AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #21 Skrevet 7. august 2014 Det spiller vel ingen rolle. Når man har gitt bort ova eller sperm, så er man ikke lenger tilknyttet til dem og er således ikke noe annet enn biologisk donor. Begrepet FAR strekker seg langt utover dette. Pussig, jeg har alltid tenkt at hvem som helst kan være far men det skal mer til for å være en pappa. Men ellers er jeg enig i det du sier Anonymous poster hash: 1da5b...2cc 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #22 Skrevet 7. august 2014 Pussig, jeg har alltid tenkt at hvem som helst kan være far men det skal mer til for å være en pappa. Men ellers er jeg enig i det du sier Anonymous poster hash: 1da5b...2cc Nettopp. Det er ordet "pappa" som dekker mer. Far er du når barnet er skapt utifra dine gener. Anonymous poster hash: d3268...6e9
Trude.lutt Skrevet 7. august 2014 #23 Skrevet 7. august 2014 Det er forskjell på biologisk far og sosial far. Noen/mange fedre er heldigvis begge deler. Sosiale far er viktigs i et barns liv. 1
fruBeist Skrevet 7. august 2014 #24 Skrevet 7. august 2014 Hva vil du kalle en donor da som har fått barn gjennom desperate kvinner som har brukt hans sæd?Anonymous poster hash: 497dd...5f7 Jeg ville kaldt ham akkurat det jeg, donor. 3
Persephone Skrevet 7. august 2014 #25 Skrevet 7. august 2014 Hva vil du kalle en donor da som har fått barn gjennom desperate kvinner som har brukt hans sæd? Anonymous poster hash: 497dd...5f7 Er ikke "donor" et greit ord å bruke på det? Det trenger da ikke være vanskeligere enn det. Han har ikke tatt på seg noen farsrolle selv om barnet tilhører ham biologisk sett. 2
OppNedPåAlt Skrevet 7. august 2014 #26 Skrevet 7. august 2014 Jeg synes det samme om de som jeg synes om folk som gir blod, donerer egg, donerer en nyre eller er organdonor. De hjelper mennesker som trenger noe. 2
Radon Skrevet 7. august 2014 #27 Skrevet 7. august 2014 Synes det er kjempeflott at noen donerer sæd til et par som ønsker seg barn og ikke kan få det av ulike grunner! Hadde ikke hatt noen problemer med å bli sammen med en mann som har donert verken blod, sæd eller en nyre. Selv om han er biologisk far til noen, er han jo ikke en "far" likevel.
Gjest Trollkarlen Skrevet 7. august 2014 #28 Skrevet 7. august 2014 Hva tenker dere egentlig om dem? De er jo gjerne fedre til fem barn, eller har solgt døden sin slik som i danmark. Da på en måte gi bort ungene sine slik at en ikke har kontakt med de. Hadde du greid å være i lag med en slik? Og hva synes du om en slik?Anonymous poster hash: c7dda...953 Jada spinn det slik at det er MENN det er noe galt med. Menn har mulighet til å donere sæd fordi... KVINNER VIL HA SÆDEN. Herregud.
SardintrollReturns Skrevet 7. august 2014 #29 Skrevet 7. august 2014 (endret) Jeg synes det er en god ting jeg, at det finnes menn som er villig til å runke på boks så kvinner som ønsker å bli mor, men ikke har noen partner, evt lesbiske som ønsker seg barn, kan få det. Skjønner ikke at noen gidder å henge seg opp i eller stille spørsmål ved det der. Om min bedre halvdel har vært sæddonor, hadde det vært meg rennende likegyldig. Endret 7. august 2014 av SardintrollReturns 1
MarianneE Skrevet 7. august 2014 #30 Skrevet 7. august 2014 Hva tenker dere egentlig om dem? De er jo gjerne fedre til fem barn, eller har solgt døden sin slik som i danmark. Da på en måte gi bort ungene sine slik at en ikke har kontakt med de. Hadde du greid å være i lag med en slik? Og hva synes du om en slik?Anonymous poster hash: c7dda...953 Jeg tenker at det er fint, uten slike menn ville jeg ikke blitt tante til to herlige unger! 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2014 #31 Skrevet 8. august 2014 1. Kvinner som vil ha unger får finne seg en mann. 2. En selger ikke liv eller gir bort sine barn. 3. En unge skal ha sin far. Dette er ikke som å donnere blod eller noe annet. Dette er å donnere sin familie og liv. Og å kjøpe liv og andre sine unger. Umoralske jævler er både dere og de lesbiske og andre som driver med det. Samt mennene.Anonymous poster hash: c7dda...953
AnonymBruker Skrevet 8. august 2014 #32 Skrevet 8. august 2014 Jeg synes det samme om de som jeg synes om folk som gir blod, donerer egg, donerer en nyre eller er organdonor. De hjelper mennesker som trenger noe. Herre så mange dumme folk det finnes. Det er forskjell på det å redde et liv med å donere et organ og det å skape et nytt liv ved å donere biologisk arvemateriale. En unge har to foreldre, mor som bidrar med eggcellen og far som bidrar med sædcellen. Altså TO foreldre. Jeeez... Anonymous poster hash: 7ec3a...bbf 1
LukaFrost Skrevet 8. august 2014 #33 Skrevet 8. august 2014 Om mannen hadde donert sæd hadde det vært en dealbreaker. Jeg hadde ikke likt tanken på at han skulle ha biologisk avkom et sted der ute. Ser ikke for meg at det hadde vært noe stas å plutselig få en 18åring på døra.
OppNedPåAlt Skrevet 8. august 2014 #34 Skrevet 8. august 2014 Herre så mange dumme folk det finnes. Det er forskjell på det å redde et liv med å donere et organ og det å skape et nytt liv ved å donere biologisk arvemateriale. En unge har to foreldre, mor som bidrar med eggcellen og far som bidrar med sædcellen. Altså TO foreldre. Jeeez... Anonymous poster hash: 7ec3a...bbf Et barn kan ha mange foreldre; en sosial mor, en genetisk mor, en surrogatmor, en sosial far og en genetisk far. TRE mødre og TO fedre. Med den holdningen virker det som om det er galt å adoptere barn også. 1
Hulderen Skrevet 8. august 2014 #35 Skrevet 8. august 2014 Jada spinn det slik at det er MENN det er noe galt med. Menn har mulighet til å donere sæd fordi... KVINNER VIL HA SÆDEN. Herregud. Det er ikke bare kvinner sim vil ha sæden, det vil menn også. I vårt tilfelle, så foreslo min mann å bruke donorsæd når det viste seg at vi ikke fikk barn fordi hans sædkvalitet var for dårlig. Men jeg ville ikke. For jeg så for meg at det ville bli vanskelig å få et felles barn, der jeg hele tiden kunne se etter trekk arvet fra meg mens han aldri ville kunne gjøre det. Så for meg ble det riktigere at vi begge forble barnløse, enn at jeg fikk et biologisk barn, og han ikke.
Gjest Trollkarlen Skrevet 8. august 2014 #36 Skrevet 8. august 2014 Det er ikke bare kvinner sim vil ha sæden, det vil menn også. I vårt tilfelle, så foreslo min mann å bruke donorsæd når det viste seg at vi ikke fikk barn fordi hans sædkvalitet var for dårlig. Men jeg ville ikke. For jeg så for meg at det ville bli vanskelig å få et felles barn, der jeg hele tiden kunne se etter trekk arvet fra meg mens han aldri ville kunne gjøre det. Så for meg ble det riktigere at vi begge forble barnløse, enn at jeg fikk et biologisk barn, og han ikke. Ja, men menn blir jo ikke dumminger bare fordi de selger sæd. For kvinner har det siste ordet om sæden blir brukt eller ikke.
Sapientia Skrevet 8. august 2014 #37 Skrevet 8. august 2014 Jeg kjenner til folk som har brukt donorsæd og folk som vurderer det. Jeg har ikke noe imot det, synes det er fint at mulighetene finnes for de menneskene som er i deres situasjon. På den andre siden ønsker jeg ikke at min kjæreste skal donere sin sæd (ikke at temaet har vært på banen). Jeg ville heller ikke ønsket noe donorsæd eller donoregg (dersom det hadde vært lovlig i Norge) dersom det var en aktuell problemstilling for meg.
kråkefjas Skrevet 8. august 2014 #38 Skrevet 8. august 2014 Det er forskjell på biologisk far og sosial far. Noen/mange fedre er heldigvis begge deler. Sosiale far er viktigs i et barns liv. Jeg vil nå si at biologisk far er ganske essensiell for barnets liv.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #39 Skrevet 9. august 2014 Nei, de er ikke fedre. Å være far, eller mor, tilsier at man er involvert utover det å sprute i en kopp. På lik linje er man ikke den personen man donerer for eksempel et hjerte til. Ahh så fint. Det er nok mange menn som blir lettet nå som Silfen har etablert at de ikke er fedre og dermed kan slutte å betale barnebidrag... Anonymous poster hash: b6956...3c1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #40 Skrevet 9. august 2014 Et barn kan ha mange foreldre; en sosial mor, en genetisk mor, en surrogatmor, en sosial far og en genetisk far. TRE mødre og TO fedre. Med den holdningen virker det som om det er galt å adoptere barn også. "Rister på hodet". Anonymous poster hash: 7ec3a...bbf 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå