AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #1 Skrevet 4. august 2014 Jeg har en seks år gammel sønn. Faren er ute av bildet, og kan ikke spørres. Det jeg lurer på, er når/om dere som har gutter har dratt forhuden tilbake for å vaske under den? Jeg har ikke gjort det til nå. Jeg vet ikke om han kan dra forhuden tilbake i det hele tatt, og han er så innmari kilen (og litt beskyttende) så jeg får ikke lov til å prøve heller. Nå er han begynt å dusje selv, og tar mer og mer over vaskinga av egen kropp, så om jeg skal lære ham dette må det nesten skje snart? Jeg har spurt lege på kontroller tidligere, men har fått beskjed om at så lenge det går bra med tissing er det ikke noe problem. Tissing er altså ikke noe problem, og han har aldri klaget på vondt. Så, er det noen med jevnaldrende gutter som drar forhuden tilbake? Anonymous poster hash: da47f...88e
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #2 Skrevet 4. august 2014 Du trenger ikke stresse med dette. Det beste er om han finner ut av dette med forhuden selv, og at han er den første som gjør det. Noen gutter kan trekker forhuden tilbake før skolealder, hos andre tar det lenger tid. Du kan evt. snakke med ham om det og si at når han klarer å trekke den tilbake, kan han begynner å vaske under der. I begynnelsen er det nok å trekke den tilbake, skylle med lunkent vann og så trekke den tilbake. Hvis han bruker såpe der, er det viktig å skylle den ordentlig av før forhuden trekkes tilbake over glans. Anonymous poster hash: 020ce...074 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #3 Skrevet 4. august 2014 Man skal IKKE dra forhuden tilbake før den er løs, altså stopp så fort det er ubehagelig! Det kan føre til skader på glans og forhud om det blir gjort for tidlig, det blir sårt og det er mer utsatt for infeksjoner. Det er helt normalt både at en 3-åring kan dra den helt tilbake og at en 12-åring ikke kan det ennå. Prat med gutten og forklar ham hva forhud er, at den gradvis "løsner" av seg selv, og at han må kjenne etter. Når han vasker skal han dra tilbake så mye han kan uten at det er ubehagelig, og vaske der, IKKE med tvang/styrke. Ikke bruk vanlig såpe heller, det er ikke bra, helst bruk bare vann. Anonymous poster hash: 33d8b...6a0 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #4 Skrevet 4. august 2014 Denne artikkelen forklarer det ganske greit: http://www.kidshealth.org.nz/foreskin-care Anonymous poster hash: 33d8b...6a0
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #5 Skrevet 4. august 2014 Tusen takk for gode svar. Linken var super. Da skal jeg ta en prat med han, og la han ha penisen sin i fred TsAnonymous poster hash: da47f...88e
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #6 Skrevet 4. august 2014 Tusen takk for gode svar. Linken var super. Da skal jeg ta en prat med han, og la han ha penisen sin i fred TsAnonymous poster hash: da47f...88e Ser nå at det kanskje kan komme frem litt belærende, beklager dette i så fall, da det ikke var ment slik. Godt at linken hjalp. Anonymous poster hash: 33d8b...6a0
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #7 Skrevet 5. august 2014 Ser nå at det kanskje kan komme frem litt belærende, beklager dette i så fall, da det ikke var ment slik. Godt at linken hjalp. Anonymous poster hash: 33d8b...6a0 Mine små karer *slutten av bhg + starten av barneskole -alder, skal snart få bgy dusje selv og jeg har prøvd lære de dusje rutiner, er det feil at jeg har lært de å dra huden litt tilbake og vaske tuppen av tissen? Trodde det var greit å lære jeg, litt mer pinlig å skulle si det til "tenåringer" men har passet på å si at de ikke må dra så mye at det gjør vondt da.Anonymous poster hash: e5958...659
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå