AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #1 Skrevet 4. august 2014 Er gravid og legen tok den testen. Hvorfor? Han skulle undersøke meg og fosteret og utviklinga da jeg fant ut i går at jeg er gravid, hvorfor i huleste tok han denne testen???!! Anonymous poster hash: c3336...cce
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #3 Skrevet 4. august 2014 Ren rutine. Gjøres på omtrent alle gravide.Anonymous poster hash: 69a22...d84 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #4 Skrevet 5. august 2014 Det er rutine og gjøres på alle gravide Anonymous poster hash: b3996...a56
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #5 Skrevet 5. august 2014 Dette er ikke rutine.Anonymous poster hash: 3fceb...334
Antoinette Skrevet 5. august 2014 #6 Skrevet 5. august 2014 Jo, det er rutine og ikke noe å lege drama over. 5
Gjest Gjest_Piiiip Skrevet 5. august 2014 #7 Skrevet 5. august 2014 Dette ER rutine og de tar også HIV test når man skal inn til første kontroll. 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 5. august 2014 #8 Skrevet 5. august 2014 Fant dette: Dersom en gravid har klamydia, vil dette kunne gi øyeinfeksjon (ca. 25% risiko) og lungebetennelse (mindre enn 10% risiko) hos det nyfødte barnet. I sjeldnere tilfeller kan klamydiainfeksjon også medføre komplikasjoner som abort, for tidlig vannavgang, for tidlig fødsel, lav fødselsvekt og dødfødsel. Er sikkert derfor de tester deg.
Kjibba Skrevet 5. august 2014 #9 Skrevet 5. august 2014 Legen min sa det var rutine på alle på 25 år og yngre, så det var ikkje personleg
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #10 Skrevet 5. august 2014 Dette ER rutine og de tar også HIV test når man skal inn til første kontroll. Du må samtykke for at legen skal kunne HIV teste deg.Anonymous poster hash: 3fceb...334
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #11 Skrevet 5. august 2014 Du må samtykke for at legen skal kunne HIV teste deg.Anonymous poster hash: 3fceb...334 Det stemmer. Men om du ikke vil ta den , så må du føde i såkalt smitteregime. Du blir behandlet som om du har HIV eller hepatitt. Dette for helsepersonellets sin skyld.Anonymous poster hash: 0ae6a...46e 2
SmallTalk Skrevet 5. august 2014 #12 Skrevet 5. august 2014 Er gravid og legen tok den testen. Hvorfor? Han skulle undersøke meg og fosteret og utviklinga da jeg fant ut i går at jeg er gravid, hvorfor i huleste tok han denne testen???!!Anonymous poster hash: c3336...cce Fordi det er rutine på de som er under 25. Ubehandlet klamydia er ikke bra. Du må samtykke for at legen skal kunne HIV teste deg.Anonymous poster hash: 3fceb...334 Er det noen grunn til ikke å la seg HIV-teste under et svangerskap? Ikke bare burde man teste seg av hensyn til fosteret, men også for unngå å bli behandlet som en HIV-positiv ved fødsel.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #13 Skrevet 5. august 2014 Fordi det er rutine på de som er under 25. Ubehandlet klamydia er ikke bra. Er det noen grunn til ikke å la seg HIV-teste under et svangerskap? Ikke bare burde man teste seg av hensyn til fosteret, men også for unngå å bli behandlet som en HIV-positiv ved fødsel. Jeg skrev dette for å informere om at legen kan ikke teste deg i hytt og pine uten at du vil det selv. Hva man burde samtykke til, er en helt annen diskusjon. Anonymous poster hash: 3fceb...334
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #14 Skrevet 5. august 2014 Vet dere hvor jeg får resultatene av testen? Tok det i en privat klinikk, ikke fastlege. Kommer det i post eller kommer det ikke ? TsAnonymous poster hash: c3336...cce
Silfen Skrevet 5. august 2014 #15 Skrevet 5. august 2014 Vet dere hvor jeg får resultatene av testen? Tok det i en privat klinikk, ikke fastlege. Kommer det i post eller kommer det ikke ? TsAnonymous poster hash: c3336...cce Vet dere hvor jeg får resultatene av testen? Tok det i en privat klinikk, ikke fastlege. Kommer det i post eller kommer det ikke ? TsAnonymous poster hash: c3336...cce Man får et skriv med blodtyping og der prøvesvarene står. Dette skal du ha med deg i svangerskapsmappen din.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #16 Skrevet 5. august 2014 Hvorfor skulle ikke legen gjøre det? Hva i alle dager hisser du deg opp for? Anonymous poster hash: b3786...1ba
SmallTalk Skrevet 5. august 2014 #17 Skrevet 5. august 2014 Vet dere hvor jeg får resultatene av testen? Tok det i en privat klinikk, ikke fastlege. Kommer det i post eller kommer det ikke ? TsAnonymous poster hash: c3336...cce Så lenge testen er negativ (dvs at du ikke har klamydia) vil du neppe høre noe.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #18 Skrevet 5. august 2014 tok legen på meg også med de 2 første svangerskapene Men ikke på den siste. Trur nok det er rutine. Anonymous poster hash: ae962...1f0
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #19 Skrevet 5. august 2014 Hvorfor skulle ikke legen gjøre det? Hva i alle dager hisser du deg opp for?Anonymous poster hash: b3786...1ba Jeg visste ikke at det var vanlig. Trodde at han så noe i meg og derfor ville ta.Anonymous poster hash: c3336...cce
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #20 Skrevet 5. august 2014 Det er helt vanlig. Var ved en slik test jeg fant ut at min forrige klamydiatest ett år tidligere hadde feilaktig vist negativt svar. Fikk en tidagers antibiotikakur siden man ikke kunne ta den vanlige kuren når man er gravid. Jeg slenger forresten alltid på en klamydiatest hver gang jeg tar gu, uansett om det er nødvendig eller ikke. Etter den tidligere opplevelsen med en test som viste feil, så tar jeg heller tre for mye enn en for lite. Anonymous poster hash: 6d178...c0e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå