Gå til innhold

Fransk manikyr, hvordan få til?


Catzy

Anbefalte innlegg

Er det noen som har lure tips til hvordan man klarer å få til fransk manikyr på seg selv? Teknikker, produkter, hva som helst?

(For de som lurer: Fransk manikyr er når negletippene er hvite og det rosa er rosa. Sånn at det ser "naturlig" ut - men at det selvfølgelig ser mye penere ut enn ulakkerte negler.)

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg bruker juksemetoden. hvit neglblyant på undersiden av neglene og nesten klar lakk på oversiden. er ikke stø nok på hånden til å lakke den hvite tuppen perfekt (og ellers er det jo ingen vits), dessuten synes jeg ofte det ser for kunstig ut. mye raskere og lettere å 'jukse' syns jeg. pent blir det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocca

Heisann! Jeg bruker underlakk fra Cutex, siden jeg har litt svake negler. Etter på legger jeg Isadora nr. 05 på tuppen, følger den naturlige buen på neglene. Synes det blir finest i stedet for disse ferdige plastbuene som følger med i et sett. Min erfaring med disse er at de river med seg halve lakken... Etterpå legger jeg Isadora nr. 06 over hele neglen, cirka to strøk. Dette er altså hvit lakk da jeg synes det er finest, men det finnes også i rosa nyanse. Disse har jeg ikke nummeret på. Dersom jeg skal ha lakken til å sitte lenge, tar jeg en blank overlakk.

Nå har jeg prøvd ulike sett av fransk manikyr, alt fra disse små settene med flasker som varer kort tid og av ulike merker. Jeg er veldig godt fornøyd med Isadora, og så er det litt billig også.

Ellers må det jo sies at det kreves litt øvelse i å få til de tuppene, men øvelse gjør mester. Jeg vil i alle fall ikke betale den formuen det koster får å gjøre dette hos en profesjonell. Av og til synes jeg også at de overdriver litt slik at det blir unaturlig.

Lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Oppdatering: Kjøpte et manikyr-sett på H&M av merket Depend. Det følger med sånne maler, men de har jeg ikke brukt. Har prøvd meg 2 ganger, og nå sist ble 8 / 10 fingre bra. Så øvelse gjør definitivt mester.

Qlio: Isadora har en sånn penn, vet ikke om det var den Ivanka mente. Koster sikkert under 100-lappen.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

qulio

hei du nei en slik hvit pen kan du få laaaangt billigere på hennes og mauritz rundt 29 90 eller noe slikt! hvertfall utrolig billig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også en manikyr blyant - kjøpte den på Vita (tror jeg) for et par år siden. Den er av merket Cutex og kostet ca. 40 kr. Har man pene lange negler, er dette den enkleste måten i verden å få fransk manikyr på! Jeg synes ihvertfall det funker kjempe bra! :)

> www.cutexnails.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange flotte svar, tusen takk alle sammen!

Jeg var innom en butikk, og de anbefalte meg en type tejp som skulle brukes som mal.... det funka ikke for meg..... halvparten av limet satt igjen når jeg var ferdig, og når jeg skulle rive dem av etter tørk fulge en del av den hvite lakken med.

LENGE LEVE PENNEN!

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...