AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #1 Skrevet 5. august 2014 Hei Jeg skal kjøpe meg ny PC til studietiden og lurer på om noen har noen tips til hva man skal se etter. F.eks. hvilket område man bør legge seg i med tanke på specs, skjermstørrelse o.l. Hadde også vært kult å kunne spille litt på den uten at jeg trenger å kunne spille de mest kravstore spillene. Anonymous poster hash: babe1...d54
Gjest Seajewel Skrevet 7. august 2014 #2 Skrevet 7. august 2014 Hvor mange " er mest vanlig å ha på student-pc?
Pinto2013 Skrevet 7. august 2014 #3 Skrevet 7. august 2014 Jeg har ikke så mye peiling på datamaskiner, men etter egen erfaring ville jeg lagt vekt på batterikapasitet, da det ofte er lange dager som student, og det er ikke overalt det er like gode lademuligheter. Når det gjelder skjermsstørrelse så ville jeg ikke hatt alt for liten. Husk at du gjerne skal bruke maskinen mye til å skrive/jobbe på, og da er det greit å ha normalt tastatur og skjerm. Ville i allefall ikke hatt mindre enn 15". Med mindre du har en stasjonær pc hjemme eller planlegger å bruke universitetets/høyskolens data-lab til større arbeider.
Gjest Seajewel Skrevet 7. august 2014 #4 Skrevet 7. august 2014 Ok, noen andre ting som er viktig å ta hensyn til, ved valg av pc? Er et hav av de, og jeg kan ikke så altfor mye om pcer.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #5 Skrevet 7. august 2014 Jeg har 13 tommers skjerm, synes det fungerer helt fint med tanke på vekt og å få gjort ting på maskinen. 13 tommer har normalt tastatur. Før alt ble 13 tommer, brukte jeg 12 tommer som skolepc. Anonymous poster hash: bb731...740
Erazor Skrevet 7. august 2014 #6 Skrevet 7. august 2014 Det er vanskelig å kunne gi konkrete råd uten å vite mer om dine behov. Derfor råder jeg deg til å gå gjennom hva du planlegger å bruke maskinen til, både til skolebruk og til hjemmebruk. Finn ut hvilke programmer du trenger eller ønsker å kjøre, og hva de krever av kapasitet. Da har du et grunnlag du kan bruke når du vurderer specs på de forskjellige PC-ene, eller når du ber om hjelp til en slik vurdering. Ellers bør du selvsagt vurdere ting som tastatur, skjermstørrelse, vekt, muligheter for tilkobling av eksternt utstyr og batterikapasitet ut fra hva du trenger.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #7 Skrevet 7. august 2014 Batterikapasitet er underordnet, synes jeg. På mitt universitet, eller i alle fall der på campus hvor jeg studerer, er det massevis av stikkontakter overalt i auditorier, grupperom og lesesaler. Har selv kanskje 4,5-5 timers batteritid, men det hadde heller ikke vært noe problem å ha 1-2 timers batteritid... Anonymous poster hash: 9e0f4...6d2 2
L'amie Skrevet 7. august 2014 #8 Skrevet 7. august 2014 På mitt universitet varierer muligheten for å lade i auditoriene. Ville valgt en med god batterikapasitet. 13" funker fint. Ellers bør du se på ditt øvrige bruk for å bestemme tekniske spesifikasjoner.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå