Gå til innhold

noen spm. angående arm-trening

Fremhevede innlegg

Gjest Catwoman
Skrevet

Noen som vet om noen øvelser jeg kan gjøre på fysioball som trener undersiden av overarmene? syns de er så vanskelige å trene.

også lurer jeg på om vanlige armhevninger kun tar bicepsene, elelr tar de noen andre muskler og? Er litt redd for at hvis jeg trener armehevninger at jeg plutselig skal få muskler andre steder enn jeg hadde tenkt.

håper noen kan svare :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Ethereal
Skrevet

Smale armhevinger der armene går rett ned fra skulderen trener triceps, dvs muskelen på baksiden av overarm. I tillegg liker jeg en øvelse som heter dips. Jeg bruker to stoler, fordi jeg er veldig sterk i armene, men du kan også gjøre den på gulvet.

Beskrivelse: sett begge armene bak kroppen med albuene pekende rett bak. Bruk så armene til å heise kroppen opp helt til armene er strake. Gjenta. Klønete forklaring, men effektiv øvelse! Du kan også for eksempel ha armene på en stepkasse eller et trappetrinn slik at det blir hardere!

Skrevet

Vanlige armhevinger med bredt grep trener brystmusklene.

Vil tro at du kan ta den samme øvelsen Etheral beskriver også på ball, da får du jo trent stabilisering i tillegg. Men kanskje litt vanskelig? Jeg hadde sjekket bøker, videoer eller hos en instruktør for tips.

Gjest Lady-M
Skrevet

Se her: http://www.iform.no/ovelser/triceps.shtml

Nederst er øvelsen som Ethereal beskrev - dips.

Hvis du kjøper deg en treningsstrikk kan den brukes på flere måter for å trene triceps.

Armhevninger trener skuldre, bryst, øvre rygg og noe triceps.

Når man trener triceps er det viktig at man virkelig kjenner at det tar i muskelen, dvs. holde et sekund når armen er helt strukket ut. Se gjerne i et speil slik at du ser det strammer. Muskelen består av tre hoder og man må bruke forskjellige øvelser for å få trent alle tre.

Det var kanskje ikke dette du ville ha svar på, men fysioball vet jeg egentlig ikke noe om... :wink:

Gjest Ethereal
Skrevet

Franskpress kan jeg ikke gjøre, får så vondt i venstre albue. Det har vært slik i mange år.

Sorry for avsporing....

Gjest Catwoman
Skrevet

Takk for svar, alle :-) Da er det vel bare å sette i gang da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...