Gå til innhold

Alltid stuck i friendzone

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

http://en.wikipedia.org/wiki/Friend_zone

Referer til situasjoner der den ene ønsker en romantisk eller seksuell relasjon, mens den andre ønsker å være venner. Dersom man har hatt sex med en dame og hun bare ønsker å være venner etterpå har man blitt friendzonet.

Anonymous poster hash: 9d45e...2fc

Ja men poenget er at dersom hun har hatt sex med deg så er det en viss tiltrekning der allerede, så det at noe har endret seg i etterkant er å anse som en avvisning, ikke at hun "ser på deg som en venn".

Det er jo ekstremt mange som enten foreslår å forbli venner eller benytte seg av det vedkommende kan hjelpe en med etter at de har mistet interessen - hvilket enten er utnyttelse eller en mild avvisning, ikke et genuint behov for vennskap.

Nå er ikke wiki en skikkelig referanse, men som du selv ser i artikkelen er du i popkultur referert til som et scenario der noen ser deg "som en bror", altså aseksuelt.

Dette er ikke TS' situasjon.

Endret av Marie90
Videoannonse
Annonse
Gjest Awzm me
Skrevet

Jeg er nok ikke kjedelig å være med, men jeg er dårlig på å eskalere ting videre. Somregel er det jenta som må ta det første steget.

Jeg oppfører meg kanskje som en kompis rundt jenter, men allikevel da.. Jeg kan fint få følelser for en jente selv om hun ikke viser noe direkte interesse utover vennskap.

Anonymous poster hash: ce76a...bd2

Det at du oppfører deg som en kompis rundt jenter er nok til å bli friendzonet. Få jenter vil ha en kjæreste som behandler henne som en kompis, eller "bro"

AnonymBruker
Skrevet

Ja men poenget er at dersom hun har hatt sex med deg så er det en viss tiltrekning der allerede, så det at noe har endret seg i etterkant er å anse som en avvisning, ikke at hun "ser på deg som en venn".

Det er jo ekstremt mange som enten foreslår å forbli venner eller benytte seg av det vedkommende kan hjelpe en med etter at de har mistet interessen - hvilket enten er utnyttelse eller en mild avvisning, ikke et genuint behov for vennskap.

Nå er ikke wiki en skikkelig referanse, men som du selv ser i artikkelen er du i popkultur referert til som et scenario der noen ser deg "som en bror", altså aseksuelt.

Dette er ikke TS' situasjon.

Hvis damen mister tiltrekningen hun har for deg, er relasjonen aseksuell fra hennes side. Hvis du blir avist slik du nevner over, og hun ikke ønsker vennskap så har man ikke blitt friendzoned, da har man bare blitt avist. Ønsker hun derimot vennskap og du ønsker noe mer, så er man blitt friendzonet. En relasjonen er ikke statisk når det kommer til om den er seksuell eller ikke. Det kan endre seg.

Anonymous poster hash: 9d45e...2fc
Gjest BettyBoop
Skrevet

Jeg er ikke stille eller sjenert rundt jenter, ihvertfall ikke på tomannshånd. Og jeg syter selvfølgelig ikke til jenta fordi jeg blir friendzonet, utenom at jeg kanskje kutter kontakt for en periode.

Jeg er mer sjenert når det gjelder å prøve seg på jenter, med unntak av fylla. Jeg tror aldri jeg har vært den som har gått for første kysset, og av de jentene jeg har drevet på med har de stort sett hengt etter meg, men problemet er jo at jeg ikke har vært interessert tilbake.

Jeg har hatt følelser for til sammen 3 jenter, og 2 av dem har jeg hatt sex med på deres insiativ før jeg ble avvist. Hun ene gikk tilbake til en gammel x og jeg hørte plutselig aldri fra henne igjen..

Hun andre prøvde jeg meg på og ble avvist tidlig men vi forble venner, over ett år senere hadde vi en periode som freddie.

Hun tredje hadde jeg vært venn med lenge før vi plutselig begynte å sove hos hverandre, hun spurte om jeg likte hun og jeg sa jeg følte det kunne blitt noe mellom oss. Hun sa hun var nysgjerrig på meg og at hun syntes jeg var kjekk, men at hun ikke var forelsket i meg. Følte vi hadde en greie så vi ble enige om å se hvordan ting gikk. Vet ikke om jeg var for treg med å prøve å kysse henne eller om jeg var for mye kompis rundt henne, men etter noen dager så ble hun plutselig veldig avvisende på det fysiske..

jenter liker at gutta tar initiativ. Det er derfor du blir friendzona.
Gjest HarryDotter
Skrevet (endret)

jenter liker at gutta tar initiativ. Det er derfor du blir friendzona.

Og mange damer anser menn som prøver seg som sexgale monster....huff. Hva skal da de som prøver å ta hensyn til damas følser tro? Fantastisk føkka opp hele kjønnsmarkedet... ;) men er ellers veldig enig med deg i dette

Endret av HarryDotter
Gjest BettyBoop
Skrevet

Og mange damer anser menn som prøver seg som sexgale monster....huff. Hva skal da de som prøver å ta hensyn til damas følser tro? Fantastisk føkka opp hele kjønnsmarkedet... ;) men er ellers veldig enig med deg i dette

det kommer jo an på hvordan de prøver seg det
Gjest HarryDotter
Skrevet

det kommer jo an på hvordan de prøver seg det

Er så enig...tenkte å provosere til debatt men du er roligheten selv du :) damn!

Gjest Trollkarlen
Skrevet

tenk på alle som gjerne vil være i the friend zone!

33730aee7dbc3323315e8cf740f905d8e3b6daff

Gjest BettyBoop
Skrevet

Er så enig...tenkte å provosere til debatt men du er roligheten selv du :) damn!

kan bli provosert og, men klarte visst å forholde meg rolig denne gang :)

Gjest HarryDotter
Skrevet

kan bli provosert og, men klarte visst å forholde meg rolig denne gang :)

:hug:

Gjest Silverstream
Skrevet

Så lenge du får pult dem så er du ikke i friend-zone.

Anonymous poster hash: bdcfd...8d2

Friends with benefits kanskje

AnonymBruker
Skrevet

Nei da, du trenger ikke å se ut som Brad Pit. Men kan det hende at du har en tendens til å utføre diverse tjenester for disse jentevennene dine, uten å forvente noe tilbake igjen? Kjøring og henting? Maling og bæring? En skulder å gråte på? Å være en god venn er vel og bra, det er ikke det jeg mener, men hvis du behandler alle jenter som om de var kjæresten din, så er det jo heller ingen som behøver å være kjæresten din, hvis du skjønner. Jeg vet ikke om det er sånn du er, men hvis du er det kan det kanskje være en ide å lære seg å si nei de gangene du faktisk ikke føler at du gidder, sånn som du ville ha gjort med guttekompisene dine.

For all del, jeg er ikke noen ekspert selv. Men hvis det er sånn at du har mange jentevenner, så mistenker jeg at du kanskje er den typen som gir litt for mye av deg selv. De fleste jenter (ikke alle) er jo tross alt både krevende og dømmende venner for en mann å ha, så det er litt rart å ha så mange av dem som jeg fikk inntrykk av at du har.

Vel jeg er ganske sosial av meg, jeg er mest med gutter, har kanskje en jentevenn av gangen som jeg er mye med.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du faktisk har sex med en jente og hun trekker seg unna, så er ikke det "friendzone", det er bare en avvisning. Hun likte ikke sexen, likte deg ikke personlighetsmessig, traff noen bedre eller hva.

"Friendzone" refererer til situasjoner der noe romantisk/seksuelt aldri utspiller seg.

Du må vite hva du vil ha og gå for det. Nå virker det som du bare er på den passive siden og tar det som kommer til deg.

Vel du treffer spikern på hodet når det gjelder det siste. Jeg har jo stort sett hatt sex med disse jentene mange ganger gjerne over flere uker før selve avvisningen kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...