Gå til innhold

Dere med høyere utdanning.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor duganes er dere med bachelor i økonomi,sosionomer, og diverse andre bevistløse yrker. hvis vi kommer i krise? Der folk blir syke, krig etc? Da blir plutselig vanlige fagarbeidere uhyrli viktig. Slutt å være så høy på pæra.

Anonymous poster hash: f45f4...91d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilke yrkesgrupper er det du mener er høye på pæra? Og hvilke vil være overflødige i en krisesituasjon?

Ingeniører? Leger? Hvem?

Anonymous poster hash: 7d905...1e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første tanke er ikke å få tak i en økonom eller sosionom om det blir krig nei, hvorfor tror du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mer sannsynlig at du vil ha behov for en økonom eller sosionom enn at det blir krig

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei for hva skal vi med sykepleiere, leger, psykologer, lærere osv i krig?

og høyere utdannelse innen militær må jo også være totalt unødvendig da??!

alle med høyere utdannelse kan bare legge alt i hendene på fagarbeiderene, det er ingen som kommer til å legge merke til forskjellen allikevel.. :ironi:

Endret av ^me^
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor duganes er dere med bachelor i økonomi,sosionomer, og diverse andre bevistløse yrker. hvis vi kommer i krise? Der folk blir syke, krig etc? Da blir plutselig vanlige fagarbeidere uhyrli viktig. Slutt å være så høy på pæra.

Anonymous poster hash: f45f4...91d

Men hva med tiden fram til det?

Hvem skal gi rørleggeren og snekkeren boliglån?

Hvem skal hjelpe de med å få en tryggest og sikrest mulig pensjon?

Og hva med de rørleggerene og snekrene som blir skadet på jobb?

Hvem skal sikre at de fortsatt kan få betalt regningene sine, at de får tilrettelagt for sitt behov på jobb og at de kommer tilbake i jobb, uten at arbeidsgiveren går konk?

Og hva med tiden etter på?

Hvem skal ta seg av den psykiske krisehåndteringen?

Hvem skal hjelpe de som har fått post traumatisk stress med å få den hjelpen de trenger?

Jeg er glad for at det finnes elektrikere som kan ta seg av det elektriske anlegget mitt,

at det finnes rørleggere som kan skifte blandebatteriet og komme til unnsetning når kjelleren har blitt til et badebasseng,

at helsefagarbeidere tar seg av bestemor og bestefar og at lastebilsjåfører frakter maten til butikkene og posten til meg.

Men jeg setter også pris på sykepleiere når jeg er innlagt på sykehus,

vernepleiere som tar seg av venner og familie, når de trenger det som aller mest,

revisorer som fører regnskapet mitt, så jeg ikke får skattesmell,

økonomer som gir meg boliglån og hjelper meg med å finne de riktige sparepakkene,

og sosionomene som tar seg av meg, når jeg blir for syk til å kunne jobbe.

Anonymous poster hash: df3f9...27c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde du ikke høyt nok snitt til å komme inn på det du ville, TS?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sosionom, de trenger meg for alt her i samfunnet………………………………………………



Anonymous poster hash: 626a7...d45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikter jeg mer til: ADVOKATER, ØKONOMER, MARKEDSØKONOMER, SOSIONOMER, PEDAGOGER å andre meningsløse utdannelser.

ikke sykepleiere, leger som er (fagutdannelser også på høyere nivå).

Poenget med tråden er at det er veldig mange som ser ned på arbeiderklassen som gjør en svært viktig jobb. Å dere som snakker om leger. Leger klarer seg ikke uten sykepleiere og sykepkeiere ikke uten hjelpepleiere osv.



Anonymous poster hash: f45f4...91d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at utlendinger er livredde hunder, men da trenger de ikke å gå PÅ oss når vi kommer gående, og bli helt hysteriske fordi han lukter litt på dem. Gangfeltet er bredt nok til at du kan flytte deg!

Sikter jeg mer til: ADVOKATER, ØKONOMER, MARKEDSØKONOMER, SOSIONOMER, PEDAGOGER å andre meningsløse utdannelser.

ikke sykepleiere, leger som er (fagutdannelser også på høyere nivå).

Poenget med tråden er at det er veldig mange som ser ned på arbeiderklassen som gjør en svært viktig jobb. Å dere som snakker om leger. Leger klarer seg ikke uten sykepleiere og sykepkeiere ikke uten hjelpepleiere osv.

Anonymous poster hash: f45f4...91d

Men hvordan i alle dager bidrar du til å øke statusen for fagbrev-utdanninger,

ved å rakke ned på 3-6-årige profesjonsutdanninger?

Kritikken som rettes i mot "yrkesfag" handler stort sett om lønn i forhold til utdanning,

ikke hvilken samfunnsnytte de ulike yrkene vil ha under en krigsstuasjon.

Noe er riv ruskende galt med lønnsforholdene i Norge, når rørleggere tjener mer enn nyutdannede turnusleger og når en sykepleier tjener 100-200.000 mindre enn hva en snekker gjør.

Anonymous poster hash: df3f9...27c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cellar, on 06 Aug 2014 - 13:45, said:snapback.png

Greit nok at utlendinger er livredde hunder, men da trenger de ikke å gå PÅ oss når vi kommer gående, og bli helt hysteriske fordi han lukter litt på dem. Gangfeltet er bredt nok til at du kan flytte deg!

Hvor i alle dager kom dette fra? :sjokkert:

( Unnskyld Cellar :hug: )



Anonymous poster hash: df3f9...27c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikter jeg mer til: ADVOKATER, ØKONOMER, MARKEDSØKONOMER, SOSIONOMER, PEDAGOGER å andre meningsløse utdannelser.

ikke sykepleiere, leger som er (fagutdannelser også på høyere nivå).

Poenget med tråden er at det er veldig mange som ser ned på arbeiderklassen som gjør en svært viktig jobb. Å dere som snakker om leger. Leger klarer seg ikke uten sykepleiere og sykepkeiere ikke uten hjelpepleiere osv.

Anonymous poster hash: f45f4...91d

Haha, så tett i pappen du er! fagarbeidere azz.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg tror at TS har blitt tråkka på tærne av en med høyere utdannelse, derfor er vi alle idioter som har høyere utdannelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en "meningsløs" utdannelse, men jeg snakker fem språk, har jobbet på akuttmottak og har førstehjelpskurs. Jeg er nok mer nyttig enn den jevne snekker. I en krisesituasjon er det viktig å holde hodet kaldt, kommunisere og prioritere. Det kan jeg, og det er viktigere enn å snekre et hus.



Anonymous poster hash: 10a07...704
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...