Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :) Jeg og faren har nettopp begynt å planlegge en tur til USA, hvor vi skal besøke familie. Men jeg skjønner ingenting av disse visum-greiene, om vi trenger visum eller ikke. Vi skal ikke være der i mer enn 3 mnd og vi har nye pass, så da har jeg lest at man ikke trenger visum, men registrere oss ett eller annet sted. Noen som kan hjelpe meg å få litt klarhet i dette? :)

Anonymous poster hash: 8644b...77a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kjøpte esta, det er vel et slags elektronisk visum. Trengte ikke skrive ut noe, men man må gjøre det noen dager før og det koster 15?? Dollar. Husker ikke helt,men var bare spm om man er nazist, har kidnappet et amerikansk barn osv..

Skrevet (endret)

ESTA må dere ha, nytt pass eller ikke.

All travelers going to the United States must either have a valid visa, or be eligible to travel to the U.S. under the Visa Waiver Program (VWP). Norwegian citizens who are planning to use the VWP must register in ESTAbefore traveling. Only travelers who meet the requirements of the Visa Waiver Program can use ESTA to travel.

Who needs a visa?

Anyone who is not eligible to enter the United States visa free under the Visa Waiver Program (VWP), or is not exempt from the visa requirement, or whose registration has been denied under ESTA, must apply for a visa. This includes travelers who are in transit through the United States to another country. Please note: We recommend that travelers who have been arrested and/or convicted of an offense apply for a visa at the Embassy. The Rehabilitation of Offenders Act does not apply for U.S. visa law.

http://norway.usembassy.gov/visas.html

Endret av dillyduzit

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...