Gå til innhold

Hjeeelp! Legen tok klamidya test

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er gravid og legen tok den testen. Hvorfor? Han skulle undersøke meg og fosteret og utviklinga da jeg fant ut i går at jeg er gravid, hvorfor i huleste tok han denne testen???!!

Anonymous poster hash: c3336...cce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De tar ofte det tror jeg

AnonymBruker
Skrevet

Ren rutine. Gjøres på omtrent alle gravide.

Anonymous poster hash: 69a22...d84

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er rutine og gjøres på alle gravide

Anonymous poster hash: b3996...a56
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke rutine.

Anonymous poster hash: 3fceb...334

Skrevet

Jo, det er rutine og ikke noe å lege drama over.

• Liker 5
Gjest Gjest_Piiiip
Skrevet

Dette ER rutine og de tar også HIV test når man skal inn til første kontroll.

• Liker 1
Skrevet

Fant dette:

Dersom en gravid har klamydia, vil dette kunne gi øyeinfeksjon (ca. 25% risiko) og lungebetennelse (mindre enn 10% risiko) hos det nyfødte barnet. I sjeldnere tilfeller kan klamydiainfeksjon også medføre komplikasjoner som abort, for tidlig vannavgang, for tidlig fødsel, lav fødselsvekt og dødfødsel.

Er sikkert derfor de tester deg.

Skrevet

Legen min sa det var rutine på alle på 25 år og yngre, så det var ikkje personleg :)

AnonymBruker
Skrevet

Dette ER rutine og de tar også HIV test når man skal inn til første kontroll.

Du må samtykke for at legen skal kunne HIV teste deg.

AnonymBruker
Skrevet

Du må samtykke for at legen skal kunne HIV teste deg.Anonymous poster hash: 3fceb...334

Det stemmer. Men om du ikke vil ta den , så må du føde i såkalt smitteregime. Du blir behandlet som om du har HIV eller hepatitt. Dette for helsepersonellets sin skyld.

Anonymous poster hash: 0ae6a...46e

• Liker 2
Skrevet

Er gravid og legen tok den testen. Hvorfor? Han skulle undersøke meg og fosteret og utviklinga da jeg fant ut i går at jeg er gravid, hvorfor i huleste tok han denne testen???!!

Fordi det er rutine på de som er under 25. Ubehandlet klamydia er ikke bra.

Du må samtykke for at legen skal kunne HIV teste deg.

Er det noen grunn til ikke å la seg HIV-teste under et svangerskap? Ikke bare burde man teste seg av hensyn til fosteret, men også for unngå å bli behandlet som en HIV-positiv ved fødsel.

AnonymBruker
Skrevet

Fordi det er rutine på de som er under 25. Ubehandlet klamydia er ikke bra.

Er det noen grunn til ikke å la seg HIV-teste under et svangerskap? Ikke bare burde man teste seg av hensyn til fosteret, men også for unngå å bli behandlet som en HIV-positiv ved fødsel.

Jeg skrev dette for å informere om at legen kan ikke teste deg i hytt og pine uten at du vil det selv. Hva man burde samtykke til, er en helt annen diskusjon.

AnonymBruker
Skrevet

Vet dere hvor jeg får resultatene av testen? Tok det i en privat klinikk, ikke fastlege. Kommer det i post eller kommer det ikke ?

Ts

Skrevet

Vet dere hvor jeg får resultatene av testen? Tok det i en privat klinikk, ikke fastlege. Kommer det i post eller kommer det ikke ?

Ts

Ts

Man får et skriv med blodtyping og der prøvesvarene står. Dette skal du ha med deg i svangerskapsmappen din.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle ikke legen gjøre det? Hva i alle dager hisser du deg opp for?

Anonymous poster hash: b3786...1ba
Skrevet

Ts

Så lenge testen er negativ (dvs at du ikke har klamydia) vil du neppe høre noe.

AnonymBruker
Skrevet

tok legen på meg også med de 2 første svangerskapene :) Men ikke på den siste. Trur nok det er rutine.

Anonymous poster hash: ae962...1f0
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle ikke legen gjøre det? Hva i alle dager hisser du deg opp for?

Anonymous poster hash: b3786...1ba

Jeg visste ikke at det var vanlig. Trodde at han så noe i meg og derfor ville ta.

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt vanlig. Var ved en slik test jeg fant ut at min forrige klamydiatest ett år tidligere hadde feilaktig vist negativt svar. Fikk en tidagers antibiotikakur siden man ikke kunne ta den vanlige kuren når man er gravid.

Jeg slenger forresten alltid på en klamydiatest hver gang jeg tar gu, uansett om det er nødvendig eller ikke. Etter den tidligere opplevelsen med en test som viste feil, så tar jeg heller tre for mye enn en for lite.

Anonymous poster hash: 6d178...c0e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...