Gå til innhold

Søke jobb, men har hemmeligadresse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei jeg vil begynne å søke jobb, men har hemmelig adresse og et fiktiv navn hva gjør jeg?

Jobber jeg vil søke på er butikk, sykehjem generelt det jeg kan få egentlig :)



Anonymous poster hash: c6f45...b78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Runforit

Fiktivt navn? Om du ikke er folkeregistrert med navnet du bruker så vil du få et problem med arbeidsgiver da de vil se at personnummeret ditt ikke stemmer overens med navnet ditt.

Hemmelig adresse er noe du velger, og arbeidsplassen vil selvsagt måtte vite hvor du bor, men du kan opplyse dem om at den er hemmelig og at de må være ekstra påpasselig med hvem som får vite om den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhør deg med de som har gitt deg hemmelig adresse så får du riktig veiledning.

Anonymous poster hash: fc21c...3b3

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Forhør deg med de som har gitt deg hemmelig adresse så får du riktig veiledning.

Anonymous poster hash: fc21c...3b3

Det søkes på gjennom Folkreregistreret med dokumentasjon fra politiet om at det en nødvendighet. Hvem TS vil oppgi den hemmelige adressen til er hennes/hans valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har postboksadresse på et sentralt sted hvor jeg reiser og henter post til ulike tider og dager eller får en betrodd person til å hente posten.

Du må under ingen omstendigheter oppgi hvor du bor til noen når du søker jobb. Å jobbe i butikk eller andre steder der du er i "førstelinje-tjenesten" tror jeg du vil bli frarådet. Men dette må du diskutere med dem som har hjulpet deg i saken din. Politiet, eller bistandsadvokaten din.

Anonymous poster hash: 05c80...e03

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS må da være en ypperlig kandidat til å få jobb som hemmelig agent i PST.



Anonymous poster hash: 173e0...a45
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lever CV personlig og be om å få snakke med sjef og fortell at det er en privatsak, men du har hemmelig addresse. Sjefer liker ærlighet og at folk fremlegger ting på en rolig og samlet måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lurt å jobbe i butikk når du har skjult adresse da? Er det ikke bedre å jobbe på kontor eller noe sånt?



Anonymous poster hash: 0ac7b...325
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei igjen dette ts, Igjen

Jeg har fått meg jobb, men trenger mer ettersom det bare er helgevakter. Nav er ikke behjelpelig for etter saksbehandleren å skjønne så trenger jeg tid til å bearbeidde det vonde :dry:. Det hjelper ikke å være innestengt i leiligheten blir jo bare suicidal av det.

Jeg vil så fort som mulig komme ut av dette!"systemet". Nå er det mange ledige jobber der jeg bor. Kan jeg skrive arbeidserfaring: sykehjem i X by. og skrive referanse må gå gjennom politiet på grunn sikkerhetshensyn. Jeg gir selvfølgelig nummeret til samme politimann som hjalp meg med hemmeligadresse og voldsalarmen. Jeg møter også opp personlig og gir CV-en til sjefen.

Høres dette dumt ut, eller kommer arbeidsgiveren til å bli skremt og ikke gi meg en sjanse?



Anonymous poster hash: 98cc4...729
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen dette ts, Igjen

Jeg har fått meg jobb, men trenger mer ettersom det bare er helgevakter. Nav er ikke behjelpelig for etter saksbehandleren å skjønne så trenger jeg tid til å bearbeidde det vonde :dry:. Det hjelper ikke å være innestengt i leiligheten blir jo bare suicidal av det.

Jeg vil så fort som mulig komme ut av dette!"systemet". Nå er det mange ledige jobber der jeg bor. Kan jeg skrive arbeidserfaring: sykehjem i X by. og skrive referanse må gå gjennom politiet på grunn sikkerhetshensyn. Jeg gir selvfølgelig nummeret til samme politimann som hjalp meg med hemmeligadresse og voldsalarmen. Jeg møter også opp personlig og gir CV-en til sjefen.

Høres dette dumt ut, eller kommer arbeidsgiveren til å bli skremt og ikke gi meg en sjanse?

Anonymous poster hash: 98cc4...729

Kan du ikke skrive at referanse oppgis ved forespørsel så kan du heller forklare det på et intervju?

Anonymous poster hash: e6065...504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke skrive at referanse oppgis ved forespørsel så kan du heller forklare det på et intervju?

Anonymous poster hash: e6065...504

Hadde jeg også tenkt å foreslå. Det er slik jeg gjør det, og jeg lever ikke på skjult adresse. For da har jeg kontroll på når referanser blir kontaktet, slik at jeg får gitt de beskjed.
Lykke til, TS!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Det er TS Jeg har skrevet en jobbsøknad nå, men er veldig usikker om den er bra nok. Er det noen her som gidder å se gjennom den og eventuelt gi konstruktiv tilbakemelding? Anonymous poster hash: 98cc4...729

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei TS,

De gangene jeg har sendt søknad har foregått elektronisk og ellers via tlf da de kalte meg inn til intervju.

Jeg har ikke hemmelig adresse, men ytterst få som vet hvor jeg bor. Det var ikke noe problem å søke eller å få jobb. Det tok tre år før noen på jobb fikk vite det, da jeg ikke ønsket å ha navnet mitt på hjemmesiden og måtte derfor forklare hvorfor. Det gikk veldig fint :)

Anonymous poster hash: 04412...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...