AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #1 Skrevet 6. august 2014 Rommet er vasket mange ganger, det er lite klær der etc.. Men det er en vond lukt der bestandig. Jeg tror dette kommer fra den ene veggen. Den ble "sparklet" med diverse lim og hvem vet hva.... Nå vurderer jeg faktisk å rive den ene veggen og bygge opp på nytt pga lukten alene... Noen andre tips evt til å bli kvitt avgassing eller vond lukt? Vinduet står oppe 24/7, likevel kjenner man lukten.. Anonymous poster hash: a4dfc...e43
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #2 Skrevet 6. august 2014 Har du nye lamper med tøyskjerm på rommet? Jeg kjøpte meg nye nattbordlamper med tøyskjerm og det lukter noe helt forferdelig. Etter snart tre måneder lukter rommet fortsatt vondt! Bare å lufte Anonymous poster hash: 40eb3...fc1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #3 Skrevet 6. august 2014 Det har jeg faktisk! Ny taklampe.... Kanskje det er den? Hvis så kan jeg anbefale deg å spraye den med eddikvann - Da "fester" lukten seg... Det skal jeg selvsagt gjøre selv Anonymous poster hash: a4dfc...e43
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #4 Skrevet 6. august 2014 Fjernnlampen og se om lukten rorsvinner. Hvilke type hus bor du i? Og hvilken etg.? Står det skap inntil yttervegg, eller vegg til bad? Eller har du bad/vaskerom på andre siden av boen av soverommets vegger?Anonymous poster hash: 1b5a5...543
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #5 Skrevet 6. august 2014 Har dere Pax-skap fra IKEA på rommet? Enkelte av dørmodellene har hatt luktproblemer.Anonymous poster hash: a2e22...fee
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #6 Skrevet 7. august 2014 Jeg har ikke skap på soverommet og ingen av veggen grenser mot våtrom. Det er nok den innerveggen som ble "reparert" med alskens lim og sparkel og som gasser. Det lukter promp og gift rett og slett.. Jeg skal prøve en kur med eddik og også spraye bakepulver på madrasser etc og se om det gir seg. Det er vel neppe noe jeg kan spraye på veggen det gjelder. Jeg har forresten en gigantisk "plakat" fra IKEA der inne. Kanskje den bidrar?? Må sjekke Takk for tips! Anonymous poster hash: a4dfc...e43
Torden Skrevet 7. august 2014 #7 Skrevet 7. august 2014 (endret) Den "lim og sparkel" -veggen din.. Er det mulighet for at du malte den før sparkelen og limet var skikkelig tørket? Jeg vet at bl.a. tekstiltapet som grunnes må tørke veldig godt for å unngå råtelukt. Mulig det har skjedd noe lignende hos deg? Da ville jeg fjernet alt som er limt på bygningsplatene. Kloret de og vurdert lukten på nytt. Endret 7. august 2014 av Torden
Gjest Santa Barbara Skrevet 8. august 2014 #8 Skrevet 8. august 2014 Mitt gamle rom luktet alltid vondt pga lakken/beisen på gulvet. Det er sikkert veggen din. Ellers så har jeg også opplevd lampeskjermer som lukter vondt.
SmallTalk Skrevet 8. august 2014 #9 Skrevet 8. august 2014 (endret) Jeg har ikke skap på soverommet og ingen av veggen grenser mot våtrom. Det er nok den innerveggen som ble "reparert" med alskens lim og sparkel og som gasser. Det lukter promp og gift rett og slett.. Jeg skal prøve en kur med eddik og også spraye bakepulver på madrasser etc og se om det gir seg. Det er vel neppe noe jeg kan spraye på veggen det gjelder. Jeg har forresten en gigantisk "plakat" fra IKEA der inne. Kanskje den bidrar?? Må sjekke Takk for tips! Anonymous poster hash: a4dfc...e43 Dersom den gigantiske IKEA-plakaten er av typen som er trykket på lerret så kan jeg ihvertfall informere om at disse virkelig stinker kjemikalier og fordervelse. Endret 8. august 2014 av SmallTalk
AnonymBruker Skrevet 8. august 2014 #10 Skrevet 8. august 2014 Er du gift? Hos meg lukter det stadig vondt på soverommet. Jeg fant til slutt ut at det skyldtes mannen min. Skulle ønske det skyldtes en lampe. Noe lettere å fjerne det enn en hel mann. Anonymous poster hash: 5f95c...71a 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå