Gå til innhold

Forventet bahandlingstid hos lånekassen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg søkte om lån og stipend nå i begynnelsen av august. Ja, jeg vet jeg burde søkt tidliger og det er noe jeg alltid har gjort, men i år hadde jeg helt glemt det. Uansett, under status søknader står det forventet behandlingstid 23. september. Jeg forstår at jeg har meg selv å skylde på, men jeg trodde ikke det var så lang behandlingstid. Jeg har alltid fått første utbetaling i begynnelsen/midten av august og har da søkt i begynnelsen/midten av juli. Vet ikke riktig hva jeg skal gjøre nå. Jeg har både husleie, pensumbøker, semesteravgift og skolepenger som må betales.

Noen som har vært i samme situasjon tidligere?



Anonymous poster hash: b9f03...34e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du må regne 8 ukers behandlingstid desverre. Altså, du kan være heldig, men ville ikke satset på det. Spør foreldrene dine om å låne penger til stipendet kommer?:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte dagen etter jeg kom inn og har også fått forventet behandlingstid langt ut i september. Har studert i noen år nå, og aldri opplevd det skal ha tatt så lang tid før. Utrolig merkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte rett etter hovedopptaket og fikk invilget søknaden og signert dagen etterpå. For noen år siden kom jeg inn på venteliste lang ut i august, og fikk vel pengene på konto ei uke etter at jeg hadde søkt. Tror ikke det skal gå så lang tid, selv om det står det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med meg tok det 2 mnd første gang jeg søkte. De siste par gangene har det tatt 2 dager ca. Men jeg har da søkt med en gang

Anonymous poster hash: d393d...87e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også opplevd at det stå forventet behandlingstid langt ut i september, men søknaden var allikevel ferdigbehandlet lenge før den tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres merkelig ut. Jeg søkte 1.august (fredag). Var litt sent ute, selv om jeg fikk masterplass den 25.juni, men ventet litt da det tok tid før jeg kunne registrere meg på studentweb. Jeg var tilfeldigvis inne og sjekket i går, og søknaden var ferdigbehandlet og innviglet. Har alltid pleid å gå fort med meg. Elektronisk signering, vanlig søknad om fullt lån og stipend.

Men jeg har vel og merke ikke fått mail eller melding fra Lånekassen om at søknaden er ferdigbehandlet da, men det står lell når jeg gikk inn på siden i går. Vet ikke om det er noen forsinkelser ute og går?

Endret av lillsunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at det er nå etter hoved- og suppleringsopptak at det store trøkket er på saksbehandlerne hos Lånekassen. Så at man får 8 ukers forventet saksbehandlingstid, må man forvente. Også får man bli positivt overrasket dersom det går fortere.



Anonymous poster hash: 7314a...23c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk i underkant av to dager hos meg, MEN får ikke til å signere elektronisk. :( Måtte slette søknaden og søke helt på nytt. Så nå blir nok behandlingstiden noe lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Awzm me

Jeg søkte i går, sent men sykt lat på det.. I dag stod det at den var ferdig behandlet.

Men jeg sa jeg ville underskrive på papir, så må vente på det da. Men siden det stod ferdig behandlet og hvor mye jeg skulle få i høst og vår så betyr det vel at de sender ut den så fort som mulig?

Håper iallefall det.. :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk i underkant av to dager hos meg, MEN får ikke til å signere elektronisk. :( Måtte slette søknaden og søke helt på nytt. Så nå blir nok behandlingstiden noe lengre.

Har du også problemer med Java til BANK-id? Jeg har ikke fått min til å fungere på lenge på min mac, så jeg må prøve å få signert med en annens PC. Satser på det ordner seg jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du også problemer med Java til BANK-id? Jeg har ikke fått min til å fungere på lenge på min mac, så jeg må prøve å få signert med en annens PC. Satser på det ordner seg jeg.

Ja, men nå har jeg prøvd på mac, windows, mammas pc og mammas pc på jobb! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men nå har jeg prøvd på mac, windows, mammas pc og mammas pc på jobb! :fnise:

Uffda. Da må kanskje jeg også søke på nytt :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søkte i midten av juli og fikk frist 3. september, dagen etter var det ferdig behandlet. Fikk ikke til å signere elektronisk, så måtte søke en gang til, fikk da frist 23. september. Den var også ferdig behandlet dagen etterpå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som i det hele tatt har fått til elektronisk signering med BANK-id nå? Det må vel være mulig i ordne? Virker veldig stress å måtte søke på nytt bare grunnet det :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men nå har jeg prøvd på mac, windows, mammas pc og mammas pc på jobb! :fnise:

Lånekassen har visst hatt noen problemer, men tror det skal være fikset nå.

Anonymous poster hash: becc5...5eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fikk signert med bank id.. Nå står det på studentweb at jeg har betalt semesteravgift, men det har enda ikke blitt registrert hos Lånekassen.. Vet noen hvor lang tid det tar før det blir registrert? Trodde det gikk automatisk.. Er maks blakk nå, så håpet pengene kunne kommet snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lånekassen har visst hatt noen problemer, men tror det skal være fikset nå.

Anonymous poster hash: becc5...5eb

Uffda. Da må kanskje jeg også søke på nytt :/

Jeg klarte det :hoppendeglad: :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...