vaniljeglasur Skrevet 6. august 2014 #1 Skrevet 6. august 2014 Vi tenkte å ha rundt 5 servitører under bryllupet vårt. Da tenkte vi at to av de dro hjem etter middagen (sånn ca til kl 21), og to andre er der frem til etter kaffe og kaker (sånn ca til kl 23), og den siste personen er der helt frem til festen er slutt for å stå i baren. Hun som skal stå i baren er på en måte noen innenfor familien. Tenkte at servitørene må komme rundt kl 16 når middagen er kl 17, eller bør de komme tidligere? Hvor mye bør vi evt gi til de? Jeg tenkte kanskje at de som blir der frem til etter middagen får 500 kr, de to som blir der frem til kaffe og kaker får 700 kr, og hun som skal være der helt til festen er ferdig får 1000 kr. Syntes dere at det hørtes lite ut? Og hva tenker dere om at kun en person er der etter kaffe og kaker, tror dere det blir for lite?
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #2 Skrevet 6. august 2014 Én person i baren høres fryktelig lite ut. Ikke bare skal hun servere, men det er vel også slik at glass må samles inn, vaskes og settes ut igjen, drikkevarer og tilbehør må kanskje hentes etv - det er minst en tomannsjobb. Hva tenker dere med oppvask og rydding på slutten av kvelden, er det sånt servitøren skal ta seg av eller har dere noen andre til den oppgaven? Og er denne ene servitøren en profesjonell? De er jo gjerne litt mer effektive enn noen som bare tar på seg oppgaven. Når de bør komme før middagen er avhengig av endel ting. Er det servitørene som skal dekke på? I tilfelle er kl 16 kanskje litt snaut. Har dere kokk eller catering? Tallerkenservering eller koldtbord? Om kokken trenger ekstra hjelp eller om cateringselskapet gjør lit selv kan det også være lurt at de kommer tidligere. Anonymous poster hash: ab368...f62
vaniljeglasur Skrevet 6. august 2014 Forfatter #4 Skrevet 6. august 2014 okei, ta skal jeg nok få tatt to personer i baren.. Tenkte at servitørene tar seg av all oppvasken osv, men det er jo noe som blir gjort etterhvert som det blir oppvask tenker nå jeg da. Men hva tenker dere om pris?
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #5 Skrevet 6. august 2014 Jeg synes 100 kroner timen er for lite, jeg tenker minst 150 kroner timen. Anonymous poster hash: 783ac...b1f 1
HoppsyDaisy Skrevet 6. august 2014 #6 Skrevet 6. august 2014 Når man stiller opp fra ca kl 16 til kvelden er over, syns jeg 1000 kroner er litt lite. Og dere bør absolutt ha minst to personer til slutt. Det blir nok mer rydding enn dere tror på forhånd. 1
Gjest Ciegus Skrevet 6. august 2014 #7 Skrevet 6. august 2014 Vi tenker å foreslå 150,- kroner timen hvis de ikke selv kan si en pris. 150,- timen er visst ganske vanlig for uprofesjonelle servitører.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #8 Skrevet 6. august 2014 Jeg ville hvertfall gitt minst 1000,-. De som skal være der lenger/til slutt kan feks få 1500 og 2000,-.Anonymous poster hash: 04034...b15
AnonymBruker Skrevet 8. august 2014 #10 Skrevet 8. august 2014 Dette kommer jo også veldig an på alder og erfaring på servitørene dine. Jeg jobbet tidligere som servitør selv, og ble ofte spurt om å servere i brylluper til bekjente. Takket alltid nei, fordi folk rett og slett ikke forsto: - Som servitør er gjerne lørdagskvelden den med mest tips, og jeg gikk gjerne glipp av 1000 kr i tips pluss vanlig lønn. - Det er så mye å gjøre på lørdager, så når jeg endelig hadde en frikveld på lørdag så ville jeg gjerne bruke den til å ha fri, ikke til å jobbe. - Det er stort sett MYE mer å gjøre enn hva brudeparet aner. Så summene som nevnes her er jo greit nok for uerfarne, unge servitører. For erfarne bransjefolk er det altfor lite. Anonymous poster hash: 53de7...fdb 1
vaniljeglasur Skrevet 8. august 2014 Forfatter #12 Skrevet 8. august 2014 Ettersom jeg har lest hva dere mener så tror jeg vi kan holde oss til ca 150 i timen + en vinflaske til hver av de Tenkte kanskje vi skal spørre om 2 stk vil være der frem til festen er over for å stå i baren, da det kanskje blir litt lite med kun en person frem til slutten... ?
MissEi Skrevet 10. august 2014 #13 Skrevet 10. august 2014 Vi ga 200kr pr time, så hadde vi 6 frem til middagen og 2 etter kakene
RavN Skrevet 10. august 2014 #14 Skrevet 10. august 2014 165,- etter kl 21.00, Er visst du har servitører. anna ting visst du leier inn "kameler" som vi kaller det i bransjen. barfolkene, kan sette en skål fram og skrive en lapp av "tips er ikke et sted i kina" så kjører du samme lønn på de også. Så er det bare og wakka wakka og lykke til
SiMa Skrevet 10. august 2014 #15 Skrevet 10. august 2014 165,- etter kl 21.00, Er visst du har servitører. anna ting visst du leier inn "kameler" som vi kaller det i bransjen. barfolkene, kan sette en skål fram og skrive en lapp av "tips er ikke et sted i kina" så kjører du samme lønn på de også. Så er det bare og wakka wakka og lykke til "Kameler"?
Gjest Ciegus Skrevet 10. august 2014 #16 Skrevet 10. august 2014 165,- etter kl 21.00, Er visst du har servitører. anna ting visst du leier inn "kameler" som vi kaller det i bransjen. barfolkene, kan sette en skål fram og skrive en lapp av "tips er ikke et sted i kina" så kjører du samme lønn på de også. Så er det bare og wakka wakka og lykke til Tips? I et bryllup? Tuller du? 1
RavN Skrevet 13. august 2014 #17 Skrevet 13. august 2014 Tips? I et bryllup? Tuller du? Nei Er ikke alle som åpen bar, helt til slutt. ;-)
RavN Skrevet 13. august 2014 #18 Skrevet 13. august 2014 "Kameler"? Kameler anna utrykk for ufaglært "servitører" Som kun er inne 1 dag, for og bære. Det kalles kameler Jeg vet ikke hvorfor det egentlig kalles for det, jeg spurte aldri når jeg begynt for 18 år siden i faget :-)
Gjest Ciegus Skrevet 13. august 2014 #19 Skrevet 13. august 2014 Nei Er ikke alle som åpen bar, helt til slutt. ;-) Hva så? Syns fortsatt det er uhørt å tigge om tips i et bryllup. Om det er åpen/fri bar må jo bartenderne jobbe like mye uansett (og summen blir den samme) - så hvorfor skal de ha tips ved betalbar?
gjärd Skrevet 13. august 2014 #20 Skrevet 13. august 2014 Jeg serverte i ett bryllup i sommer.. Var der fra 16.00 - 23.00.. Fikk 500,- Aldri mer! Bruke en hel lørdag ettermiddag i strålende solskinn ! Næææ
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå