Gå til innhold

Plastavfall. Må dette skylles?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en liten diskusjon med min samboer. Han kastet youghurtbegeret oppi plastavfall uten å skylle ut restene. Jeg mener det må skylles før matrester før det kastes når man sorterer.

Hvem av oss har rett?

Anonymous poster hash: 01ece...2ce
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har rett. Alt av matrester skal skylles bort fra plasten. Dette gjelder alle produkter. :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da skal jeg vise han dette :)

Viktig å tenke på miljøet synes vi!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Leste intervju om dette for litt siden, svaret var at alt med mat som lukter skylles.

Men dersom plasten må skylles / vaskes før den kastes i plastsøpla, bruker en så mye resurser på å gjøre plasten ren, at den for spare miljøet, like godt kan gå i restavfallet.

Det er og et spørsmål om hvordan du bor, og hvordan du oppbevarer plasten før den går i plastkontaineren. Fukt og matavfall tiltrekker seg innsekter og særlig Sølvkre.

Anonymous poster hash: 639bd...312

AnonymBruker
Skrevet

Leste intervju om dette for litt siden, svaret var at alt med mat som lukter skylles.

Men dersom plasten må skylles / vaskes før den kastes i plastsøpla, bruker en så mye resurser på å gjøre plasten ren, at den for spare miljøet, like godt kan gå i restavfallet.

Det er og et spørsmål om hvordan du bor, og hvordan du oppbevarer plasten før den går i plastkontaineren. Fukt og matavfall tiltrekker seg innsekter og særlig Sølvkre.

Anonymous poster hash: 639bd...312

Skyller det bare raskt i kaldt vann og bruker en egen oppvaskkost til slike skitne formål :)

Har en hvit oppvaskbørste som jeg bruker til rengjøring og en farget en som jeg bruker til å fjerne matrester osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...