AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #1 Skrevet 3. august 2014 Hei! Jeg har tidligere fått resept på ppiller på helsestasjonen for ungdom. Men nå som jeg har fylt 20, så gjelder ikke tilbudet for helsestasjonen lenger. Hvordan får jeg ny resept på ppiller? Må jeg ringen legen og få en time hos han? Takk for svar /:-)Anonymous poster hash: ec8d2...4ea
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #2 Skrevet 3. august 2014 Kontakt fastlegen din.Anonymous poster hash: 9fac9...a8f 1
snusmumriken Skrevet 3. august 2014 #4 Skrevet 3. august 2014 Legetime ja! For meg var det bare første gang jeg trengte time, senere har jeg bare sendt melding også får jeg ny
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #5 Skrevet 3. august 2014 Går det ikke an å få resept hos helsestasjonen, bare at du må betale når du kommer til apoteket? Anonymous poster hash: 26ef9...5d9 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #6 Skrevet 3. august 2014 Jeg var der etter jeg var 20, og det gikk fint.Anonymous poster hash: 26ef9...5d9
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #7 Skrevet 3. august 2014 Går det ikke an å få resept hos helsestasjonen, bare at du må betale når du kommer til apoteket? Anonymous poster hash: 26ef9...5d9 Etter fylte 20 år har ikke helsesøster lov til å skrive resept. Den dagen/mnd? man fyller 20 år er det og slutt på tilskuddet på kr.100 pr. 3mnd. Sommde andre skriver hun må til fastlegen for å få resept.Anonymous poster hash: f74e4...f1b
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #8 Skrevet 3. august 2014 Etter fylte 20 år har ikke helsesøster lov til å skrive resept. Den dagen/mnd? man fyller 20 år er det og slutt på tilskuddet på kr.100 pr. 3mnd. Sommde andre skriver hun må til fastlegen for å få resept.Anonymous poster hash: f74e4...f1b Jeg var på helsestasjon i Bergen etter jeg var 20, og det gikk fint. Er ikke sikker på om det var helsestasjon for ungdom eller sib sin tjeneste da, men da jeg skulle ha resept stakk bare helsesøstra bort på et annet kontor og fikk signatur fra lege Anonymous poster hash: 80d1e...d6d
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #9 Skrevet 3. august 2014 Jeg var på helsestasjon i Bergen etter jeg var 20, og det gikk fint. Er ikke sikker på om det var helsestasjon for ungdom eller sib sin tjeneste da, men da jeg skulle ha resept stakk bare helsesøstra bort på et annet kontor og fikk signatur fra lege Anonymous poster hash: 80d1e...d6d Samme her, å jeg er 22. Anonymous poster hash: fa06e...417
Gjest thesledge Skrevet 3. august 2014 #10 Skrevet 3. august 2014 Du trenger ikke legetime. Når du allerede har resepten, er det bare å sende melding til legekontoret og be om ny resept. Du finner informasjon om hvordan dette gjøres på nettsiden til legekontoret Fikk min første resept på helsestasjonen, og så sendte jeg bare melding til legen deretter. Du trenger bare legetime for å få en ny resept for første gang.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #11 Skrevet 3. august 2014 Du trenger ikke legetime. Når du allerede har resepten, er det bare å sende melding til legekontoret og be om ny resept. Du finner informasjon om hvordan dette gjøres på nettsiden til legekontoret Fikk min første resept på helsestasjonen, og så sendte jeg bare melding til legen deretter. Du trenger bare legetime for å få en ny resept for første gang. Problemet var jo at det ikke er legen som har gitt ut resepten, men helsesøster. De aller fleste leger vil ha en konsultasjon før de skriver ut medisiner for første gang. Anonymous poster hash: e1da6...729
Gjest thesledge Skrevet 3. august 2014 #12 Skrevet 3. august 2014 Problemet var jo at det ikke er legen som har gitt ut resepten, men helsesøster. De aller fleste leger vil ha en konsultasjon før de skriver ut medisiner for første gang. Anonymous poster hash: e1da6...729 Jeg fikk også min resept hos helsesøster, sendte melding til legen og fikk samme resept neste gang fordi han så jeg allerede hadde fått den, og da var det greit. Jeg måtte oppgi navnet til legen på helsestasjonen, så det har nok en sammenheng.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #13 Skrevet 3. august 2014 Jeg fikk også min resept hos helsesøster, sendte melding til legen og fikk samme resept neste gang fordi han så jeg allerede hadde fått den, og da var det greit. Jeg måtte oppgi navnet til legen på helsestasjonen, så det har nok en sammenheng. Hvordan kunne legen se at du hadde resepten? Anonymous poster hash: e1da6...729
Gjest thesledge Skrevet 3. august 2014 #14 Skrevet 3. august 2014 Hvordan kunne legen se at du hadde resepten? Anonymous poster hash: e1da6...729 Det vet jeg ikke, men det er mulig at helsesøster ga informasjonen videre slik at legen min kunne inføre det i journalen min, ettersom jeg måtte oppgi navnet på legen.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #15 Skrevet 3. august 2014 Jeg var på helsestasjon i Bergen etter jeg var 20, og det gikk fint. Er ikke sikker på om det var helsestasjon for ungdom eller sib sin tjeneste da, men da jeg skulle ha resept stakk bare helsesøstra bort på et annet kontor og fikk signatur fra lege Anonymous poster hash: 80d1e...d6d Jeg var på helsestasjon i Bergen etter jeg var 20, og det gikk fint. Er ikke sikker på om det var helsestasjon for ungdom eller sib sin tjeneste da, men da jeg skulle ha resept stakk bare helsesøstra bort på et annet kontor og fikk signatur fra lege Anonymous poster hash: 80d1e...d6d Nettopp, der har du forskjellen, signatur fra legen fordi du var over 20 år. Helsesøster har ikke lov til å signere på de som har fylt 20 år.Anonymous poster hash: f74e4...f1b
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #16 Skrevet 3. august 2014 Hvordan kunne legen se at du hadde resepten? Anonymous poster hash: e1da6...729 Hei! Jeg har tidligere fått resept på ppiller på helsestasjonen for ungdom. Men nå som jeg har fylt 20, så gjelder ikke tilbudet for helsestasjonen lenger. Hvordan får jeg ny resept på ppiller? Må jeg ringen legen og få en time hos han? Takk for svar /:-)Anonymous poster hash: ec8d2...4ea Du ringer på legekontoret til fastlegen din og spør hvordan de gjør det på ditt legekontoret. Uansett hva folk skriver her i tråden, så er det praksis hos din f astlege du må forholde deg til. De andre får gjøre det sånn deres fastleger praktiserer. Anonymous poster hash: f74e4...f1b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå