Gå til innhold

må jeg betale hans barnebidrag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har funnet kjærligheten mens jeg jobbet i Ghana. Mannen har to barn på 7 og 9. Vi må gifte oss og søke familiegjenforening. Han vil da gå en stund uten inntekt inntil han får opphold og kan få støtte inntil han finner seg en jobb. Inntil alt dette er på plass, må jeg betale hans bidrag? Det er en del penger hver måned. Noen som kan dette?

Anonymous poster hash: e271f...35f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når dere søker om familiegjenforening så skal vel du tjene såpass at du kan forsørge dere begge. Vil tro at du også da må betale hans bidrag.

Lurer på hvordan ellers bidraget skulle blitt betalt. Trodde du kanskje at det gikk an å sette barna på vent/ pause i den tiden søknaden om gjenforening tar?

Er du forresten klar over hvor lang tid det tar å få familiegjenforening? Barna skal leve også i den tiden.



Anonymous poster hash: b9d24...43b
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har problemer med å tro at barnebidrag i Ghana kan være mye penger... Og når du har bodd der og møtt denne mannen kjenner du jo til barna hans? Da synes jeg det er rett og rimelig at det er du som betaler barnebidraget til han har inntekt selv. Det er helt normalt i motsatt tilfelle, når en nordmann finner seg en kone i et annet land.



Anonymous poster hash: 83486...a79
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er over 3000 i måneden. Har lån, betalrr husleie. Tror ikke vi klarer dette. Nei, kjenner ikke barna. Har møtt de en gang, så vet hvem de er.

Anonymous poster hash: e271f...35f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er over 3000 i måneden. Har lån, betalrr husleie. Tror ikke vi klarer dette. Nei, kjenner ikke barna. Har møtt de en gang, så vet hvem de er.

Anonymous poster hash: e271f...35f

Hvis bidrag i Ghana er på 3tusen pr måned for 2, så er det jo på nivå med Norge jo.

Men, du må snakke med NAV og UDI, eneste instanser som kan gi deg korrekt svar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må tjene veldig godt for at de kan komme hit så lenge han ikke har inntekt. Du er heller ikke garantert gjennforening.



Anonymous poster hash: 5eb41...e9b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du skal satse på at han får støtte mens han finner seg jobb her. Det er du som må forsørge ham i den perioden, ikke staten. Det inkluderer nok også barnebidrag. Barna kan ikke sulte fordi øappaen vil flytte vel?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du skal satse på denne mannen overhodet jeg, du er kun en billett til europa for han...det må du da skjønne.

Tror du virkelig at han kommer til å leve på deg veldig lenge??

Finn deg noe annet du!...ellers er du konk fortere enn du klarer å si Ghana



Anonymous poster hash: c4dd0...92a
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer aldri til å skjønne meg på folk som deg. Hvorfor vil du ha en mann som vil flytte til andre siden av verden for å være med deg når han har to barn hjemme? Hva om dere får barn og han finner seg en dame fra Ghana ett annet sted i Norge eller ett annent land?? Tror du barna spiller så himla stor rolle for han?

Anonymous poster hash: 6f284...de4

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle råd:) jeg er rådløs. Elsker manben, har ikke noe forhold til de to barna hans. Har kjent han i 5 år nå. Han har lite kontakt med barna sine pga.avstand og arbeid i hjemlandet. Vi harssammen funnet ut at det gagner alle om han kommer hit,.mer enn om jec flytter dit. Jeg ønsker en så adskilt økonomi sommmulig i og med situasjonen er som den er. Noe annet ville vært idioti av meg gor ingen har vel en garanti om at et forhold vil vare livet ut. Vi betyr mye for hverandre, men vi har vidt forskjellig økonomisk bakgrunn. Dersom han får seg jobb her, mens vi søker om familiegjenforening, er problemet løst. Usikker på om dette er lov. Jeg kan godt betale leie og mat, men å betale inn barnebidrag på ubestemt tid, før enn jeg i det hele tatt vet om han klarer å tiloasde deg her, er jo helt bak mål. Det gjør det også såpass trangt økonomisk at vi ikke kan få barn selv, på lang tid. Litt vanskelig å like tanken av at jeg selv ofrer barn for karriere, men å sette seg i situasjonen hbor jeg betaler for barn som ikke er mine.KKjærligheten blir virkelig satt på prøve.

Anonymous poster hash: e271f...35f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle råd:) jeg er rådløs. Elsker manben, har ikke noe forhold til de to barna hans. Har kjent han i 5 år nå. Han har lite kontakt med barna sine pga.avstand og arbeid i hjemlandet. Vi harssammen funnet ut at det gagner alle om han kommer hit,.mer enn om jec flytter dit. Jeg ønsker en så adskilt økonomi sommmulig i og med situasjonen er som den er. Noe annet ville vært idioti av meg gor ingen har vel en garanti om at et forhold vil vare livet ut. Vi betyr mye for hverandre, men vi har vidt forskjellig økonomisk bakgrunn. Dersom han får seg jobb her, mens vi søker om familiegjenforening, er problemet løst. Usikker på om dette er lov. Jeg kan godt betale leie og mat, men å betale inn barnebidrag på ubestemt tid, før enn jeg i det hele tatt vet om han klarer å tiloasde deg her, er jo helt bak mål. Det gjør det også såpass trangt økonomisk at vi ikke kan få barn selv, på lang tid. Litt vanskelig å like tanken av at jeg selv ofrer barn for karriere, men å sette seg i situasjonen hbor jeg betaler for barn som ikke er mine.KKjærligheten blir virkelig satt på prøve.

Anonymous poster hash: e271f...35f

Hvor gamle er disse barna da?

Anonymous poster hash: c4dd0...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 og 9.

Anonymous poster hash: e271f...35f

Da er det mange år igjen med bidrag. Han bare bruker deg, det må du da skjønne! På samme måte som de søte thaijentene synes at "Arvid" på 64 er såååå fin og flott!

Du er kun en billett!

Anonymous poster hash: c4dd0...92a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han ikke spart seg opp noe penger? Har han ikke hus/eiendeler som han selger før han kommer til Norge, slik at han kan leve på sine egne penger?

Jeg hadde vært VELDIG skeptisk til en voksen mann som ikke klarer å forsørge seg selv!!!! Eller eier noe som helst? Dersom han klarer å betale 3000 kr i barnebidrag så må han jo ha god inntekt der han er?

Han må jo ha noen oppsparte midler. Han burde jo levd litt sparsommelig nå i tiden før, for å spare opp penger til flyttingen?

Har du fått bekreftet at det er 3000 kr i måneden for barnebidrag, eller er det bare noe han sier?

Suspekt...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har i grunn ikke særlig lyst til å flytte fordi han har en god jobb der nå, men fremtidsutsiktene er best her. Han tjener knappe 7000 i måneden, så han går i null. Da kravet om barnebidrag ble vedtatt tok de utgangspunkt i situasjonen han var i da han tjente 12000 i måneden. Lykken varte kkke lenge og ledigheten kom for en dag. Da han gikk ledig betalte han ikke på 2 år og han skyldte derfor eksen barnebidrag. Fette kom på toppen av det opprinnelige kravet og måtte tilbakebetales da han fikk jobben han har nå. Han brukte oppsparte midler da han gikk ledig til selv å eksistere. Jeg har vært forsiktig med det økonomiske.

Anonymous poster hash: e271f...35f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han har i grunn ikke særlig lyst til å flytte fordi han har en god jobb der nå, men fremtidsutsiktene er best her. Han tjener knappe 7000 i måneden, så han går i null. Da kravet om barnebidrag ble vedtatt tok de utgangspunkt i situasjonen han var i da han tjente 12000 i måneden. Lykken varte kkke lenge og ledigheten kom for en dag. Da han gikk ledig betalte han ikke på 2 år og han skyldte derfor eksen barnebidrag. Fette kom på toppen av det opprinnelige kravet og måtte tilbakebetales da han fikk jobben han har nå. Han brukte oppsparte midler da han gikk ledig til selv å eksistere. Jeg har vært forsiktig med det økonomiske.

Anonymous poster hash: e271f...35f

Så fint at han har funnet deg da! Du betaler barnebidrag, han kommer hit, og kan forsørge familien bedre! Veldig bra! Alt dette du betaler hele pakka, og forsørger han i x antall mnd og år først. En veldig god deal for han!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet dere hvor mye penger han må betale i barnebidrag, da han ikke bor her enda?

Bidragskalkultoren på nav sine sider er beregnet på norske forhold og nav internasjonal bruker litt andre formler. Uten jobb så vil uansett mannen bli beregnet som bidragsudyktig frem til han har egen inntekt.

Om moren kan søke bidragsforskudd fra Norge aner jeg ikke. Men ta en telefon til Nav internasjonal, så kanskje du får svar på det du spør om.



Anonymous poster hash: ef8b6...cf3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SELVFØLGELIG må du IKKE betale hans barnebidrag!!

Hvordan kan dere tro det?

Det er jo ikke pålagt oss her i Norge, så hvilken myndighet tror dere Ghana har her??

:murvegg:



Anonymous poster hash: c4111...420
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må tjene veldig godt for at de kan komme hit så lenge han ikke har inntekt. Du er heller ikke garantert gjennforening.

Anonymous poster hash: 5eb41...e9b

Hans inntekt spiller ingen rolle for familiegjenforening. Det er kun referanse personen i norge sin inntekt som teller.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...