Gå til innhold

"Remote-program" på PC?


Gjest Lea

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å skaffe meg et sånt remote-program som gjør at jeg har tilgang til hjemme-PCen min mens jeg er på jobb.

Men etter å ha søkt på nettet fant jeg en drøss med alternativer og vet ikke hva som er best.

Det er kun snakk om to PC-er som og det bør være sikkert og enkelt.

Jeg har Windows 2000 på den ene PCen og XP på den andre.

Programmer å anbefale?

Pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous
Det er kun snakk om to PC-er som og det bør være sikkert og enkelt.

Det finnes mange programmer som kan gjøre dette, og TightVNC som Rattlesnake anbefaler, er et utmerket program. Men så var det dette med "sikkert og enkelt", da...

TightVNC er enkelt å sette opp, men husk å velge et passe langt passord som ikke står i noen ordbok. Vær også klar over at TightVNC ikke krypterer noe, så hvis dataene går over et nettverk der uvedkommende kan avlytte trafikken (trådløst nett og/eller arbeidsplass med begrenset kontroll av nettverksbruken, f.eks. undervisningsinstitusjoner), kan uvedkommende få fatt i både passordet ditt og data som går mellom maskinene.

Hvis du har bredbåndslinje m/router hjemme, må du muligens sette opp "port forwarding" for å kunne nå maskinen over Internet. (Det er da snakk om TCP-port 5900.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn

Ville vel ikke ha brukt noe remote-program uten et VPN mellom jobb og hjemme nei. Det er klart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...