Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på bryllupsfotografering?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Som alle andre ønsker vi selvfølgelig flotte bilder av bryllupet. Men hvor mye skal man sette av til bilder? Hvor mye har dere satt av og hva får dere for den prisen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anubiel
Skrevet

35 000. Heldags (ti timer) dokumentarisk fotografering, alle rettighetene til bildene.

Skrevet

Samme opplegg som Anubiel. Vi betalte 5000,- for en proff amatør. Kjempefornøyde! :D

AnonymBruker
Skrevet

Betalte 5000 kroner "halvprofesjonelt" - dette inkluderte 12 timers fotografering, 15 favorittbilder ferdig redigert og råfilene + rettigheter på alt.

. Alle rettigheter var viktige for oss, da vi kjenner en grafisk designer (og førøvrig ikke er helt bortreiste selv når det kommer til å f.eks. lage en enkel fotobok selv.

Synes det er veldig greit å la være å binde seg til en "pakke" hvor takkekort, album og råfiler osv. blir bundet til en fotograf. Det finnes så mange forskjellige løsninger (blant annet på nett/digitalt), så noe annet hadde blitt for dumt. Å ha råfilene selv gjorde at vi først fikk bestilt oss veldig fine takkekort som ble levert raskt, men at vi ventet til vi klarte å bestemme oss mer for andre bilder (gave til foreldre og besteforeldre) og album.

Vi hadde egentlig et mye større budsjett på foto, men etter å ha sjekket diverse blogger ol. så fant vi en jente som var vesentlig billigere enn utgangspunktet + at vi virkelig likte bildene hennes og det øyet hun hadde for å få flotte bilder litt utenfor det vanlige.

Anonymous poster hash: 42b3d...42b
Skrevet

Betalte 5000 kroner "halvprofesjonelt" - dette inkluderte 12 timers fotografering, 15 favorittbilder ferdig redigert og råfilene + rettigheter på alt.

. Alle rettigheter var viktige for oss, da vi kjenner en grafisk designer (og førøvrig ikke er helt bortreiste selv når det kommer til å f.eks. lage en enkel fotobok selv.

Synes det er veldig greit å la være å binde seg til en "pakke" hvor takkekort, album og råfiler osv. blir bundet til en fotograf. Det finnes så mange forskjellige løsninger (blant annet på nett/digitalt), så noe annet hadde blitt for dumt. Å ha råfilene selv gjorde at vi først fikk bestilt oss veldig fine takkekort som ble levert raskt, men at vi ventet til vi klarte å bestemme oss mer for andre bilder (gave til foreldre og besteforeldre) og album.

Vi hadde egentlig et mye større budsjett på foto, men etter å ha sjekket diverse blogger ol. så fant vi en jente som var vesentlig billigere enn utgangspunktet + at vi virkelig likte bildene hennes og det øyet hun hadde for å få flotte bilder litt utenfor det vanlige.

Kunne du sendt meg link til bloggen på PM? :-)

Skrevet

Spør jeg også! Kunne jeg kanskje fått link til denne bloggen? :)

Skrevet

35 000. Heldags (ti timer) dokumentarisk fotografering, alle rettighetene til bildene.

Føler du at det er verdt det? Jeg har forelsket meg i bildene til en dyr fotograf, men har store samvittighetskvaler. Føler at det er litt galskap, men det er den eneste fotografen jeg har likt.

Skrevet

Betalte 5000 kroner "halvprofesjonelt" - dette inkluderte 12 timers fotografering, 15 favorittbilder ferdig redigert og råfilene + rettigheter på alt. . Alle rettigheter var viktige for oss, da vi kjenner en grafisk designer (og førøvrig ikke er helt bortreiste selv når det kommer til å f.eks. lage en enkel fotobok selv. Synes det er veldig greit å la være å binde seg til en "pakke" hvor takkekort, album og råfiler osv. blir bundet til en fotograf. Det finnes så mange forskjellige løsninger (blant annet på nett/digitalt), så noe annet hadde blitt for dumt. Å ha råfilene selv gjorde at vi først fikk bestilt oss veldig fine takkekort som ble levert raskt, men at vi ventet til vi klarte å bestemme oss mer for andre bilder (gave til foreldre og besteforeldre) og album. Vi hadde egentlig et mye større budsjett på foto, men etter å ha sjekket diverse blogger ol. så fant vi en jente som var vesentlig billigere enn utgangspunktet + at vi virkelig likte bildene hennes og det øyet hun hadde for å få flotte bilder litt utenfor det vanlige. Anonymous poster hash: 42b3d...42b

Kan du sende link til meg også?

AnonymBruker
Skrevet

0 kr. Brukte proff-amatør venn. Fikk alle bildene redigert etterpå.

Anonymous poster hash: 3bf1c...06a
AnonymBruker
Skrevet

Heller ingenting. Svoger tok bilder (og min mann gjorde gjengtjeneste i deres bryllup). Med godt utstyr og mange foto, finner man gode bilder blant amatørers her også.

Anonymous poster hash: d3a0e...ca6

Gjest Anubiel
Skrevet

Føler du at det er verdt det? Jeg har forelsket meg i bildene til en dyr fotograf, men har store samvittighetskvaler. Føler at det er litt galskap, men det er den eneste fotografen jeg har likt.

Basert på referansene hans så tror jeg det vil være verdt det. Jeg hater å bli fotografert, og stilen og metoden hans ser ut til å funke bra for folk som meg som blir stive så fort vi ser et kamera.

Vi legger også vekt på at bildene er noe av det eneste man faktisk sitter igjen med etterpå, og da er det viktig at man er fornøyd. Vi har også mye familie som ikke kan komme i bryllupet, så det er viktig for oss at de kan se hvordan det var i etterkant.

I tillegg er vi veldig kresne på fotograf, jeg har sett så mye rare og pinlige bilder at jeg var sikker på at vi ikke kom til å "ta sjansen" på en rimelig fotograf.

Gjest Ciegus
Skrevet

18 000. Foto er mannens lidenskap, så prisen så vi ikke på.

Skrevet

Bruk penger på fotograf!

Det er så viktig med gode bilder i etterkant av alle gjestene, stemningen, maten, dekor + + + minnene skal en ha for evig!

Som brud klarer en ikke helt ta inover seg alt som skjer den dagen, så masse bilder i etterkant av en fotograf som klarer å fange opp detaljer og mye mer enn en gjest vil gjøre er et must!

Skrevet

0 kr. Brukte proff-amatør venn. Fikk alle bildene redigert etterpå.

Anonymous poster hash: 3bf1c...06a

Ga dere han ingenting for jobben?? :o

• Liker 3
Skrevet

Vi har valgt en superflink fotograf i seks timer, og kommer til å kjøpe alle filene, så det kommer på totalt litt over tyve tusen. Vi kommer imidlertid ikke til å ta så voldsomt mange oppstilte bilder av oss to (noen blir det jo), men ser på det som en mulighet til å få mange fine, naturlige bilder av foreldre, søsken, besteforeldre osv. Kanskje kan vi til og med finne noen gode bilder av venner som kan fremkalles i forbindelse med gaver til jul, deres brylluper osv.

Vi kunne hatt hele dagen og det ville kommet på ca 30 000, men vi tror vi får mange nok fine bilder på en halv dag :) Og da starter vi fotograferingen i kirken, ikke med at vi fikser oss om morgenen og slikt.

Vi har ønsket oss gavekort til fotografen fra begge jobbene våre, så legger vi til resten selv, men da kan vi liksom tenke at vi bestilte fotograf som gave fra dem, så da blir det et hyggelig minne sånn sett også :)

AnonymBruker
Skrevet

Vi brukte også 35.000. (Vi er begge fotointeresserte) Angrer ikke et sekund, det ble virkelig minner for livet. Fikk 600 bilder ferdig redigert med fri bruk og alt det der.

Anonymous poster hash: 4f21f...ace

Skrevet

Vi kommer til å bruke 28.000. Jeg er fotograf selv og derfor opptatt av kvalitet :)

AnonymBruker
Skrevet

Men hva skal man med 600 bilder?

Jeg ser poenget med å få noen til å ta bilder av brudeparet, og noen oppstillinger av familien. Ellers er det jo bare litt knipsing av fest og middag som skal til. Der ville jeg heller sett 2-3 vanlige gjester spm knipset litt i veg, enn en utenforstående proff.

AnonymBruker
Skrevet

Men hva skal man med 600 bilder?

Jeg ser poenget med å få noen til å ta bilder av brudeparet, og noen oppstillinger av familien. Ellers er det jo bare litt knipsing av fest og middag som skal til. Der ville jeg heller sett 2-3 vanlige gjester spm knipset litt i veg, enn en utenforstående proff.

Slenger meg på denne!!

Vi lagde en facebook gruppe så folk kunne laste opp bildene sine der hvis de hadde noen fine.

Da fikk vi bilder av alle gjestene og bildene var fra litt forskjellige deler av lokalet å sånn :)

En kollega av meg tok de formelle bildene i kirke og av familien å sånn.

Hun er hobbyfotograf, veldig fornøyd med bildene. Jeg serverte i hennes bryllup i vår så vi bare byttet tjenester.

Ellers redigerte vi ikke noe særlig. Lagde noen i sort hvitt å sånn, men ellers har jeg ikke så sansen for bilder som er laget veldig kunstneriske og spesielle i farger å sånn. Synes det enkleste er det beste :)

Kjøpte sånne ferdig kort på panduro og limte inn bilde i alle pluss skrev tekst.

Anonymous poster hash: dfd21...ecf

AnonymBruker
Skrevet

For vår del er de 600 bildene en helt spesiell dokumentasjon av dagen vår. Som sagt så er vi fotointeresserte begge to, så det var nok mye viktigere for oss at bildene var av en bestemt type og kvalitet enn det vil være for mange andre (og er man ikke så interessert i dette, så er det selvfølgelig hull i hodet å bruke så mange penger på fotograf. Jeg tenker ikke akkurat at dette er sånn alle "burde" gjøre, men det var helt riktig for OSS). Fotografen vår har både klart å fange stemningen på en helt spesiell måte, og har plukket opp både situasjoner og detaljer som en vanlig gjest med kamera aldri ville ha gjort i samme grad. I tillegg til at det fototeknisk sett er fantastiske bilder. Når det er sagt så har vi jo bedt om bilder fra gjestene som hadde med seg kamera også, og de er og veldig fine og spesielle for oss - på en litt annen måte. Veldig hyggelig å se dagen vår gjennom blikket til folk vi er glad i :)

Anonymous poster hash: 4f21f...ace

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...