Gå til innhold

Tror dere stipendet kommer denne uken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sjekket nettbanken min for august i fjor, og da så jeg storstipendet ble overført 6 august, og det var en fredag. Håååper det kommer på fredag!!



Anonymous poster hash: 2ed52...fe7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Isj, har ikke fått tilbud om å signere gjeldsbrev enda, står at skolen må bekrefte at jeg har opptak for våren også først.. håper dette går kjapt!! argh!!



Anonymous poster hash: 57bd5...ba4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isj, har ikke fått tilbud om å signere gjeldsbrev enda, står at skolen må bekrefte at jeg har opptak for våren også først.. håper dette går kjapt!! argh!!

Anonymous poster hash: 57bd5...ba4

Om du er førsteårsstudent på heltids, så vil ikke skolen bekrefte opptaket før første skoledag. Husk også at semesteravgift må betales først.

Vårsemester vil ikke bekreftes før semesteravgift for våren er betalt, og har ingenting med høstens utbetalinger å gjøre.

Anonymous poster hash: 4027b...bec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket nettbanken min for august i fjor, og da så jeg storstipendet ble overført 6 august, og det var en fredag. Håååper det kommer på fredag!!

Anonymous poster hash: 2ed52...fe7

Det heter ikke stipend, det heter studielån. Om du står på eksamen vil deler av studielånet bli gjort om til stipend. :)

Anonymous poster hash: 8601e...c28

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest earthquake

Heldige dere er! Tar mitt første år om igjen da jeg valgte helt feil (har hatt ett jobb-friår siden da). Fikk mail fra lånekassen om at jeg måtte signere, og at jeg kunne gå inn på deres nettside for å finne ut hvordan man gjør det.

Men jeg har lett i timesvis, og skjønner ikke hvor jeg skal signere hen? Hadde blitt veldig glad om noen vet hvordan man gjør det, og om det gjøres på nett eller ikke :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige dere er! Tar mitt første år om igjen da jeg valgte helt feil (har hatt ett jobb-friår siden da). Fikk mail fra lånekassen om at jeg måtte signere, og at jeg kunne gå inn på deres nettside for å finne ut hvordan man gjør det.

Men jeg har lett i timesvis, og skjønner ikke hvor jeg skal signere hen? Hadde blitt veldig glad om noen vet hvordan man gjør det, og om det gjøres på nett eller ikke :laugh:

du har fått vedtaksbrev i postkassa di på lånekassa. mener det står en link på det brevet om elektronisk signering;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest earthquake

du har fått vedtaksbrev i postkassa di på lånekassa. mener det står en link på det brevet om elektronisk signering;)

Har sjekket der og, men finner bare brev fra det første året jeg gikk.... Tusen takk for svar uansett, får bare vente og se om det dukker opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du finner det under status søknader? Nederst står det hva som mangler og da kan man trykke seg videre der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da er noe gruelig feil. Jeg er ikke førsteårsstudent, betalte semesteravgift for lenge siden og opptak for høsten er bekreftet.

Jeg får ikke tilbud om vedtaksbrev fordi søknaden står og henger fast på at våropptak skal bekreftes først!!

Gud, så irriterende.....

Om du er førsteårsstudent på heltids, så vil ikke skolen bekrefte opptaket før første skoledag. Husk også at semesteravgift må betales først.

Vårsemester vil ikke bekreftes før semesteravgift for våren er betalt, og har ingenting med høstens utbetalinger å gjøre.

Anonymous poster hash: 4027b...bec

Anonymous poster hash: 57bd5...ba4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som allerede har fått det; Har dere søkt om lån og stipend for både høst og vår? Eller kun høst?

Mistenker at de som har søkt for både høst og vår ikke har fått enda pga teknisk feil...........



Anonymous poster hash: 57bd5...ba4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som allerede har fått det; Har dere søkt om lån og stipend for både høst og vår? Eller kun høst?

Mistenker at de som har søkt for både høst og vår ikke har fått enda pga teknisk feil...........

Anonymous poster hash: 57bd5...ba4

Jeg har søkt for både høst og vår. Fikk pengene i går.

Våropptak bekreftest da ikke før etter jul?

Anonymous poster hash: fe43a...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har søkt for både høst og vår. Fikk pengene i går.

Våropptak bekreftest da ikke før etter jul?

Anonymous poster hash: fe43a...ffd

Nei, nettopp.

Da skjønner jeg søren meg ikke hvorfor jeg ikke får vedtaksbrev!!!!!!!!

Har betalt semesteravgift.

Har lagt inn kontonummer.

Bekreftet eksamensplan.

Fått søknaden behandlet!

Men intet vedtaksbrev tilgjengelig!

Noe så irriterende! Skal jo for søren meg betale husleie ganske så snart!!

Alt ble gjort for flere mnd siden!

Teknisk feil hos lånekassen, som de bruker dagevis på å løse.. smart.

Anonymous poster hash: 57bd5...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Haaploes

Lånekassen har rotet maks i år, både med utbetalingene jeg trengte for et sommersemester jeg driver og tar utenlands, og for året jeg nå skal ta fatt på.

Lurer på om de har skiftet ut hele staben eller noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener jeg hørte noen som snakket om at de har begynt med et nytt system (som ikke var testet ut bra nok?)....



Anonymous poster hash: 57bd5...ba4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte i mai, men måtte skrive mail til dem for en uke siden da jeg ikke hadde fått vedtaksbrev enda.

Tok tre dager, så var det i orden (søkte høst og vår).

Ser ut som det kan være noe kluss, så send en mail dersom du mener det har gått lang nok tid (er det 8 ukers behandlingstid de sier?).

Endret av Poppie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid går det fra man signerer vedtaksbrev til pengene er på konto? går det an at det er dagen etter, eller går det ca 3 dager?



Anonymous poster hash: 57bd5...ba4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...