Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker dere egentlig om dem? De er jo gjerne fedre til fem barn, eller har solgt døden sin slik som i danmark. Da på en måte gi bort ungene sine slik at en ikke har kontakt med de.

Hadde du greid å være i lag med en slik? Og hva synes du om en slik?

Anonymous poster hash: c7dda...953

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva tenker dere egentlig om dem? De er jo gjerne fedre til fem barn, eller har solgt døden sin slik som i danmark. Da på en måte gi bort ungene sine slik at en ikke har kontakt med de.

De er ikke fedre til noen barn, med mindre de har fått barn med en partner.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Har de solgt døden sin?

Anonymous poster hash: 83b0a...078

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

De er fedre til ungene de har gitt liv til, mao alle som sæden deres er brukt til å skape.

Den autokorrekten, skulle ikke stå døden. Skulle stå sæden.

• Liker 4
Skrevet

De er fedre til ungene de har gitt liv til, mao alle som sæden deres er brukt til å skape.

Den autokorrekten, skulle ikke stå døden. Skulle stå sæden.

Nei, de er ikke fedre. Å være far, eller mor, tilsier at man er involvert utover det å sprute i en kopp. På lik linje er man ikke den personen man donerer for eksempel et hjerte til.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei, de er ikke fedre. Å være far, eller mor, tilsier at man er involvert utover det å sprute i en kopp. På lik linje er man ikke den personen man donerer for eksempel et hjerte til.

Han er får til alle unger som kommer fra pungen hans jo. Tilstedeværende far er noe annet, eller ste pappa. Dette er jo udiskutabelt.

• Liker 2
Skrevet

Han er får til alle unger som kommer fra pungen hans jo. Tilstedeværende far er noe annet, eller ste pappa. Dette er jo udiskutabelt.

Det spiller vel ingen rolle. Når man har gitt bort ova eller sperm, så er man ikke lenger tilknyttet til dem og er således ikke noe annet enn biologisk donor. Begrepet FAR strekker seg langt utover dette.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det spiller vel ingen rolle. Når man har gitt bort ova eller sperm, så er man ikke lenger tilknyttet til dem og er således ikke noe annet enn biologisk donor. Begr

epet FAR strekker seg langt utover dette.

Egentlig ikke. Far er far. Han kan være tilstedeværende, noen kan ha stepappa andre har ingen. Alle har likevel en far, uansett hvordan noen vil vri og vrenge på det.

• Liker 2
Skrevet

Egentlig ikke. Far er far. Han kan være tilstedeværende, noen kan ha stepappa andre har ingen. Alle har likevel en far, uansett hvordan noen vil vri og vrenge på det.

Eh, fremdeles nei. En FAR er en som, tilstedeværende eller ikke, står oppført, eller ikke, men har uansett hatt samleie eller gjennomgått assistert befruktning med den idé at han skal, eller kan, få et barn. Dette gjelder altså ikke donorer, som ikke er noe annet enn en bidragsyter til genetisk materiale. På den måten kan altså en mann som får barn med partner ved hjelp av assistert befruktning blir FAR. Siden det ikke er lov med 3 personer på en fødselsattest, er det en, og kun en, far, uavhengig av om det er benyttet donor.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Eh, fremdeles nei. En FAR er en som, tilstedeværende eller ikke, står oppført, eller ikke, men har uansett hatt samleie eller gjennomgått assistert befruktning med den idé at han skal, eller kan, få et barn. Dette gjelder altså ikke donorer, som ikke er noe annet enn en bidragsyter til genetisk materiale. På den måten kan altså en mann som får barn med partner ved hjelp av assistert befruktning blir FAR. Siden det ikke er lov med 3 personer på en fødselsattest, er det en, og kun en, far, uavhengig av om det er benyttet donor.

Hva vil du kalle en donor da som har fått barn gjennom desperate kvinner som har brukt hans sæd?

