AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #1 Skrevet 5. august 2014 Hei, Jeg prøve å slutte å røyke, og er på 2 dagen uten noe røyk/nikotin i det hele tatt. Gårsdagen var helt grusom, og jeg måtte advare mann og barn i forkant for eventuelle humørsvigninger (som også kom). Nå sitter jeg her å lurer på om jeg bare skal ta en smugrøyk.. Syns dette var veldig vanskelig. Er det noen andre som har sluttet å røyke her, som kan komme med noen råd/motivasjon? Anonymous poster hash: 7f391...bc7
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #2 Skrevet 5. august 2014 Kjøp nikotintyggis el. -plaster, så den fysiske biten blir enklere for deg. Ikke alle får særlig store abstinenser, men du har nok fått det. Prøv å holde ut, tenk på de enorme beløpene du sparer på å slutte, og tenkt så mye penere og sunnere du blir! Lykke til fra en som har vært røykfri i 4 år.Anonymous poster hash: 43115...73c
Polly Ester Skrevet 5. august 2014 #3 Skrevet 5. august 2014 Jeg sluttet å røyke for 11 år siden og for meg var det viktigst å få med tankegangen om at det var enkelt og greit. Fake it till you make it. Hvis du fokuserer på at du har lyst på røyk og kjenner etter på røyksuget så vil det bli vanskeligere å opprettholde røykeslutten. Hvis du fokuserer på at det er deilig å være røykfri og det er deilig å føle deg bedre og deilig å lukte bedre og alt er fint så vil det bli sånn etterhvert. Ev er det de som har hatt nytte av å slutte ved hjelp av tyggis. Og jeg har også hørt om mange som har sluttet å røyke ved å gå over til e-sigarett. Og så tror jeg at du må si til deg selv at du har sluttet, ikke at du prøver å slutte. Lykke til. Ps. Smugrøyke tror jeg er kjempedumt. Det er bare deg selv du lurer, ikke de rundt deg.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #4 Skrevet 5. august 2014 E-sigarett (uten nikotin) kombinert med røykeplaster høres ut som en fin "krykke" den første tiden. Hvis man sliter så mye som TS, er nok hjelpemidler veien å gå.Anonymous poster hash: 43115...73c
Gjest Crohnie Skrevet 5. august 2014 #5 Skrevet 5. august 2014 Gjør ditt beste for å motstå den smugrøykingen. Du lurer kun deg selv, som nevnt. En smugrøyk blir til to, fire, et par til og vips, du røyker fortsatt. Bli kvitt røyken, kjøp hjelpemidler om du føler du trenger det (tyggis, plaster, e-sigarett), allier deg gjerne med noen andre som også prøver å slutte. Ikke gi inn, de første dagene er verst. Du klarer det. Når suget kommer, distraher deg med å gjøre noe slik at du "glemmer" det (lag mat, gjør husarbeid, lek med barna, gå deg en tur, stikk på besøk til noen, jobb i hagen, etc). Tenk på det positive; finere hud, slutt på gule fingre og tenner, du sparer penger, du og klærne dine slutter å lukte som et askebeger, smak- og luktesansen din blir bedre, formen/kondisen din bedrer seg, og listen går videre. Jeg kuttet tvert når jeg sluttet og gav tobakken min vekk, men noe gjør at jeg ikke har så lett for å bli hektet på ting, så jeg hadde ingen problemer med det selv om mannen min fortsatte med sin røyking med meg i samme rom.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #6 Skrevet 5. august 2014 Jeg kuttet tvert når jeg sluttet og gav tobakken min vekk, men noe gjør at jeg ikke har så lett for å bli hektet på ting, så jeg hadde ingen problemer med det selv om mannen min fortsatte med sin røyking med meg i samme rom. Basert på nicket ditt må jeg bare spørre, du ble ikke syk av å kutte tvert da? Anonymous poster hash: a5f3d...63a
Gjest Crohnie Skrevet 5. august 2014 #7 Skrevet 5. august 2014 Basert på nicket ditt må jeg bare spørre, du ble ikke syk av å kutte tvert da? Anonymous poster hash: a5f3d...63a Godt spørsmål. Jeg tror nok ikke det hadde noe med min sykdom å gjøre. Det gikk noen år (4-5 år) før jeg ble syk etter at jeg sluttet og med min sykdom anbefaler de at man slutter å røyke uansett, fordi det kan bidra til å gjøre det verre (og ifølge en lege jeg har pratet med, kunne røyken være en del av grunnen til at jeg ble syk i det hele tatt, men om det stemmer er jo en annen sak..).
