Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hvor gatekjøkken og storkjøkken kjøper inn burgerne sine? Deres burgere er uten tvil bedre enn de burgerne som selge i butikken så skulle gjerne kjøpt disse og slengt på grillen!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

HJEMMELAGET KANSKJE????

Anonymous poster hash: ea9da...035
  • Liker 2
Skrevet

De du får i butikken fra kjente varemerker. dvs. gilde er av bedre kvalitet og skal i teorien smake bedre en de fra gatekjøkken?

Skrevet

De du får i butikken fra kjente varemerker. dvs. gilde er av bedre kvalitet og skal i teorien smake bedre en de fra gatekjøkken?

Nei, burgerne man får på gatekjøkken smaker mye bedre enn de man kjøper på butikken. Jeg har prøvd de fleste... De på butikken er kanskje sunnere, men de smaker ikke like godt...

Skrevet

HJEMMELAGET KANSKJE????

Anonymous poster hash: ea9da...035

Ja, dersom jeg visste oppskriften på burgerne som serveres på mange gatekjøkken så er det en mulighet. Burgere er mye mer enn kjøttdeig, egg og løk... Det er fett, frydder, etc...

Skrevet

Hjemmelagde av karbonadedeig, med litt løk og krydder inni.

• Liker 2
Skrevet

På gate kjøkken er de vel svært sjelden hjemmelagde!

Hvis du bor i nærheten av svenskegrensa så pleide jeg å kjøpe burgere der før som smakte som de på gatekjøkken. De lå i frysern og var pakket i plast som var rød nederst og gjennomsiktig på midten. Ca 20-30 i pakken.

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som vet hvor gatekjøkken og storkjøkken kjøper inn burgerne sine? Deres burgere er uten tvil bedre enn de burgerne som selge i butikken så skulle gjerne kjøpt disse og slengt på grillen!

Tror Gilde selger egne burgere til storbrukshusholdninger så ikke sikkert de heter det samme i matvarebutikken som på innkjøpslisten til gatekjøkken.

Sjekk burgerne med høyest kjøttinnhold i butikken, tror det er opp til 98% kjøtt i dem, bør også være merket med hvilken rase storfeet er, f.eks angus eller charolais. De synes jeg er best av kjøpeburgerne.

Anonymous poster hash: 5ccce...db6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, kjøttdeig.

Anonymous poster hash: 39192...221

AnonymBruker
Skrevet

Der jeg jobba da jeg studerte, fikk dem det fra gilde. Så ut akkurat som de man får kjøpt i butikken fra gilde. Går mer på dressingen tror nå jeg. Pluss ulikt grillkrydder.

Anonymous poster hash: f296d...600

Gjest brutal_mann
Skrevet

Det heter Thousand Island. Tuller ikke, det er det som er fellesnevneren for gatekjøkkenburgerne.

• Liker 1
Gjest Ciegus
Skrevet

De beste burgerne lages av kjøttdeig og av mer enn "løk og krydder".

Men de beste burgerne smaker ikke som på gatekjøkken heller, da.

Skrevet

Den beste burgeren får du av å kverne kjøtt selv. Bruk f.eks høyrygg eller entrecote da det har fint fettinnhold og mye god smak og er av de billigste kjøttstykkene.

• Liker 1
Skrevet

Nei, kjøttdeig.

Anonymous poster hash: 39192...221

De beste burgerne lages av kjøttdeig og av mer enn "løk og krydder".

Men de beste burgerne smaker ikke som på gatekjøkken heller, da.

Tja, kjøttdeig eller karbonadedeig utgjør vel ikke store forskjellen smaksmessig. Men karbonadedeig er sunnere.

For meg er de beste burgerne de hjemmelagde, og det holder dermed med løk, salt og pepper for min del.

Dessuten er "burgeren" mer enn selve kjøttet, vil jeg si.

Gjest Ciegus
Skrevet

Tja, kjøttdeig eller karbonadedeig utgjør vel ikke store forskjellen smaksmessig. Men karbonadedeig er sunnere.

For meg er de beste burgerne de hjemmelagde, og det holder dermed med løk, salt og pepper for min del.

Dessuten er "burgeren" mer enn selve kjøttet, vil jeg si.

Jo, det utgjør STOR smaksforskjell. Mer fett = mer smak. Burgere skal ikke være slankekost uansett. ;)

Jeg syns også de hjemmelagde er best, men det må mer enn løk, salt og pepper til for min del, det blir for smaksløst (spesielt med karbonadedeig...). Litt sennep, hvitløk og chili + annen krydder, så nærmer vi oss.

• Liker 1
Skrevet

Jo, det utgjør STOR smaksforskjell. Mer fett = mer smak. Burgere skal ikke være slankekost uansett. ;)

Jeg syns også de hjemmelagde er best, men det må mer enn løk, salt og pepper til for min del, det blir for smaksløst (spesielt med karbonadedeig...). Litt sennep, hvitløk og chili + annen krydder, så nærmer vi oss.

Smaken er som baken ;)

AnonymBruker
Skrevet

Med godt kjøtt i burgeren trengs ikke alskens krydder i den, alt av tilbehør og ekstra smak skal oppå burgeren. Kvern kjøttet og lag dine egne burgere, og ikke stek dem ihjel da blir de tørre og kjedelige.

Anonymous poster hash: c5e76...edd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er dressinger som gjør gatekjøkken-burgeren så god. ;)

Anonymous poster hash: 70a35...fee
Skrevet

Ja. :hjerter:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...