Gå til innhold

Reisetips for Patong i Thailand?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært i Patong i Thailand?

Reisetips? Hva bør man få meg seg av utflukter, tips til bra resturanter, spa, dagsturer, shopping osv? Andre tips? Vil gjerne få mest mulig ut av turen når man først er der!

Om det har noe å si, er planen å dra nå til vinteren. Par på 30 år uten barn.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Henger det ikke masse horer rundt i Patong?

Anonymous poster hash: 8b2b4...6b8
Skrevet (endret)

Når man ankommer Phuket på flyplassen så tar det rundt 45 min til en time avhengig av trafikken

før man ankommer Patong. Dette er den største av byene som ligger langs strendene på den strekningen og har en ganske lang strand, mange restauranter, barer, ett stort shoppingsenter og en stk gate der det foregår litt av hvert. Det er kjent at man kan bli lurt ved leie av vannscooter og sånn greie man flyr oppe i luften sak ved at prisen plutselig er mye dyrere enn avtalt eller at de påstår at du har skadet vannscooteren.

Vær også oppmerksom på undervannsstrømmer og farlige maneter og kjøp myggmiddel i butikken der nede. Den er god å ha.

Som regel så bor man som turist på et stort resort der man er innenfor et eget lukket området.

Selv bodde jeg ved Tri Trang Beach og det er 10 minutter fra Patong Beach. Jeg har kjørt gjennom Patong mange ganger men så ikke noe som jeg hadde lyst til å utforske til fots.

Det vi gjorde i Thailand av utflukter booket vi gjennnom reiseselskapet ,men det kan man også gjøre via hotellets egne kanaler.

Vi var en dag til Pang Ngha provinsen med besøk på en gummiplantasje, kjørte longtailbåt,besøkte James Bond Island og spiste lunsj på en muslimsk pålelandsby( det var god mat )og lærte litt om hvordan bl.a. Chasewnøtter produseres.

Vi besøkte et sted der vi red på elefanter, vi besøkte steder med ville aper og store buddafigurer. Vi var på båttur, en rolig langs alle strendene og en hurtig til Phi phi island. Vi var også på middag og show i fantasea parken ved kamala beach og vi var med på kanopadling i grotter med massevis av flaggermus hengende over oss og inne i vakre laguner. Vi var også på nattmarked i Phuket.

Så som du ser så er det masse alternativer til aktiviteter utenom det å vandre rundt i Patong by, noe jeg tror man fort blir ferdig med etter hva jeg så via bussruten på våre mange turer rundt i byen.

Resten av tiden vår tilbrakte vi på hotellområdet med soling, bading, mat og søvn.

Da vi bodde på et hotel med 5 forskjellige restauranter og en middag kostet 40 kroner så gadd vi ikke fly på byen om kvelden for å spise men det er masse restauranter som sikkert er bra.

Det er klart at vandrer man rundt i Patong by så vil man se fattigdom, vill trafikk, unge thai jenter på barkrakk og litt av hvert og man vil nok oppleve mye mas fra de som vil ha deg inn på deres restaurant eller butikk.

Sånn er det bare.

Endret av caroprins
Skrevet

Noen som har vært i Patong i Thailand?

Reisetips? Hva bør man få meg seg av utflukter, tips til bra resturanter, spa, dagsturer, shopping osv? Andre tips? Vil gjerne få mest mulig ut av turen når man først er der!

Om det har noe å si, er planen å dra nå til vinteren. Par på 30 år uten barn.

Hei! Har dere allerede bestilt hotell? Hvis dere ikke har det, vil jeg anbefale dere å bo et annet sted enn Patong. Patong er travelt, masete, mye lugubre barer, mange prostituerte og generelt det mest turistifiserte stedet på Phuket. Det fins jo endel fine hoteller og resorts i/rundt Patong hvor man blir litt skjermet for dette, men etter mitt syn er ikke Patong plassen å bo.

Jeg har bodd på Phuket i 1 år, og bodde da i Kata/Karon-området. Her er det passelig med liv og røre og absolutt nok barer/restauranter/kafeer/shopping til at man ikke går lei. Strendene er like fine som Patong beach, men roligere og mindre selgere som vil prakke på deg alt mulig ;-)

Hvis dere skal bo i Patong, så ville jeg styrt unna de typiske turistgatene (Bangla road og området rundt) og heller dratt på båtturer til Phi Phi Island, Freedom beach o.l. Det fins mange fine steder å snorkle hvis dere liker det, f.eks Coral Island eller Racha Island. Her kan man dra på dagstur, kjøp utflukt dit gjennom et lokalt turistbyrå, de fins overalt. Kan forøvrig også anbefale Scandinavian Divers både for dykke- og snorkle turer (mest dykking), de har kontor i Patong.

Forøvrig er det så masse å ta seg til i og rundt Phuket at det er imitere fare for å kjede seg! Gjerne spør mer konkret om det er noe spesielt dere vil vite:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...