Gå til innhold

BMi 30. Slankeoperasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har bmi på 30. Sliter med overvekt! Ingenting funker og er lei å bruke all energi på slanking.. Ingen pauser! Jeg spurte aleris om operasjon. Og fikk svar tilbake at han kunne vurdere meg. Betale selv selvf. Hva mener dere? Redd dette skal gå galt og at jeg bare blir skinn og ben ? Veier 82 kilo. 165 høy..

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingenting funker

Joda.

Men hvor gammel er du?

Anonymous poster hash: ff5d8...1a6

AnonymBruker
Skrevet

82 kg er vel ikke alvorlig fedme?

Anonymous poster hash: 38951...287
  • Liker 3
Skrevet

Du bør veie fordelene ved en operasjon opp mot ulempene. Ulempene med en slankeoperasjon er mange - risikoen ved operasjonen i seg selv, faren for komplikasjoner (som ikke er så sjeldent), samt de mange bivirkningene ved en slik operasjon. Hos ekstremt overvektige som løper en stor risiko pga overvekten sin, vil fordelene ofte overgå ulempene. Hos deg vil nok ulempene veie tyngre. Så fremt du ikke allerede har alvorlige komplikasjoner pga overvekten din (diabetes, høyt blodtrykk etc.), ville jeg heller brukt de pengene på en PT, opphold på treningsleir eller lignende. Husk at du etter en slankeoperasjon også må spise fornuftig og trene for å unngå å legge på deg igjen. En slankeoperasjon er kun et hjelpemiddel, ikke noe som fikser hele problemet.

• Liker 7
Skrevet

Joda. Men hvor gammel er du? Anonymous poster hash: ff5d8...1a6

30
Gjest Linn Cathrin
Skrevet

En venninne tok en slik operasjon, og har sett hvordan hun har slitt mer ulike ting etter det. Tror jeg ville testet ut absolutt alt annet før en eventuell operasjon.

AnonymBruker
Skrevet

En operasjon burde være siste utvei altså. Slanking handler om motivasjon og selvdisiplin. Om du virkelig vil ned i vekt så klarer du det. Få hjelp av en ernæringsfysiolog for kostholds- og treningsplan, eller snakk med en lege.

En operasjon er ikke barebare.

Anonymous poster hash: 4a003...abd
  • Liker 3
Skrevet (endret)

For ca 1,5 år siden hadde jeg også bmi på 30 (77 kg, 160 cm). Nå har har jeg en bmi på ca 23 (61 kg), og går fortsatt ned.

Det er fult mulig å gå ned på en naturlig måte! For meg funket en kombo av lavkarbo, styrke og kondisjonstrening.

Endret av Chicken!
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skjerp deg!

Ikke noe vits i å ødelegge kroppen (tarmsystemet) for resten av livet på grunn av usle 20 kg! Ta deg sammen og finn en måte å legge om spisemønsteret på, Grete Roede, lavkarbo whatever. Begynn med trening. Ett års god innsats, og du er slank.

Anonymous poster hash: a773a...907
  • Liker 6
Skrevet

Har det rablet for deg? Du er under 20 kg over høyden din (minus 100) som er sett på som idealvekt. Slankeoperasjon betyr at du ALDRI vil kunne spise normalt igjen, ikke et eneste måltid. De 20 kg dine er ikke verdt det. Du må finne en "diett" du kan leve med. Du sier at ingen slanking fungerer? Enten har du gjort ting feil eller så har du en sykdom og da må du ta en tur til legen for å finne ut hva som er gale.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er omtrent akkurat der du er, BMI-messig, og kunne aldri tenkt meg å operere. Du er 15-16 kilo unna normalvekt/BMI 25, det er virkelig ikke verdt å legge om hele tarmsystemet for såpass "få" kilo. Det er et stort og irreversibelt inngrep, med smerter og rekonvalesenstid.

I tillegg må du nok betale hele greia selv. Du får mange timer med ernæringsfysiolog, personlig trener, terapeut, lege etc., for den summen, for å få hjelp til vektreduksjonen. Jeg hadde mye heller brukt pengene på det.

Jeg forstår absolutt de som velger operasjon, men det bør være aller siste utvei, for folk med betydelig høyere BMI. Kan ikke helt fatte at de vurderer å operere pasienter med BMI 30, engang.

Vet at det ikke er lett, sliter absolutt selv også, men operasjon? Aldri i livet.

Anonymous poster hash: ce88e...14f
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så på tv i går flere som hadde tatt den operasjonen og fikk problemer senere. Legene sa og at en måtte tenke på risikoen. Det handler ikke om og slanke seg men og legge om livsstilen. Sliter selv. Du kan få hjelp av en ernæringsekspert til og sette opp hvordan du bør gjøre det. Jeg trener 2 ganger i uka + går mye turer. En operasjon løser ikke problemet.

Anonymous poster hash: 95733...4ff
Skrevet

Jeg er litt lavere og veier litt mer, men en slankeoperasjon ser jeg på som noe som passer bedre for folk som er vesentlig større enn meg. Folk som må ned langt mer enn 20 kilo for å nå normal bmi.

Hva har du egentlig prøvd til nå? Hvis du går på ekstremdiett etter ekstremdiett så er det jo ikke så rart at du gir opp. Å gå ned i vekt skal ikke ta all energi og livsglede fra deg, å gå ned i vekt handler om å øke energi og livsglede. En slankeoperasjon vil ikke være noe mindre vanskelig, snarere tvert imot.

Gjest Coolaid
Skrevet

Hadde du spist det jeg fortalte deg, og samtidig ble med meg på ulik trening i 1 år, så hadde du løst problemet.

Alle vil være slanke - veldig få vil leve livsstilen.

Jeg forteller deg at det finnes andre løsninger.

AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke sagt det er verdt å operere seg. Du veier for mye, men ikke mye. Tror heller ikke du virkelig har prøvd alt. Ha en plan du følger uten å skeie ut og uten å bytte plan etter noen få uker. Det kommer til å ta tid, og du må jobbe hardt for lite resultat i starten.

Anonymous poster hash: 65210...f77
Gjest Trollkarlen
Skrevet

Hei. Jeg har bmi på 30. Sliter med overvekt! Ingenting funker og er lei å bruke all energi på slanking.. Ingen pauser! Jeg spurte aleris om operasjon. Og fikk svar tilbake at han kunne vurdere meg. Betale selv selvf. Hva mener dere? Redd dette skal gå galt og at jeg bare blir skinn og ben ? Veier 82 kilo. 165 høy..

Bli skinn og ben? Nei, etter slankeoperasjonen vil du kanskje ha en nedgang en periode, men over tid vil du gå tilbake til der du startet. Det er fordi du har en spiseforstyrrelse, du må bare pakke i deg mye mat i tide og utide. Grunnen til at "ingenting funker" er at du lyver til deg selv, du spiser for mye og trener for dårlig. Personer som sliter med spiseforstyrrelser der de ikke spiser, de skaffer hjelp. Din spiseforstyrrelse er at du må hele tiden spise og spise snop. Det er mulig å skaffe hjelp.

Skrevet

Prøvd jojo slanking som vi kaller det.. Går ned men sulter! Funker ikke i lengden .. Prøvd lavkarbo , gikk ned 27 kilo. Men etter 6 mnd klarte jeg ikke få i meg mat lenger.. Brakk meg av fet mat. Klarte ikke se ett egg engang uten å bli kvalm. Holdt vekten lenge på 70 kilo, men nå raser det opp igjen. Problemet er at jeg spiser for "lite" spiser kun middag.. Jeg klarer ikke frokost! Prøver nå å spise ofte men lite.. Men ser ingen endring!

Skrevet

Jeg har gått ned 34kg på 14mnd - UTEN operasjon . Det krever innsats og vilje , men det er sååååå verdt det!

Kalori inn, kalori ut!

Skrevet

Fortell gjerne hva som funker for dere

AnonymBruker
Skrevet

Faste måltider.

Kaloritelling!!

Ren mat. Ikke noe ferdigskit eller blandingsprodukter.

Trene (kondisjon først og fremst. Etter hvert styrke)

Det er faktisk så enkelt. Og det tar hjernen din bare syv dager å endre fokus. Om du kjører på et beinhardt regime i begynnelsen, så vil det gå av seg selv etter bare noen få uker.

Anonymous poster hash: efd4a...767

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...