Gå til innhold

Middagstips.

Fremhevede innlegg

Gjest Dizzy88
Skrevet

Hei

Jeg og samboeren har bestemt oss for å bli flinkere i matveien nå som vi flyttet sammen. Skulle sette opp middagsmeny men kommer ærligtalt ikke på særlig middager. Typisk meg når jeg må sette opp noe eller nevne noe! :) Noen som har hode middagstips, alt fra lørdagskos til vanlig hverdagskost.

Hadde satt stor pris på dette! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo begynne å lese i tråden "Hva er det til middag i dag" den har gått i noen år og der finner du alt.

Skrevet

Kjøttboller som du krydrer med urter osv, fyller med ost. Grilles på grillen aller helst, men kan også ta i stekepannen og steke videre i ovnen. Serveres til en tomatsaus og pasta.

Pizza kan varieres i det uendelige

Supper, divers curry varianter, fisk og skalldyr, kylling.

Langkokte gryter som bouef burgignon. Generelt mye bra du kan lage i gryter hvor kjøtt får ligge lenge og godgjøre seg.

Noe som dette f.eks (Chuck = høyrygg): http://www.foodnetwork.com/recipes/ree-drummond/perfect-pot-roast-recipe.html

Kylling i ovnen kan varieres i det uendelige. Som de andre, eksperimenter med grønnsaker og tilbehør til kjøttet, prøv forskjellige urter og krydder.

Er også mye god fisk der ute, begynn med å titte hva du kan finne i ferskvaredisken på de gode butikkene, det er ofte ikke noe dyrere enn fryst og det er gjerne gode tilbud.

Ikke tenk at det er stress å lage mat og at det tar tid. Det kan være morsomt, hyggelig og generelt ålreit å lage mat sammen.

Jeg syns det er kjekt med store retter selvom vi bare er to stk. Hel kylling i ovnen gir f.eks fine rester til dagen derpå hvor kjøttet kan brukes til å lage sandwicher, salater osv.

Skrevet

Laks i folie med grønnsaker, poteter.

Seibiff

Thai currygryte

Vårruller

Spaghetti Carbonara

Pannekaker

Beinløse fugler

Kjøttkaker

Pitapizza

Bakte poteter med kjøttdeig, mais, kryddersmør, løk, ost er noen av de rettene jeg kommer på i farta :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker youtube,

jamie oliver og gordon ramsay har egne serier på matretter som tar kort tid. Så får man litt variasjon

Anonymous poster hash: e6b54...186

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...