Beccy87 Skrevet 12. juli 2015 #701 Del Skrevet 12. juli 2015 Ja, plutselig begynte tiden å gå litt fortere igjen! Er ikke meg i mot egentlig, ganske tungt å bære rundt på den svære ballen av en mage! Fødebag ja... Det har jeg egentlig ikke tenkt så mye på enda. Har blitt enig med mannen om at vi skal ta med en bluetooth-høyttaler slik at vi skal kunne høre på vår egen musikk mens det pågår + at han tar hånd om alt teknologisk (kamera, ipad osv) + mat og det han trenger selv. Så da blir det å pakke klær til mini + meg selv. Skal kanskje dra frem en bag denne helga, synes det er greit å pakke det man VET skal med, så kan jeg jo legge en lapp med de tingene som jeg ikke kan pakke enda, men som skal være med helt på toppen? Det kunne jo vært en ide! Har du din fødebag pakket og klar? :-) De gikk gjennom noen ting som må være på plass for at det skal være "lav-risiko", f.eks innenfor normal BMI, normale blodprøver og urinprøver hele svangerskapet, ingen blødninger, ingen større personlige sykdommer som heftig astma og allergi osv.. Men er neimen ikke helt sikker på alle kravene jeg! Håper også at man får epidural om man vil. Spurte om det når vi var på innskrivinga, men må innrømme at jeg synes JM der var en smule hippie.. "Du må bare få ut dine indre krefter og kroppens eget morfin, du kan så mye mer enn det du tror du kan" osv.. Kanskje hun har rett, men hvis ikke vil jeg iallefall ha alle muligheter åpne! Har ikke klargjort fødebagen her heller. Men begynt så smått å tenke på at jeg skal skrive en liste om hva jeg vil ha med meg i alle fall. Også kanskje starte med å legge på plass det som kan pakkes som du sier. Har ikke fått ordnet hentesett til lille heller, så det står også på listen. I tillegg til at klær til mor kan bli en utfordring. Har jo ingen formening om hvordan kroppen kommer til å være etterpå, så tror nok jeg blir å lande på joggebukse. Har i alle fall orientert mannen om hvor alle de viktige papirene ligger og lagret nummeret til føden i mobilen hans så han er forberedt dersom noe plutselig skulle skje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
graving Skrevet 13. juli 2015 #702 Del Skrevet 13. juli 2015 Jeg følger deg litt, men dårlig til å skrive kommentarer tenkte bare å si at hvis du er fast bestemt på å ha epidural så sier du det når du ringer inn når fødselen er i gang, da blir du plassert på fødeavdelingen hvis det er ledig plass der da. Jeg spurte om epidural (ville prøve uten først) og da undersøkte de meg meg en gang for å sette. (Nå rakk jeg det ikke da men..) Utrolig flinke folk som jobber der når det gjelder fødebaggen pakker jeg utrolig mye unødvendig til meg selv, endte opp med joggebukse hver dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 13. juli 2015 Forfatter #703 Del Skrevet 13. juli 2015 Jeg følger deg litt, men dårlig til å skrive kommentarer tenkte bare å si at hvis du er fast bestemt på å ha epidural så sier du det når du ringer inn når fødselen er i gang, da blir du plassert på fødeavdelingen hvis det er ledig plass der da. Jeg spurte om epidural (ville prøve uten først) og da undersøkte de meg meg en gang for å sette. (Nå rakk jeg det ikke da men..) Utrolig flinke folk som jobber der når det gjelder fødebaggen pakker jeg utrolig mye unødvendig til meg selv, endte opp med joggebukse hver dag Koselig å høre fra deg :-) Er ikke fast bestemt på å ha epidural, tenker bare at hvis det virkelig trengs underveis i fødselen så håper jeg ikke at det blir vanskeligere å få til på den avdelingen der jeg er. Godt å høre at de hadde tenkt å fikse det for deg selv om det ikke ble behov for det. Noen ganger går det nok veldig fort for seg ja! Har startet såvidt på pakking av fødebaggen i dag, men har kun fått alt på plass til han lille og skrevet en liste til meg selv. Greit tips med joggebukse, da satser jeg på å bo i joggis / nattasbukse stort sett hele tiden vi er på føden / barselshotellet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 13. juli 2015 Forfatter #704 Del Skrevet 13. juli 2015 Sist kontroll (i uke 34) var babyen i seteleie. Tenkte med meg selv at det sikkert kom til å endre seg til denne kontrollen, men nå er det JM undersøkelse igjen i morgen og jeg er stygt redd for at hodet enda ikke er nedover! Han hikka i stad og da kjente jeg det oppunder venstre ribbein Begynte jo å lese litt på nett og ser at det er altfor mange skrekkhistorier knyttet til både manuell utvending vending samt setefødsel. Og på det fødselsforberedende kurset messet begge jordmødrene i det uendelige om at det var mye bedre å føde i seteleie enn å ta KS. Kjenner jeg begynner å bli rimelig bekymra, babyen her er jo estimert til å være større en gjennomsnittet (10%) og min mor hadde noen utrolig langdryge og vanskelige fødsler, selv når hun fikk ganske små barn... Kjenner at lysten på å føde i seteleie er ikke-eksisterende, så håper virkelig at han brått ombestemmer seg og legger seg riktig vei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 13. juli 2015 #705 Del Skrevet 13. juli 2015 Krysser fingrene for at lille har snudd seg allikevel, og om ikke, at han gjør det ganske snart. Forstår at du er bekymret... Når vil de evt. prøve "tvangssnu" baby om han ikke gjør det selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 14. juli 2015 Forfatter #706 Del Skrevet 14. juli 2015 Krysser fingrene for at lille har snudd seg allikevel, og om ikke, at han gjør det ganske snart. Forstår at du er bekymret... Når vil de evt. prøve "tvangssnu" baby om han ikke gjør det selv? Takk for fingerkryssing Hvis han ikke hadde vært riktig vei ville de henvist til snuing i dag. Er 36+0. HELDIGVIS har han lagt seg med hodet ned. Det er rumpa hans jeg har kjent på og trodd at var hodet Han er ikke festet i bekkenet da, så JM sa at det er lurt å gå mye turer, ta litt knebøy og ellers prøve å gjøre ting som aktiverer kynnerene. Det er kynnerene som driver hodet nedover. Er utrolig letta nå kjenner jeg. Ble jo skikkelig emosjonell i går og begynte å grine når mannen kom hjem fra jobb fordi jeg var så bekymra Hadde vel en emosjonell dag totalt sett, for det gikk også opp for meg at den dagen jeg føder kommer etter all sannsynlighet både vi og hele familien vår til å feire helt frem til vi dør. Det var merkelig og veldig koselig å tenke på og begynte såklart å stortute da også... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
graving Skrevet 14. juli 2015 #707 Del Skrevet 14. juli 2015 Så bra at hodet lå nedover hvis du ber om epidural så blir du nødt til å bytte avdeling ned til fødeavdelingen, det er litt dumt for da blir det jo ny jordmor og alt.. Men som regel får man jo ny jordmor i løpet av et fødselsforløp uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 19. juli 2015 #708 Del Skrevet 19. juli 2015 For en spennende tid du er inne i! Kjempeartig å lese bakover i boken her og se hvordan det går med deg. Jeg har vært fraværende fordi alt ble så dritt med prøvingen og sånn.. men så ble det klaff da. Og vips er man på KG igjen. Gleder meg til å følge deg fremover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 20. juli 2015 Forfatter #709 Del Skrevet 20. juli 2015 (endret) For en spennende tid du er inne i! Kjempeartig å lese bakover i boken her og se hvordan det går med deg. Jeg har vært fraværende fordi alt ble så dritt med prøvingen og sånn.. men så ble det klaff da. Og vips er man på KG igjen. Gleder meg til å følge deg fremover! Koselig å se deg igjen! Gratulerer så masse med graviditeten Ser at du har fått deg en graviditetsdagbok også, veldig gøy! Det er spennende dager for oss nå for tiden! __________________________ I dag er jeg 36+6 og har 25 dager igjen til fødsel. I følge BV gravid-appen så blir barnet ikke lengre regnet som prematurt hvis det blir født nå Jeg ser frem til at han skal feste hodet sitt nede i bekkenet da, for det han han ikke gjort. Ligger så lang han er og presser opp mot ribbeina. Prøver så godt jeg kan å være tålmodig, om bare en mnd er jo hele magen borte vekk likevel. Kommer til å savne den tror jeg, når den ikke lengre er der! Skal ta litt bilder en av dagene snart nå sammen med et nært familiemedlem. Må bare vente på litt fint vær. (Blir det denne sommeren vi får tatt bilder hvis vi må vente på det forresten ) Ellers er dette i siste uka på jobb før permisjonstid, og kan ikke si annet enn at det skal bli ufattelig HERLIG! Endret 20. juli 2015 av j86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 20. juli 2015 #710 Del Skrevet 20. juli 2015 Så deilig! Har du noen planer for permisjonstiden før lille kommer? Et lite tips ifht fødebagen: om du har en drikkeflaske, kan du spare mange turer for deg, gubben og/eller jordmor for å hente mer drikke. Anbefaler også at bukser du tar med deg har bred kant i livet, det er mer behagelig! Her er baby nå 5 mnd, og jeg har fremdeles en gravidbukse i bruk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 21. juli 2015 Forfatter #711 Del Skrevet 21. juli 2015 Så deilig! Har du noen planer for permisjonstiden før lille kommer? Et lite tips ifht fødebagen: om du har en drikkeflaske, kan du spare mange turer for deg, gubben og/eller jordmor for å hente mer drikke. Anbefaler også at bukser du tar med deg har bred kant i livet, det er mer behagelig! Her er baby nå 5 mnd, og jeg har fremdeles en gravidbukse i bruk Både deilig og litt... rart? Er så vandt med fulle dager og at det er travelt hele tiden, så skal rett og slett bli litt merkelig å ha så mye tid nå for meg selv før han lille kommer og opptar hele oppmerksomheten min. Har ikke lagt noe spesielt av planer, tenker å bare se hvordan dagene utvikler seg og prøve å sove mest mulig. På barnerommet er det også en del dekorasjoner og finpuss som gjenstår, så det vil jeg også ta meg av :-) I tillegg har jeg begynt å skrive i ei bok til han lille. Har du (eller dere andre) noen gode ideer til andre enkle hobbyer som er fine å drive med i ukene før babis kommer? Takk for tips, camelback drikkeflaska er herved pakket ned i baggen! Bukse med bred kant i livet vil jeg også ta med, her har jeg pakket en pysjamasbukse og en joggebukse, satser på at det vil dekke behovet. __________________________ Ellers fikk jeg i går ganske sterk mensenvondt i korsryggen og har hatt det helt siden. Måtte be mannen om en massasje før jeg la meg, og fikk ikke sove om det så gjaldt livet. Mannen dro frem varmeflaska og la den inntil, men klokka drøyde likevel helt til halv 2 før jeg sovnet. Sovnet da kjempeurolig og drømte alt mulig merkelig om at jeg ble skutt opp i lufta og måtte sikte på vannet slik at jeg ikke skulle dø i nedslaget mot bakken. Drømte også at lillegutt var født og at det før fødselen ble plassert masse tang og tare under overmadrassen på senga, sammen med hauger av gult skum. Merkelige greier. Kjente jeg var veldig glad når jeg våknet i halv 4 tiden og kunne gå videre fra den drømminga der. Lurer på hva i alle dager underbevisstheten min driver med?! Sliten i dag ivertfall, ganske trøtt og ser frem til å få tatt en lur litt senere :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 21. juli 2015 #712 Del Skrevet 21. juli 2015 Både deilig og litt... rart? Er så vandt med fulle dager og at det er travelt hele tiden, så skal rett og slett bli litt merkelig å ha så mye tid nå for meg selv før han lille kommer og opptar hele oppmerksomheten min. Har ikke lagt noe spesielt av planer, tenker å bare se hvordan dagene utvikler seg og prøve å sove mest mulig. På barnerommet er det også en del dekorasjoner og finpuss som gjenstår, så det vil jeg også ta meg av :-) I tillegg har jeg begynt å skrive i ei bok til han lille. Har du (eller dere andre) noen gode ideer til andre enkle hobbyer som er fine å drive med i ukene før babis kommer? Takk for tips, camelback drikkeflaska er herved pakket ned i baggen! Bukse med bred kant i livet vil jeg også ta med, her har jeg pakket en pysjamasbukse og en joggebukse, satser på at det vil dekke behovet. __________________________ Ellers fikk jeg i går ganske sterk mensenvondt i korsryggen og har hatt det helt siden. Måtte be mannen om en massasje før jeg la meg, og fikk ikke sove om det så gjaldt livet. Mannen dro frem varmeflaska og la den inntil, men klokka drøyde likevel helt til halv 2 før jeg sovnet. Sovnet da kjempeurolig og drømte alt mulig merkelig om at jeg ble skutt opp i lufta og måtte sikte på vannet slik at jeg ikke skulle dø i nedslaget mot bakken. Drømte også at lillegutt var født og at det før fødselen ble plassert masse tang og tare under overmadrassen på senga, sammen med hauger av gult skum. Merkelige greier. Kjente jeg var veldig glad når jeg våknet i halv 4 tiden og kunne gå videre fra den drømminga der. Lurer på hva i alle dager underbevisstheten min driver med?! Sliten i dag ivertfall, ganske trøtt og ser frem til å få tatt en lur litt senere :-) Jeg drømmer også veldig mye for tiden. Detaljerte drømmer som gjør at jeg ofte ikke forstår hvor jeg er når jeg våkner. "Heldigvis" så våkner jeg ca hver 2-3 time natta igjennom for å tisse, så får avbrekk fra fantasien da.. Ang tips til permisjonen så har i alle fall jeg planer om å fortsatt holde meg aktiv. Har som mål å komme meg ut på tur hver dag selv om det fort kan friste mer med sofaen, i tillegg til å fortsette med litt lette styrkeøvelser. Jeg spart en del av forberedelsene til lille, som å skru opp stellebord, seng, bli kjent med vognas mange funksjoner, vaske og sortere klær, etc Tror kanskje jeg skal fylle fryseren med litt bakevarer Også har jeg to halvferdige bildealbum som jeg gjerne skulle fått ordnet ferdig Også snuser jeg litt på den trenden med fargeleggingsbøker, og lurer på om jeg kaaaanskjeee skal gå til innkjøp av en sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 21. juli 2015 #713 Del Skrevet 21. juli 2015 Jeg ble satt igang før tiden pga fostervannslekkasje, så jeg rakk ikke å ha offisiell permisjon så lenge. Var sykemeldt en stund før det, da, brukte tiden på å handle altfor mye på ebay, kjøpe inn på jule- og nyttårssalg til lillemor som skulle komme og å se tv og spille på pc-en. (Hadde som mål å game meg lei før fødselen, og det klarte jeg ganske bra!) Har kjøpt meg fargeleggingsbok og farger, og det er sååå koselig å sitte med det når man har et ledig øyeblikk! Anbefales, man slapper skikkelig av! Husk flere forskjellige grønnfarger, det er mye grønnsvær i de bøkene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 21. juli 2015 #714 Del Skrevet 21. juli 2015 Jeg kan også anbefale fargebøkene. Mye billig terapi der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 22. juli 2015 Forfatter #715 Del Skrevet 22. juli 2015 Takker for gode tips Beccy87, spiremor og supramundane Er på vei ut døra nå for å gå til innkjøp av fargebok, tusjer, album med hvite sider og diverse tilbehør til dette. Så skal vi se at jeg holder meg opptatt i en tid fremover Er jo litt koselig å starte på fotoalbumet før han er kommet, for da kan jeg lime inn ultralydbildene, bilder av den voksende magen, bilder av oss to som gleder oss samt tippeliste før fødselen og litt annet kos :-) Har også sett litt på fødebaggen, så har et par ting skrevet ned som det hadde vært greit å handle til denne. Har blandt annet ikke noen egnede ammetopper og kunne med fordel kjøpt en ny pysjamas med litt bedre plass i. De jeg går i nå stikker magen utfor, og det er jo ikke sikkert at magen trekker seg inn med en gang etter fødselen! Ellers har jeg hatt mensmurringer på 3 dagen og i går startet det med skikkelig lynende smerter ned mot underlivet, så jeg tipper at lillegutt vrir seg inn i posisjon om dagen. Og det er han selvsagt veldig velkommen til å gjøre Har også tatt første modningsakupunkturen nå, så blir spennende å se om jeg kjenner noen effekt av det! 37+1 i dag og 23 dager igjen til termin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 22. juli 2015 Forfatter #716 Del Skrevet 22. juli 2015 Et lite magebilde. Hvordan skal dette gå, sprenger jo snart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 22. juli 2015 #717 Del Skrevet 22. juli 2015 Så gøy å se fine magebilder! Minner meg på at jeg må prøve å få tatt litt flere bilder av meg selv nå før det er for sent. Er så lett å tenke 'tar det senere/i morgen' Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 22. juli 2015 #718 Del Skrevet 22. juli 2015 Så gøy å se fine magebilder! Minner meg på at jeg må prøve å få tatt litt flere bilder av meg selv nå før det er for sent. Er så lett å tenke 'tar det senere/i morgen' Det samme gjorde jeg Endte med å ta magebilde-selfie i baderomsspeilet mellom riene rett før vi dro til sykehuset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 23. juli 2015 #719 Del Skrevet 23. juli 2015 For en flott mage Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 24. juli 2015 #720 Del Skrevet 24. juli 2015 Åååå for en fin mage du har! :D Jeg har alltid syns at gravidmager er så flotte! :D Bare 23 dager igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå