Gå til innhold

Dansbar musikk til spillelista, gjerne til swing og vals?

Anbefalte innlegg

Gjest Ciegus
Skrevet

Holder på å gjøre spillelista vår mer dansevennlig for den litt "eldre" garde (typisk foreldrene våre), men er ganske blank. Mamma og pappa danser gjerne vals sammen (sånn rask vals til danselåter med valstakt, ikke en treg wienervals eller hva det heter...), og mange andre vet jeg danser swing.

Men - jeg og brudgommen HATER dansebandmusikk, så det utgår. Hva slags musikk passer da? Gjerne litt rocka eller 50-talls, eller noe folk kjenner igjen. Vet dere om noen fantastiske dansebandlåter kaaan det også vurderes. ;)

Eneste låten jeg kommer på som er "akseptabel" swingmusikk for oss er The Baseballs - Umbrella. Noe i samme duren? Jeg kan ikke dette!

Videoannonse
Annonse
Gjest Ciegus
Skrevet

Fungerer egentlig The Baseballs og den type rock'n roll til swing? De hadde jo en del gøy... :P

Skrevet

Caravan Palace er kanskje noe som kunne falt i smak hos både eldre og yngre? Jeg synes det er super musikk, sjekk de ut på Spotify.

Og så har du jo gode gamle "In the mood" av Glenn Miller :)

Gjest Tekola
Skrevet

The Baseballs skulle jeg til å foreslå, de ble brukt på swingkurset vi gikk på :jepp:

Gjest Ciegus
Skrevet

De (baseballs) hadde mye kult ja, håper jeg og mannen rekker et swingkurs før bryllupet, for jeg fikk sååå lyst å danse da jeg hørte på!

Gjest Ciegus
Skrevet

Caravan Palace er kanskje noe som kunne falt i smak hos både eldre og yngre?

Nå har jeg hørt på det. Kjempekult jo! :laugh:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...