Gå til innhold

"dobbel" avbestillingsforsikring

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

har helårsreiseforsikring og avbestillingsforsikring

Har hørt at at man også får dette ved å betale minst halvparten av turen med kredittkort

Men hvis jeg allerede har en reiseforsikring blir vel dette unødvendig eller?

Hvilken forsikring gjelder hvis jeg både har helårs- og betaler med kredittkort?

Anonymous poster hash: f27ef...c9c
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

noen som vet?

Anonymous poster hash: 8c53b...a48
AnonymBruker
Skrevet

Du kan benytte deg av én av forsikringene, og da er det jo bare å sende inn krav til det selskapet du ønsker å bruke for akkurat den saken - da er det bare å velge det som gir best erstatning for akkurat dette.

Anonymous poster hash: 9f193...01c
AnonymBruker
Skrevet

Det er forskjellige betingelser på kredittkort. Har hørt flere økonomieksperter, bl.a. heter hun Silje Sandmæl si at kredittkort har avbestillingsforsikring inkludert. Da jef fikk Mastercard etrer bytte av bank fikk jeg vite at det ikke alltid er tilfelle. Så du må lese på betingelsene på kortet ditt.

Reiseforsikring ville ikke jeg reist frivillig ut av Norge uten, den dekker mye mer enn avbestilling.

Anonymous poster hash: 51dc4...f45

AnonymBruker
Skrevet

takker for svar, har undersøkt, så vet at kredittkortet har avbestillingsforsikring og reiseforsikring inkludert

Anonymous poster hash: 8c53b...a48
AnonymBruker
Skrevet

takker for svar, har undersøkt, så vet at kredittkortet har avbestillingsforsikring og reiseforsikring inkludert Anonymous poster hash: 8c53b...a48

Ja, men det viktige spørsmålet er: hvor kranglete og vrange er de når du virkelig trenger dem?

Det verst tenkelige er nemlig ikke at du står der og må hjem i dag, eller at du ikke kan dra. Det verst tenkelige er at du står feks i USA med en potensiell og livsviktig sykehusregning på 500.000 dollar og et kredittselskap som sier "tja, om vi regner med leiebilen så betalte du mindre enn 50% gjennom oss". Derfor har vi en vanlig reiseforsikring.

Anonymous poster hash: 04b59...c35

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men det viktige spørsmålet er: hvor kranglete og vrange er de når du virkelig trenger dem?

Det verst tenkelige er nemlig ikke at du står der og må hjem i dag, eller at du ikke kan dra. Det verst tenkelige er at du står feks i USA med en potensiell og livsviktig sykehusregning på 500.000 dollar og et kredittselskap som sier "tja, om vi regner med leiebilen så betalte du mindre enn 50% gjennom oss". Derfor har vi en vanlig reiseforsikring.Anonymous poster hash: 04b59...c35

Hvor vanskelig og kranglete noe blir kan ingen svare deg på på forhånd. Det kommer helt an på saken, hvordan den blir fremlagt og hvem som behandler den. Selv om det siste ikke skal ha noe å si så har jeg lest flere hundrede dommer fra lagmannsrettene der saksbehandlere vurderer ulikt i like saker.

Spørsmålet ditt er umulig å gi deg et klart svar på.

Anonymous poster hash: 51dc4...f45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...