Gå til innhold

Er jeg steril?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 16 år, og har aldri hatt mensen.

Har så lenge jeg kan huske hatt en litt ubehagelig kul i skjeden som jeg kan kjenne. Den sperrer hele hullet.
Jeg hadde ¨sex¨ med en vennine helt siden barnehagen og til 3. klasse kanskje, og har alltid vært livredd for at det kanskje er vorte som videre har utviklet seg til livmorshalskreft, og derfor at dette er grunnen til 0 mens.

Jeg var hos legen i fjor, og han så så vidt på kulen, men sa det bare var en ¨kvise¨, og at det går an å fjerne den, men at den snart ville gå bort.
Jeg er usikker på om jeg tror på dette, i og med at jeg har hatt den i 10 år, kanskje, men jeg sa ingenting.

For noen år siden fikk jeg spiseforstyrrelse, og ble svært undervektig. Jeg har lagt på meg igjen nå, og har 20 i BMI, så jeg burde jo ha fått mensen nå?
Jeg har store bryster, kjønnshår, og føler meg egentlig veldig kjønnsmoden og utviklet.

Er jeg steril?
Og hva er kulen i underlivet?
Kan det være sopp/vorte?

Anonymous poster hash: fd3c0...5fb
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Be om henvisning til gynekolog.

Anonymous poster hash: c0517...4b9
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner dette er både vondt, (psykisk) smertefullt, og helt grusomt å oppleve, tenke på, føle. Men vet du? Hvis du skal ha et godt svar må du prate med gynekolog. De gode nyhetene er at du har krav på gratis gynekolog. Så du kan finne en som du føler deg trygg på. Kan du ta bussen? I så fall trenger du ikke fortelle noen om det. I fall du er så flau og redd for å fortelle noen om det.

Men du må be legen om henvisning. Du trenger ikke fortelle legene noe om hvorfor. Spør legen så kan du fortelle legen at det vil du ikke si. Det trenger du nemlig ikke.

Jeg tror sykepleier på skolen kan hjelpe deg med å få henvisning? Spør sykepleier i alle fall. Du trenger ikke fortelle der heller noe om hvorfor, bare at du trenger å få henvisning til gynekolog og spørre om hvordan du får det. Eller om du kan gå direkte til en gynekolog.

Og alle, sykepleiere, leger, gynekologer har taushetsplikt. De sier ingenting videre til noen. Ikke et ord.

Anonymous poster hash: e274d...a4e
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan snakke med helsesøster på skolen din. Har dere ingen helsestasjon i nærheten der du bor? Unghelsa het det da jeg var ung.

Anonymous poster hash: dd371...6b3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Be om henvisning til gynekolog. At du eksperimenterte med en venninne som barn har garantert ingenting å si - hun var jo like gammel som deg og hadde garantert ingen smittsomme sykdommer du kunne få.

Det kan dog hende du bare er sen å begynne, eller så er kroppen din ikke helt kommet seg etter at du var så tynn.

Det er sannsynligvis ingenting alvorlig, men det kan være greit med gynekologtime for å få ro i sjela.

Anonymous poster hash: 4d511...095

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har du kommet i puberteten da? Altså behåring, sterkere svettelukt, pupper, rundere former.

Er kulen på utsiden eller inni skjeden?

Anonymous poster hash: 9e96e...fb8

AnonymBruker
Skrevet

Har du kommet i puberteten da? Altså behåring, sterkere svettelukt, pupper, rundere former.

Er kulen på utsiden eller inni skjeden?

Anonymous poster hash: 9e96e...fb8

Vis du hadde lest det nøye nok så hadde du sett at kulen stenger for skjeden, og at jeg har store bryster, kjønsshår osv. LES

Anonymous poster hash: fd3c0...5fb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...