hun har en baby som er vanskelig å få til å sove, så kan søvnen anses å være hellig ja. Jeg hadde og delvis har en sånn, og det skal generelt MYE til før jeg vekker. Syns også det er rart at du kunne bruke så mye tid til å finne alternativ løsning, men ikke komme fra jobben. Hadde det vært fullstendig krise hadde du nok funnet en løsning der også. 9
Gjest Magdalene Skrevet 7. august 2014 #9 Skrevet 7. august 2014 Hvorfor kunne du ikke ringe til datteren din?
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #10 Skrevet 7. august 2014 Jeg hadde nok gjort et unntak, men søvnen kan være veldig viktig for babyer. Får de ikke søvnen sin blir resten av dagen og natten helt jævlig. Forstår veninnen din om hun har en slik baby, og har kjempet for å få den til å sovne.. Anonymous poster hash: 9169f...eb1 Slik er det hos oss, så det skal mye til at jeg vekker. I en nødssituasjon gjør man det man må, men ellers hadde jeg sagt nei på ren refleks tror jeg. Dette er jo ikke en nødssituasjon på noen måte. Kunne de ikke slått på mobilen og ringt deg?Anonymous poster hash: c5786...506 3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #11 Skrevet 7. august 2014 Jeg skjønte ikke hva krisen var? Hvis barna dine klarer seg selv, ikke hadde mobilene på og du tror de blir redde om du ikke kommer hjem til avtalt tid, tror du ikke de har vett nok til å slå på/lade mobil og ringe deg? Jeg syns du høres hysterisk ut, jeg hadde ikke vekket en baby som trengte søvn for å kjøre(!) avsted for å overgi beskjed til barn som klarer seg helt fint...Anonymous poster hash: 42a10...d9e 13
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #12 Skrevet 7. august 2014 I dette tilfellet ville jeg sagt at den var litt hellig. Det var egentlig ingen krisesituasjon, de kunne ha ringt der om du ikke kom hjem til avtalt tid. Hadde ikke vekket et barn for å kjøre avgårde for å fortelle at du var forsinket fra jobb. Hadde det derimot vært en virkelig krise, så hadde jeg stilt opp. Eksempel at du hadde blitt lagt inn på sykehus plutselig, og noen måtte dra og være hos barna til far kom hjem. Anonymous poster hash: 2a241...b5e 10
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #13 Skrevet 7. august 2014 Jeg forstår ikke hva som var så krise på jobb når du hadde tid til å sitte så lenge og ringe rundt? Dessuten var jo ikke venninna di siste håp, du fant jo noen andre.Anonymous poster hash: c5786...506 8
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #14 Skrevet 7. august 2014 Ja, det er jo litt rart at det dukket opp noe på jobb som du ikke kom fra men så hadde du tid til å ringe bygda rundt for å finne noen til å overlevere en beskjed? Anonymous poster hash: 323d3...469 5
Eliza Doalot Skrevet 7. august 2014 #15 Skrevet 7. august 2014 Jeg prøver i det lengste å unngå å vekke baby fordi jeg vet at resten av dagen lett blir ødelagt. Hadde jeg vurderte det som nødvendig hadde jeg derfor gjort det, men i dette tilfellet synes jeg det er storm i vannglass og hadde nok sagt nei. 6
Gjest Nori Skrevet 7. august 2014 #16 Skrevet 7. august 2014 Med mindre du bodde i umiddelbar nærhet hadde jeg ikke giddet å dra bort til deg for å overleve en slik beskjed, og jeg har ingen baby en gang. Som flere her sier, er barna store nok til å være alene er de store nok til å ta kontakt dersom de lurer på noe og hva så om datteren din skulle bli litt redd og bekymret?
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #17 Skrevet 7. august 2014 Jeg hadde ikke vekt babyen.Anonymous poster hash: 0c648...641 3
mara2012 Skrevet 7. august 2014 #18 Skrevet 7. august 2014 Både ja og nei. Du kan ikke forvente at andre skal droppe alt for deg. Hvis babyen ikke hadde fått sove, ville det kanskje ødelagt for de senere på dagen/natta. Det vel du, som har barn selv? Har en (barnløs) venninne som slet litt med politiet utenfor pga. en nabo som ikke var helt stabil. En natt ringte hun en annen felles venninne av oss, som har to barn og veksler mellom tre jobber. Hun ville at hun skulle komme, midt på natta, for min venninne var redd.. Altså, selv om man er bestevenner, kan man ikke alltid droppe alt. Andre mennesker har ett liv selv de også, og min venninne hadde andre å ringe.. 4
Gjest Badebuksa Skrevet 7. august 2014 #19 Skrevet 7. august 2014 Ja. Jeg hadde glatt latt ungen sove
Mafalda Skrevet 7. august 2014 #20 Skrevet 7. august 2014 Særlig mine yngste har ikke hatt noen "hellig lur", nei. De har pent måttet være med både hit og dit og vært nødt til å tilpasse seg andres gjøremål helt fra starten av. Men, jeg skjønner ikke helt hva som var så ille i denne situasjonen. Hvis datteren din hadde vært superbekymret ville vel broren hennes giddet å slå på telefonen Hvor gamle er disse barna? Hvor lang tid var det snakk om? Jeg har vært forsinket selv (også til henting utenfor hjemmet, noe som er langt verre), og synes ikke det er en veldig behagelig situasjon- men det har aldri falt meg inn å ønske at venner og bekjente skulle slippe det de har å komme styrtende. Da skulle det vært snakk om veldig lang tid. 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå