Saraby Skrevet 4. august 2014 #1 Skrevet 4. august 2014 Sikkert dumt spørsmål, men er det noen som vet om man får kjøpt pinnekjøtt hos slakter hele året? Eller er det bare fra høsten og utover mot jul?
Kamikatze Skrevet 4. august 2014 #2 Skrevet 4. august 2014 Antar det vil være individuelt fra butikk til butikk. Her hvor jeg bor er ennå pinnekjøttet å finne i minst en av de store dagligvarebutikkene, og jeg bor ikke akkurat i verdens navle. Uansett vil nok slakteren kunne fremskaffe saltet og tørket fårekjøtt, og det er ikke sånn at ribbeina er de beste kjøttstykkene på dyret. Pinner er vel og bra om slakteren gjør skikkelig arbeid med kniven. Skilles ribbene med sagen, ødelegges mye av nytelsen av skarpe og spisse beinsplinter, sånn som butikkjøpt ferdigskåret pinnekjøtt lider av. Kjøper du ikke pinnesiden og deler opp selv, eller får slakteren til å skjære ordentlig, kan andre stykker gjøre vel så stor lykke på middagstallerkenen, pluss at måltidet kan gjøres litt mindre julete. Selv foretrekker jeg pinnekjøttet røkt - med ekte røyk, ikke sånn innsprøytet giftig juks.
Saraby Skrevet 4. august 2014 Forfatter #3 Skrevet 4. august 2014 Antar det vil være individuelt fra butikk til butikk. Her hvor jeg bor er ennå pinnekjøttet å finne i minst en av de store dagligvarebutikkene, og jeg bor ikke akkurat i verdens navle. Uansett vil nok slakteren kunne fremskaffe saltet og tørket fårekjøtt, og det er ikke sånn at ribbeina er de beste kjøttstykkene på dyret. Pinner er vel og bra om slakteren gjør skikkelig arbeid med kniven. Skilles ribbene med sagen, ødelegges mye av nytelsen av skarpe og spisse beinsplinter, sånn som butikkjøpt ferdigskåret pinnekjøtt lider av. Kjøper du ikke pinnesiden og deler opp selv, eller får slakteren til å skjære ordentlig, kan andre stykker gjøre vel så stor lykke på middagstallerkenen, pluss at måltidet kan gjøres litt mindre julete. Selv foretrekker jeg pinnekjøttet røkt - med ekte røyk, ikke sånn innsprøytet giftig juks. Jeg begynte å spise pinnekjøtt for bare et par år siden, og det har bare vært fra frysedisken på rema1000 jeg har fått servert - men jeg er ikke kravstor og er meget fornøyd med det! Men har ikke sett det i butikkene her ellers, så derfor jeg lurte på dette med slakteren. Måltidet blir uansett ikke så julete for meg, da vi så og si bare har svineribbe til jul her jeg kommer fra Såå.. du tror altså jeg kan få det hos slakteren nå?
Kamikatze Skrevet 4. august 2014 #4 Skrevet 4. august 2014 Foreslår at du kaster deg over telefonen, og ringer de større dagligvarebutikkene og slakterne der du bor, så vil du få visshet. Muligheten er stor. Bon appétit!
Saraby Skrevet 4. august 2014 Forfatter #5 Skrevet 4. august 2014 Foreslår at du kaster deg over telefonen, og ringer de større dagligvarebutikkene og slakterne der du bor, så vil du få visshet. Muligheten er stor. Bon appétit! Det var fryktelig lurt!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå