Gå til innhold

Er du en menneskekjenner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer du lett å gjennomskue folk, eller annet? Hvordan?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Klarer ikke det...

Anonymous poster hash: 3ac85...dfc

Gjest Vevila
Skrevet

Ja, jeg har lett for å lese folk på godt og vondt. Har ingen forklaring på hvordan, men tror bare det er enkelte som er mer vare for både stemninger og kroppspråk som andre kanskje overser.

Skrevet

Ja, jeg har lett for å lese folk på godt og vondt. Har ingen forklaring på hvordan, men tror bare det er enkelte som er mer vare for både stemninger og kroppspråk som andre kanskje overser.

Da synes jeg at du er veldig flink!! :)

Jeg er selv ikke i stand til å lese andre.

Skrevet

Jo eldre jeg blir, jo mer skjønner jeg at mennesker kan tenke så totalt annerledes enn det jeg klarer å fatte. Det er få absolutte sannheter vi er enige om. Vi er ikke så like som vi tror. Så jeg må svare nei.

• Liker 2
Skrevet

Jo eldre jeg blir, jo mer skjønner jeg at mennesker kan tenke så totalt annerledes enn det jeg klarer å fatte. Det er få absolutte sannheter vi er enige om. Vi er ikke så like som vi tror. Så jeg må svare nei.

Godt sagt! :)
Skrevet

Jeg rygger banen med en gang noen sier de er gode menneskekjennere. Å tenke det er en ting, men å si det vitner om manglende forståelse.

Som en nevnte her oppe, vi er mer forskjellig enn vi tror. Så klart er det enkelt å trekke slutninger basert på vårt eget følelsesliv og livserfaringer.

Men, nei, tror ikke vi er gode menneskekjennere.

Har rævva tid, og skriver fra mob. :-P

Gjest earthquake
Skrevet

Ja! Hvis kjæresten skal til å si noe, men ombestemmer seg f.eks. så vet jeg ofte nøyaktig hva han opprinnelig skulle si.

I tillegg merker jeg med en gang noen lyver til meg, og hva som er "greit" og ikke når det kommer til andre mennesker.

Men det skal sies at jeg må kjenne personen sånn litt ihvertfall, jeg må jo vite hvordan de oppfører seg til vanlig haha!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er vel en god menneskekjenner til de menneskene jeg har et nært bånd til. Dvs den nærmeste familie og gode venninner. Da ser jeg det som regel kjapt dersom noe er galt, de er lei seg eller har en dårlig dag. Utover det er det meste bare spekulering, og man kan vel aldri vite om man har rett i det man tenker/tror om andre før man kjenner dem.

Anonymous poster hash: 72536...477

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er menneskekjenner. Kan hente mye informasjon om hvordan en person er, utifra meninger og holdninger.

Leser også kroppsspråk, toneleie og øynene. Er også flink til å sjekke ansiktsuttrykk, for der kan det ligge mye rart..

Jeg mener dette er en bra egenskap, men er ikke noe jeg går rundt og forteller alt og alle. Da jeg forstår at noen kan bli skeptisk.

Men når sant skal sies, så bruket jeg denne evnen til å ta hensyn til ulike mennesketyper :)

Så hjelper jeg venner, og ukjente på nett med å analysere mennesker.

Er bare å henvende seg til meg om dere lurer på noe ^^

Samboeren min trodde meg aldri i starten, og mente jeg var paranoid. Men han innså på slutten at mine teorier stemte.

Når det kommer til det sosiale, har også kuttet ut personer etter 1-2 møter, da jeg innså at de hadde de personlighetene som de hadde.

Og det er jeg glad for at jeg gjorde i ettertid, for dette var ikke bra mennesker.

Vet ikke helt hva dette skyldes, men antar at det er en medfødt egenskap :)

Skal innrømme at det er kjekt ja, om en skal beskytte seg mot potensielle fiender.

Men slitsomt i den forstand av at jeg tar inn veldig mye innformasjon..

Anonymous poster hash: 46c2d...702

• Liker 2
Skrevet

Nei. Jeg er stort sett avhengig av at folk sier det som de er. Slike mennesker som sier en ting og mener en annen har jeg vanskelig for å forholde meg til. Eneste er at jeg har en tendens til å lukte lurendreierer. Men det kan jo være paranoiaen som setter inn. :nigo:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er menneskekjenner. Kan hente mye informasjon om hvordan en person er, utifra meninger og holdninger.

Leser også kroppsspråk, toneleie og øynene. Er også flink til å sjekke ansiktsuttrykk, for der kan det ligge mye rart..

Jeg mener dette er en bra egenskap, men er ikke noe jeg går rundt og forteller alt og alle. Da jeg forstår at noen kan bli skeptisk.

Men når sant skal sies, så bruket jeg denne evnen til å ta hensyn til ulike mennesketyper :)

Så hjelper jeg venner, og ukjente på nett med å analysere mennesker.

Er bare å henvende seg til meg om dere lurer på noe ^^

Samboeren min trodde meg aldri i starten, og mente jeg var paranoid. Men han innså på slutten at mine teorier stemte.

Når det kommer til det sosiale, har også kuttet ut personer etter 1-2 møter, da jeg innså at de hadde de personlighetene som de hadde.

Og det er jeg glad for at jeg gjorde i ettertid, for dette var ikke bra mennesker.

Vet ikke helt hva dette skyldes, men antar at det er en medfødt egenskap :)

Skal innrømme at det er kjekt ja, om en skal beskytte seg mot potensielle fiender.

Men slitsomt i den forstand av at jeg tar inn veldig mye innformasjon..

Anonymous poster hash: 46c2d...702

Alle klarer da det? Sorry meg, men mennesker oppfatter mye mer, man blir bare rausere med årene. Hvorfor tror du tenåringer har haukeblikk når det konmer til svakhet? De har ikke mye livserfaring heller.

Anonymous poster hash: 49ace...650

Skrevet

Den erkjennelsen er grunnleggende for å kunne lese andre godt.

Erfaringsmessig ser jeg at mange som TROR de er flink til å lese andre, kun ser sine egne mønstre i andre. Det betyr som regel en minimum av selvinnsikt og evne til å gjenkjenne mønster.

Men de som er flink til å lese andre, er i stand til å analysere bevegrunner ut av mønstre, og sammenligne mellom ulike mennesker.

Jeg har to sånne i bedriften og de er gull verdt.

Gjest Badebuksa
Skrevet

Ja, med én gang. Jeg vet ikke hvordan, det bare er sånn? Noen har den evnen.. De leser signaler lettere enn andre, resonnerer seg frem til et riktig bilde av en person. Ofte vet jeg det er noe galt med en person lenge før andre, "vanlige" skjønner det.

Skrevet

Forstår meg seriøst ikke på mennesker.

Skrevet

Ja, jeg vil si at jeg er det. De få gangene jeg har ignorert magefølelsen min på en person jeg umiddelbart ikke egentlig har likt, har det gått til helvete. Så jeg stoler som regel på magefølelsen.

Skrevet

Hjelper at de ikke holder kjeft om fortiden. Gi meg noen måneder.

Skrevet (endret)

Jeg merker veldig fort hva humør personen er i og om en person lyver til meg.

Edit: Jeg kan også lese en person på den måte slik at jeg kan se om det er verdt å bli kjent med eller ikke. Som regel har jeg rett, at personen ikke var noe å bli kjent med.

Si at mine venner har blitt kjent med vedkommende så har jeg holdt meg unna å forklart mine venner hvorfor. Så har det gått noen mnd så har de kommet til meg å sagt at jeg hadde rett hele tiden.

Endret av Frk.K
Skrevet

Skal ikke påstå at jeg er en ekstremt god menneskekjenner. Jeg er skeptisk av natur samtidig som jeg ønsker at alle innerst inne skal være snille og greie. Filosofien min er derfor å forsøke å ha et åpent sinn uten å være direkte godtroende.

Gjest Ung tøff mann
Skrevet

Er ikke en menneskekjenner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...