Anonymous poster hash: 497dd...5f7

Skrevet

Har du ikke hørt det? Biologi ble irrelevant quasi-vitenskap på 70-tallet en gang. Nå er det sosiologi for alle penga.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva som står oppført har ingen ting med saken å gjøre. Byråkratene kan drive på å skrive som de vil. En mann har gitt bort avkommet sitt til noen andre. Eksempelvis til et barnløst par. Han er far, men mannen i parforholdet har fått en unge som han har farsrollen for. Han har rollen, men det er ikke han som har gitt liv. Eller solgt ungene sine/gitt bort.

AnonymBruker
Skrevet

Det er jeg enig i.

Jeg har også lurt på hvem disse mennene egentlig er. Hvordan er de? Jeg ser for meg at du må være nokså sær og spesiell for å orke tanken på å gi bort genene dine til vilt fremmede, og vite at du sannsynligvis har 10-15 avkom rundt omkring. Kanskje flere, for de bruker samme donor ganske mange ganger.

Kanskje de rett og slett tenner på tanken om å ha en haug med unger, at er en slags fetisj? Jeg kunne i alle fall aldri ha tenkt meg en mann som har donert sæd, som er bidragsyter til at tusenvis av barn blir industri for å dekke folks egoistiske ønsker. Nei, fysj!

Anonymous poster hash: bec44...674

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke likt det, mest fordi jeg er imot det av prinsipp.

Og ja, han er far til disse barna. Han er ikke pappa, men han er far.

Anonymous poster hash: d3268...6e9
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En FAR er en som...

...en som sprøyter eller får sprøytet sin sæd inn i en kvinne, og på den måten er med på å skape et barn.

Anonymous poster hash: 497dd...5f7

AnonymBruker
Skrevet

Ehh. Er du stein? Et barns biologiske foreldre er personen som har bidratt med sædcelle og personen som har bidratt med eggcelle. Hjelpes...

Anonymous poster hash: 7ec3a...bbf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes tidligere det var en god mulighet å ha i bakhånd å evt. reise til Danmark. Men det hadde jeg aldri gjort for jeg også tenker HVEM er disse mennene egentlig?! Som villig gir fra seg sæd og ikke bryr seg om at de har biologiske barn ute i verden?!

Anonymous poster hash: 72d15...ec5
Skrevet

Jeg syntes tidligere det var en god mulighet å ha i bakhånd å evt. reise til Danmark. Men det hadde jeg aldri gjort for jeg også tenker HVEM er disse mennene egentlig?! Som villig gir fra seg sæd og ikke bryr seg om at de har biologiske barn ute i verden?!

Anonymous poster hash: 72d15...ec5

Kan jo tenkes at de bryr seg såpass at de vil hjelpe de som ikke kan få barn selv? :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Forstår ikke at slik donasjon er lov.

Anonymous poster hash: 9ab84...a68

• Liker 2
Skrevet

Tror kvinner og menn har forskjellige følelser rundt dette. Man må gjerne definere biofar vs papparollen ol. Men for de fleste menn det er ikke likegyldig hvor sædcellene kommer fra selv om man har hatt rollen som far siden fødsel.

Eks. Menn som er gift med en kvinne som blir gravid. Man antar selfølgelig at man er opphavet. Er med på graviditet , fødsel, skole , oppvekst.

Om man skulle finne ut at sæden kom fra en annen mann som ikke har vært tilstede. Så sier endel , kvinner først og fremst, at det er uten betydning. Mannen har vært pappa , og det er det ingenting som kan endre å og hvor sædcellen kom fra vil være betydningsløst. Barn er barn "lizzom", og rollen er viktigere en opphavet.

Har heldigvis ikke vært i situasjonen. Men vil tro det vil endre ting for mange. Tror få menn vil tenke at :" jaja, hun var ikke min datter, men skitt au."

Noe annet blir det ved anonym donor hvor begge er med i prossessen og enig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...