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #8 Skrevet 5. august 2014 Godt spørsmål. Jeg tror nok ikke det hadde noe med min sykdom å gjøre. Det gikk noen år (4-5 år) før jeg ble syk etter at jeg sluttet og med min sykdom anbefaler de at man slutter å røyke uansett, fordi det kan bidra til å gjøre det verre (og ifølge en lege jeg har pratet med, kunne røyken være en del av grunnen til at jeg ble syk i det hele tatt, men om det stemmer er jo en annen sak..). Grunnen til at jeg spør, er at jeg har samme sykdom, og jeg fikk et så stort oppbluss da jeg sluttet første gangen, at legene oppfordret meg til å begynne igjen, men å holde røykingen på et minimumsnivå. Andre forsøk gikk like dårlig. Nå er jeg på mitt 3. forsøk, denne gangen med e-sigarett, og håper at det hjelper. Jeg har også hørt at røykere oftere får denne sykdommen, men jeg ble syk mange år før jeg begynte å røyke, og opplever fremdeles at røyken demper symptomene. Anonymous poster hash: a5f3d...63a
Gjest Kv84 Skrevet 5. august 2014 #9 Skrevet 5. august 2014 El-sigarett uten nikotin suger. Prøvde det, men snakker greit da.
Lulilelu Skrevet 5. august 2014 #10 Skrevet 5. august 2014 De første dagene er verst. For hver smugrøyk du tar så må du bare begynne på nytt. Det er ikke verdt det. Knask på gulrøtter og alt annet sunt som du kan bruke mye tid på.
Gjest Crohnie Skrevet 5. august 2014 #11 Skrevet 5. august 2014 Grunnen til at jeg spør, er at jeg har samme sykdom, og jeg fikk et så stort oppbluss da jeg sluttet første gangen, at legene oppfordret meg til å begynne igjen, men å holde røykingen på et minimumsnivå. Andre forsøk gikk like dårlig. Nå er jeg på mitt 3. forsøk, denne gangen med e-sigarett, og håper at det hjelper. Jeg har også hørt at røykere oftere får denne sykdommen, men jeg ble syk mange år før jeg begynte å røyke, og opplever fremdeles at røyken demper symptomene. Anonymous poster hash: a5f3d...63a Er du sikker på at du har crohns og ikke ulcerøs kolitt? For jeg mener å ha lest at man gjerne anbefaler å fortsette med røyken dersom man har den fordi den kan dempe symptomene, men at man bør slutte ved crohns fordi den kan forverre symptomene. Men, folk reagerer jo naturligvis forskjellig, så det som funker for en, kan forårsake problemer for en annen. Håper det går greit med røykeslutt denne gang da
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #12 Skrevet 6. august 2014 Er du sikker på at du har crohns og ikke ulcerøs kolitt? For jeg mener å ha lest at man gjerne anbefaler å fortsette med røyken dersom man har den fordi den kan dempe symptomene, men at man bør slutte ved crohns fordi den kan forverre symptomene. Men, folk reagerer jo naturligvis forskjellig, så det som funker for en, kan forårsake problemer for en annen. Håper det går greit med røykeslutt denne gang da Ja, jeg er sikker på at jeg har Crohns. Hvis ikke bør spesialistene jeg har hatt de siste 35 årene finne seg en ny jobb. En teori på reaksjonen jeg har på røyk og røykeslutt kan være at jeg er særdeles ømfintlig for stress, og at røyk roer meg ned, og røykeslutt stresser meg (vanligvis). Jeg håper også at røykeslutten får greit denne gangen. Har vært røykfri siden 7.juli i denne omgang, da hadde jeg en sprekk etter at jeg gikk over til e-sigaretten 19.mai. Anonymous poster hash: a5f3d...63a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå