Gå til innhold

vondt i skulder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har hatt mindre til mer moderate smerter i høyre skulder i en periode på ett par mnd. nå. Oppdaget først smerten på jobb da jeg skulle ta ned permer fea hylla, en skarp smerte, men ikke så ille at jeg tenkte noe mer over det.

Så gikk jeg ut i ferie og håpte at det skulle hjelpe. Nå synes jeg smerten kommer ved flere og flere anledninger, kan nevne svømming bruke armen til å dra meg opp, kaste og bl. Annet det å dra klær over hodet. Likevel er det ikke så ille at jeg føler det er riktig å reise til legen. Litt redd det skal være vanskelig å fremprovosere smerten.

Noen som kjenner seg igjen? Vet hva jeg kan gjøre for å bedre skulderen?

Anonymous poster hash: 85872...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, kjenner meg igjen. Har hatt kronisk senebetennelse i 11 år og det ligner på det utifra det du sier. Men vanskelig å si over nettet.

Ang. behandling tror jeg det er best du går til lege og får et svar på hva det er først. Skummelt å anbefale trening hvis det er noe som kan bli verre av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KAN være betennelse. Er nok ikke vanskelig for legen å finne ut om du har det. Han har forskellige øvelser/teknikker han gjør på deg hvor han spør om du har vondt når han gjør det på deg. Så du behøver nok ikke å ha smerten der og da, om det er det. Jeg har dessverre ikke så mye peiling på hva det kan være, vanskelig å si.

Anonymous poster hash: 0ee90...3e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være betennelser (bursitt, capsulitt eller tendinitt) eller det kan være forkalkninger som skaper smerter. Gå til legen, h*n har teknikker for å fremprovosere symptomer på de ulike tingene



Anonymous poster hash: 0070c...648
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tuppesjura

Gå til en kiropraktor, så finner han ut av det.

Jeg har slitt med vond skulder med stråling i armen i 8 mnd. Gikk til legen fordi jeg trodde det var betennelse og ble henvist til fysioterapi. Har hatt nærmere 20 behandlinger og kastet bort tusenvis av kroner og tid på behandling uten bedring. Hadde så vondt at jeg nesten ikke kunne bruke armen og vurderte å be om kortison hos legen, men han hadde ferie. Derfor fant jeg ut at jeg skulle prøve kiropraktor, og er merkbart bedre etter bare en time. Haddeen låsning bak skulderbladet. Og kunne gått til fysioterapeut i evigheter uten bedring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefaler først og fremst å dra til en fysio/skulderspesialist som driver med ultralyd. Der kan man se om det er en senebetennelse, bursitt (betent slimpose) eller noe sånt. Det kan være mye forskjellig, men siden det er vondt når du løfter armen tenker jeg at det kan være: senebetennelse, bursitt, impingment, eller kanskje frozen shoulder. Eller så kan det være muskulært.

Her finner du mye bra info

http://www.apexklinikken.no/skuldersmerter.php

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for linken:-)

Mamma har hatt frozen shoulder.

Men det er ikke noe som går over av seg selv da skjønner jeg?!

Anonymous poster hash: 85872...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for linken:-)

Mamma har hatt frozen shoulder.

Men det er ikke noe som går over av seg selv da skjønner jeg?!

Anonymous poster hash: 85872...0ab

Det vil nok ikke det. Men gå til LEGE før du går til alternative folk da de kan gjøre vondt verre

Anonymous poster hash: 0070c...648

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stian86

Gå til en kiropraktor, så finner han ut av det.

Jeg har slitt med vond skulder med stråling i armen i 8 mnd. Gikk til legen fordi jeg trodde det var betennelse og ble henvist til fysioterapi. Har hatt nærmere 20 behandlinger og kastet bort tusenvis av kroner og tid på behandling uten bedring. Hadde så vondt at jeg nesten ikke kunne bruke armen og vurderte å be om kortison hos legen, men han hadde ferie. Derfor fant jeg ut at jeg skulle prøve kiropraktor, og er merkbart bedre etter bare en time. Haddeen låsning bak skulderbladet. Og kunne gått til fysioterapeut i evigheter uten bedring.

har hatt problemer med begge skuldre siden desember,prøvd alt fra laser,kortison,kortbølge, scanlab,nåler, triggerpunkmassaje. Og øvelser. Lite bedring og spore. Hatt 2 fysioterapier. En manuell teraput er vel bedre og gå til i mitt tilfelle?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...