Gjest crazycatlady Skrevet 5. august 2014 #1 Skrevet 5. august 2014 Jeg tenker å selge mitt Canon EOS 550D og kjøpe noe mindre og lettere. Er usikker på om jeg skal kjøpe speilrefleks eller speilløst systemkamera. Det viktigste er at det kan ta mange bilder i sekundet siden jeg tar mye bilder på ridestevner og sånt og ellers av hester i bevegelse. Liker best kamera med søker, men det er sikkert bare en vanesak. Utskiftbar optikk er også en fordel, men ikke noe jeg må ha om det blir til at jeg kjøpet speilløst systemkamera. Disse er jo mye lettere og tynnere enn speilrefleksene. En speilrefleks veier jo fort en kg med zoomlinse. Er så vanskelig å bestemme seg! Det viktigste er at det tar skarpe bilder (selvfølgelig er det fotografen som betyr mest her), ikke veier for nye og kan ta mange seriebilder i sekundet. Må også tåle litt siden jeg kommer til å ta det med meg overalt. Skal brukes til heste og kattebilder og naturbilder hovedsakelig. Mest bilder ute. Budsjett max 5000 kr.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #2 Skrevet 5. august 2014 Speilrefleks er tunge. Om du skal ta mange bilder i sekundet, anbefaler jeg at du holder deg til speilrefleksen din og heller kjøper et lettere objektiv. Objektivet har veldig mye å si på vekten til kameraet, jeg har selv en god del objektiver og varierer mellom disse, da kan kameraet variere fra lett til ekstremt tungt. Ellers har jeg hørt ekstremt mye bra om samsung nx300 og nx2000. Kanskje du kan spørre i en annen tråd om erfaringer med disse kameraene? Har sett veldig mange bilder som er tatt med disse kameraene, og kvaliteten er god. Det jeg er usikker på er hvor mange bilder det kan ta i sekundet, men det kan du muligens finne ut med et kjapt googlesøk. Ellers kan du høre i butikk, der får du gjerne prøve kameraet også - vet de lar deg prøve på JapanPhoto iallfall. Du kan også bytte objektiver på disse kameraene. Lykke til Anonymous poster hash: ff41e...f1d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå