AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #1 Skrevet 4. august 2014 Jeg blir så utrolig irritert på meg. Jeg klarer bare ikke å spare penger, jeg må bruke siste krona på kontoen min. Har en helt grei lønn, og det burde holde for meg i mnd. Og fortsatt klarer jeg ikke å spare noenting ?! Trenger tips og råd for hvordan dette skal gjenomføres? Anonymous poster hash: 0a69a...5b4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #2 Skrevet 4. august 2014 Hva bruker du penger på som du strengt tatt ikke trenger da?Anonymous poster hash: 51cf2...3ad 1
FruHudson Skrevet 4. august 2014 #3 Skrevet 4. august 2014 Det er jo ikke vanskeligere enn at du setter litt penger inn på en sparekonto og ikke bruker de. 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #4 Skrevet 4. august 2014 Da får du få deg en sparekonto. Enten i egen bank eller i en bank der du ikke får så lett tilgang til pengene. På lønningsdagen oppretter du et fast trekk, og begynner å oppføre deg som om du får f.eks. kr. 1000 mindre utbetalt hver mnd. Å ikke ha en sparebuffer å gå på ved uførutsatte hendelser er dumt. Da havner du lett i kredittkortfella.Anonymous poster hash: af337...242
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #5 Skrevet 4. august 2014 eller du kan betale for mye skatt, så får du de igjen Anonymous poster hash: 9ddda...ad0
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #6 Skrevet 4. august 2014 Hva med å ta et shoppingfritt år? Handle bare mat og gaver til andre. Ikke klær, ikke blader, ikke bøker, ikke kaffe ute osv. Da blir du mer bevisst hva du bruker penger på når du begynner å slippe opp igjen. Og du soper nok inn en del på det ene året.Anonymous poster hash: 0e09d...9e6
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #7 Skrevet 4. august 2014 Flytt pengene fra kontoen før du bruker dem opp. På lønningsdag betaler du faste regninger, så setter du over en passende sum til sparekonto, evt BSU. Dermed er pengene allerede borte, og du kan bruke opp resten av det som er på kontoen uten problem. Anonymous poster hash: f5a0d...d44 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #8 Skrevet 4. august 2014 Flytt pengene fra kontoen før du bruker dem opp. På lønningsdag betaler du faste regninger, så setter du over en passende sum til sparekonto, evt BSU. Dermed er pengene allerede borte, og du kan bruke opp resten av det som er på kontoen uten problem.Anonymous poster hash: f5a0d...d44 Jeg gjør faktsk det, har 2. sparekonto og en BSU konto. Problemet er jeg overfører bare tilbake når jeg vil. og den er skikkelig vanskelig å la vær. Jeg har litt shoppingproblem, selvom jeg vet hvor viktig det er å ha en buffer når uhellet kommer. Jeg ønsker å lære meg å spare Anonymous poster hash: 0a69a...5b4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #9 Skrevet 4. august 2014 Jeg gjør faktsk det, har 2. sparekonto og en BSU konto. Problemet er jeg overfører bare tilbake når jeg vil. og den er skikkelig vanskelig å la vær. Jeg har litt shoppingproblem, selvom jeg vet hvor viktig det er å ha en buffer når uhellet kommer. Jeg ønsker å lære meg å spare Anonymous poster hash: 0a69a...5b4 TS. Anonymous poster hash: 0a69a...5b4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #10 Skrevet 4. august 2014 Flytt dem til en konto i en annen bank, da, der de blir usynlige. Eller til et sted det er vanskelig å ta dem ut. Konto uten nettbank for eksempel. Snakk med banken om hvilke muligheter de har for å gjøre pengene dine vanskelig tilgjengelige. Anonymous poster hash: f5a0d...d44
Hecubaa Skrevet 4. august 2014 #11 Skrevet 4. august 2014 Jeg tror mye handler om viljestyrke, for det er jo alltid ett eller annet man har lyst på. Jeg setter over en god slump på sparekonto med en gang jeg får lønn, og i starten var det vanskelig å ikke bruke noe fra den men etterhvert som beløpet stiger på sparekontoen går det for min del i alle fall litt sport i å spare fordi jeg ser resultater..
Pengebingen Skrevet 4. august 2014 #12 Skrevet 4. august 2014 Opprett en konto hos nordax. Overfør det du vil spare dit med en gang du får lønn. Da må du sende brev for å få de ut igjen Genialt om man sliter veldig med disiplinen! Hadde samme problem selv, men for meg holdt det å opprette sparekonto i bank uten app og utenom dagligbanken, slik at jeg måtte betale pengene til meg selv, noe som medførte at jeg ikke fikk pengene før neste dag vanligvis. Det satte en effektiv stopper på vanen med å hente ut sparepengene. 5
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #13 Skrevet 4. august 2014 Om du har DNB kan du sette opp en ordning som gjør at hver gang du drar kortet, så trekkes feks 1kr, 5kr, 10kr (du bestemmer beløpet) fra kortet og settes inn på en sparekonto. Da drar man kortet sjeldnere Anonymous poster hash: 911e7...9e1
Sugar&Spice Skrevet 4. august 2014 #14 Skrevet 4. august 2014 Jeg overfører til en konto som er skjult i nettbanken min. Har hatt samme problem som deg tidligere, måtte rett og slett skjule kontoen. Fungerer flott. Om jeg skal ta noen av pengene derfra må jeg ringe banken... Tar du ut penger av BSU? Kan man gjøre det? Trodde da at man brøt avtalen med banken...?
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #15 Skrevet 4. august 2014 Jeg har fast overføring på 1000 kroner måneden til sparekonto. Blir fort mye penger. Fungerer kjempebraAnonymous poster hash: c5b57...436
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #16 Skrevet 4. august 2014 Jeg har fast overføring på 1000 kroner måneden til sparekonto. Blir fort mye penger. Fungerer kjempebraAnonymous poster hash: c5b57...436 Ikke om man tar ut pengene igjen mot slutten av måneden. Les tråden. Anonymous poster hash: bf097...a2f 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #17 Skrevet 4. august 2014 Skal prøve å få skjult sparekonto på nettbanken osv. Overførte 38 000,- i juni på sparekonto. Den er nå tom. Har ikke tatt ferie, ikke kjøpt noe spesielt. Vet ikke hva det er brukt på. Så nå må jeg ta meg sammen her. Takk for gode råd. Håper jeg blir like flik som dere :-) TS Anonymous poster hash: 0a69a...5b4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #18 Skrevet 4. august 2014 Hva har du brukt 38.000 på siden juni?? Anonymous poster hash: 0e09d...9e6 1
Ian Skrevet 4. august 2014 #19 Skrevet 4. august 2014 Sett opp budsjett og regnskap. Blir morsomt/manisk etter hvert 2
Sugar&Spice Skrevet 4. august 2014 #20 Skrevet 4. august 2014 Sett opp budsjett og regnskap. Blir morsomt/manisk etter hvert Kjenner meg igjen hahahah! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå