Beccy87 Skrevet 11. august 2015 #781 Del Skrevet 11. august 2015 Oi oi oi! Så spennende!!! Da blir det fødsel den 13 da serru!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 11. august 2015 Forfatter #782 Del Skrevet 11. august 2015 Oi oi oi! Så spennende!!! Da blir det fødsel den 13 da serru!! Ja, kanskje det?? Mulig den tippedatoen din ikke er så dum! Skrekkblandet fryd dette her! Gjør kanskje meg selv en bjørnetjeneste som har googlet fælt på hvordan igangsatte fødsler forløper seg, men man må jo være forberedt på hva som kan skje også Hvordan er det med deg i dag? Har det tatt seg opp med murringene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 11. august 2015 #783 Del Skrevet 11. august 2015 Oj, spennende! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyblue Skrevet 11. august 2015 #784 Del Skrevet 11. august 2015 Oj! Tippa vel akkurat litt for tidlig jeg da xD Lykke til!! Nå er han her rett rundt hjørnet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 11. august 2015 #785 Del Skrevet 11. august 2015 Lykke til!! Misunnelig på deg jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 11. august 2015 #786 Del Skrevet 11. august 2015 (endret) Oi.. spennende dag da Hvor mye over målet er du? Jeg lå over hele tiden og fikk en giga unge på 3330 gr hehe.. Må ikke google igangsetting. Det kan ta alt fra 3 timer til 4 dager Jeg var forberedt på sistnevnte.. For noen gøye dager i vente Endret 11. august 2015 av Kakaoen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 11. august 2015 #787 Del Skrevet 11. august 2015 Oi! Snart i gang du da, så spennende! Og du, den femmila skal du ikke bry deg noe om. Jeg har ikke sjans til å løpe en kilometer en gang, men jeg var ikke utslitt etter 12 timer i aktiv fødsel. Det var grisevondt, men jeg var ikke så sliten at det gjorde noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 12. august 2015 Forfatter #788 Del Skrevet 12. august 2015 Oj, spennende! Lykke til! Oj! Tippa vel akkurat litt for tidlig jeg da xD Lykke til!! Nå er han her rett rundt hjørnet! Lykke til!! Misunnelig på deg jeg Tusen takk for lykkeønskninger dere! Oi.. spennende dag da Hvor mye over målet er du? Jeg lå over hele tiden og fikk en giga unge på 3330 gr hehe.. Må ikke google igangsetting. Det kan ta alt fra 3 timer til 4 dager Jeg var forberedt på sistnevnte.. For noen gøye dager i vente Ja, veldig spennende! Jeg er litt usikker på akkurat målet, men har helt siden starten ligget over den øverste grønne delen av kurven, og jeg mener hun sa 37 cm i går. Det er egentlig ganske sprøtt, for jeg er relativt liten og tynn, så magen står jo ut som den største bowlingballen! Motiverende at du fikk en så perfekt størrelse på ungen til tross for høye SFmål! Det hadde vært fantastisk om det var tilfelle her også! Men kjenner at jeg har mine tvil ja, har hatt 2 UL der de nevnte at ungen er stor tidlig i svangerskapet og JM presterte jo å si "stakkars liten gutt" når hun kjente på magen i går og konstanterte at det ikke var noe mer plass til han lille. Oi! Snart i gang du da, så spennende! Og du, den femmila skal du ikke bry deg noe om. Jeg har ikke sjans til å løpe en kilometer en gang, men jeg var ikke utslitt etter 12 timer i aktiv fødsel. Det var grisevondt, men jeg var ikke så sliten at det gjorde noe. VELDIG godt å høre snille du! Selvfølgelig ikke delen om at det er grisevondt, men delen om at man ikke trenger å bry seg om maratonsnakket! Takk for motiverende ord <3 ____________________________________ Har ikke hørt noe fra føden enda, men forventer egentlig ikke at de ringer før i morgen jeg da. Lenge leve snailmail i 2015 Ringte JM som har tatt modningsakupunkturen på meg og booket om timen min i morgen til å være i dag i stedet. Tenkte det var lurt i tilfelle jeg skal på sykehuset i morgen, og så er det jo greit å være så moden som overhodet mulig før jeg kommer inn. Hun skal prøve å sette det hun kan for å få gang på det i dag og så skal hun faktisk gjøre en stripping også. Blir jo spennende om det kan ha noen effekt. Ettersom det ble sjekket modning på svangerskapskontrollen i går vet jeg ivertfall at det er avflatet morsmunn der inne, så en viss modning er det jo selv om det ikke er noen åpning enda. Ellers ble det en god runde ludo i går ( )+ en lang spasertur med inkludert trappegåing. Jeg prøvde å lure med mannen før han dro på jobb i dag også, men det var nytteløst. Kaaaan ha noe med at klokken var 0600 å gjøre?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 12. august 2015 #789 Del Skrevet 12. august 2015 Jeg kjenner ei som ikke kjente smerte under fødslene sine. Hun kjørte selv til sykehuset etter vannet gikk, kjente rier som sammentrekninger uten smerte, og dro selv ut barnet. Hun fødte med et smil om munnen, og snakket om løst og fast med jordmødrene under pressriene. Jordmødrene ville legge henne inn og ta prøver av henne for å finne ut hva hemmeligheten hennes var Kanskje du er sånn, så blir det ikke grisevondt Jeg syns egentlig det er greit å høre om fødsler som er vonde og ikke går helt etter planen. Hadde jeg bare hørt på mamma og alle som prøvde å overbevise meg om at det overhodet ikke er så vondt, da hadde jeg vært uforberedt på hvor ille det faktisk var, og at det ikke gikk etter planen. For meg var det ille, men mange syns jo det er helt greit å føde. Håper du er en av de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 12. august 2015 #790 Del Skrevet 12. august 2015 Men du.. krever et bilde av bowlingkula Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 12. august 2015 #791 Del Skrevet 12. august 2015 Enig med kakaoen, jeg vil se bilde! En anbefaling: ikke ta vannet og klyster tett på hverandre, det tar litt tid før hver av dem får virke. Begge deler øker riene. Og varmeposene de har på sykehuset er helt supre i korsryggen! Ooog drikk mye underveis så du har nok væske til å ikke bli fullt så sliten. Misunner deg spenningen i det som kommer!! Det kommer til å gå kjempebra! 😊👑 Håper du får sove i natt, og ikke blir liggende våken og tenke hele natta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 13. august 2015 Forfatter #792 Del Skrevet 13. august 2015 (endret) Jeg kjenner ei som ikke kjente smerte under fødslene sine. Hun kjørte selv til sykehuset etter vannet gikk, kjente rier som sammentrekninger uten smerte, og dro selv ut barnet. Hun fødte med et smil om munnen, og snakket om løst og fast med jordmødrene under pressriene. Jordmødrene ville legge henne inn og ta prøver av henne for å finne ut hva hemmeligheten hennes var Kanskje du er sånn, så blir det ikke grisevondt Jeg syns egentlig det er greit å høre om fødsler som er vonde og ikke går helt etter planen. Hadde jeg bare hørt på mamma og alle som prøvde å overbevise meg om at det overhodet ikke er så vondt, da hadde jeg vært uforberedt på hvor ille det faktisk var, og at det ikke gikk etter planen. For meg var det ille, men mange syns jo det er helt greit å føde. Håper du er en av de Oi, det var jammen en syk historie! Hadde det ikke vært for at du kjenner henne ville jeg nesten trodd det var en vandrehistorie. Det må jo være umulig å ikke kjenne på smertene når man skal få ut noe så stort fra en så liten åpning?! Sykt altså. Det hadde vært fantastisk om jeg også fikk oppleve fødselen slik, men har mine definitive tvil! Ligger og vrir meg i smerte under menstruasjonene til og med! Er helt enig med deg i at det er greit å høre om vonde fødsler, så går man inn med forventningen om at DETTE er toppen av smerter, sprenger hele skalaen og så får man ta alt som en bonus hvis det ikke går til de nivåene! Uansett vet man jo at det er en forbigående smerte, og det gjelder bare å komme seg gjennom galskapen! Men du.. krever et bilde av bowlingkula Hehe, det skal bli! Enig med kakaoen, jeg vil se bilde! En anbefaling: ikke ta vannet og klyster tett på hverandre, det tar litt tid før hver av dem får virke. Begge deler øker riene. Og varmeposene de har på sykehuset er helt supre i korsryggen! Ooog drikk mye underveis så du har nok væske til å ikke bli fullt så sliten. Misunner deg spenningen i det som kommer!! Det kommer til å gå kjempebra! Håper du får sove i natt, og ikke blir liggende våken og tenke hele natta Bilde skal bli! Takk for tips! Varmeposer er elsk allerede, har ei varmeflaske som aldri har blitt så flittig brukt som nå de siste par ukene. Rart hvor mye litt varme på ryggen / magen kan hjelpe som smertelindring altså! Tusen takk for lykkeønskning <3 Sov som en stein her, hadde jo litt håp om å våkne med rier (som jeg alltid har før jeg sovner) men her var det stille gitt! _______________________________________ Ellers har dagen til nå vært herlig. Sov lenge, har ryddet og vasket litt her i leiligheten, sittet i sola og nytt de 20 gradene vi har for en gangs skyld og bare slappet av. De har ikke ringt fra sykehuset enda. Jeg var på modningsakupunktur i går kveld og JM der sa at jeg nok bare måtte smøre meg med tålmodighet selv om det er sendt henvisning med igangsetting asap. Dette fordi de er veldig restriktive med å gjøre dette før termin selv om det er et stort barn. Så vi får se da, om jeg hører noe i dag / morgen eller om det blir helt til tidlig neste uke! Skal prøve å ikke være utålmodig, for det som skal skje vil jo skje uansett. JM prøvde seg på en stripping i går, og da hadde det gått fra 0 åpning på tirsdag til rett over 1 cm i går. Så NOE driver jo kroppen med selv. Stripping var forbausende lite vondt da, men det har nok med at det er vanskelig å få skikkelig tak der inne når åpningen ikke er så stor. Hvis jeg ikke har hørt noe fra sykehuset i morgen har jeg ny time hos akupunktursJM i morgen der hun vil både sette nåler og ta en ny stripping. Kjenner at jeg har definitivt mest lyst at fødselen skal starte av seg selv, så har jo et lite håp om at det skal skje! Legger ved bilde av bowlingballen, kledelig dekket i rosa (Edit: Dette er fra i dag, 40+2 og 1 dag før termin. + 13,5 kg!) Endret 13. august 2015 av j86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 13. august 2015 Forfatter #793 Del Skrevet 13. august 2015 Og så er det dessverre tid for å tryke juliane av lista.. Har enda håpet om at du får rett Beccy87 Tippeliste fødsel 8. august - Nautika 10. august - Skyblue 12. august - juliane 13. august - Beccy87 14. august - Menstermin og OUL-termin 15. august - j86 16. august - Babycomp sin beregnede termin, kakaoen, Trampe og Porcelain 17. august - fionel og frøkenanonym 18. august - sol. 19. august - miore og supramundane 20. august - j86-mannen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fionel Skrevet 13. august 2015 #794 Del Skrevet 13. august 2015 Det blir 17... Enkelt og greit Og du... Slutt å google igangsetting av fødsler, det blir aldri sånn som google sier uansett Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 13. august 2015 Forfatter #795 Del Skrevet 13. august 2015 Hihihi håper du har rett Fionel! Eller ivertfall ikke langt fra rett! Enig i denne her googlinga, jeg har gitt det opp nå. Lurt å høre på deg som sitter med førstehåndserfaring der! Tror uansett jeg vet det som trengs å vite, og det blir vel litt info på sykehuset også regner jeg med. På en annen side: var nettopp på toalettet og det er mer slimpropp på g!!!! DETTE må jo bare love positivt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 13. august 2015 #796 Del Skrevet 13. august 2015 Oioi!! Du får det kanskje litt travelt hvis skal rekke det innen midnatt... Meeeeen det kan skje! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 13. august 2015 #797 Del Skrevet 13. august 2015 Fine bowlingkula Jeg synes helt ærlig ikke at du ser noen spesielt svær ut jeg.. Nekter å tro at du har en GIGA baby inni der Hurra for mere slim. Dette blir bra. Ut skal han uansett Får du igangsetting så blir det mandag evt tirsdag tipper jeg. Sjelden de setter igang før eller i helgen om det ikke er akutt Jeg fikk på en tirsdag fordi fredagen var "uakutell" og mandagen var alltid hektisk Nei ikke hør på dr google. Hør på oss. Vi kan alt Så bra at stripping ikke gjør vondt Da gjør det sikkert ikke så vondt når de skal sjekke åpningen din heller. Det synes ikke jeg gjorde vondt i det hele tatt. Mens andre vrir seg i smerte Ufølsom livmortapp Spennende Holder en knapp på datoen min jeg. Søndag it is Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 13. august 2015 #798 Del Skrevet 13. august 2015 Fiiine bowlingkula!!! Jeg hadde heller ikke trodd på den historia, hadde det ikke vært for at jeg kjenner dama. Jeg skjønner heller ikke hvordan det går an at det ikke er vondt. Men for meg var åpningsriene mye verre enn pressriene. Veldig greit å ha noe å gjøre, liksom, da jeg endelig fikk presse. Selv om det ikke funka Jeg kjente heller ikke noe særlig til at de sjekket åpningen. De satt jo med hele hånda oppi der, gjennom to rier og mellom riene, for å sjekke om åpningen endret seg under riene. Det var ikke veldig vondt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 14. august 2015 #799 Del Skrevet 14. august 2015 Jeg merket kun at de sjekket åpningen frem til 6 cm, da var det ubehagelig men ikke så veldig vondt. Mellom 6 og 10 cm vet jeg hun sjekket åpning noen ganger, men det kan jeg ikke erindre. Jeg hadde nok med å være inni smerte- og lystgasståka Når jeg endelig fikk lov til å presse var jeg mer med og fokusert. Håper du får avklaring ang igangsetting i dag og at du spontant går i fødsel før den tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 14. august 2015 #800 Del Skrevet 14. august 2015 Jeg kan ikke huske å ha merket noen ting til at de sjekket åpningen jeg heller, men jeg var 5 cm første gang de gjorde det og hadde allerede ganske kraftige rier. Og helt enig i at pressriene var helt ok! Var bare greit å endelig få lov til å "jobbe" litt. De siste par cm av åpningsfasen var imidlertid ganske heftige. Bowlingkula er fin Synes heller ikke den er whoah!Svær!, ser bare fin og høygravid ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå