Gå til innhold

Porsjonsstørrelse laksefilet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har en diskusjon gående her, om hvor mye som er vanlig å spise til middag.

Hvis dere skal ha middag med sånne frosne laksefileter (sånn remse med 4 singelpakkede fileter), poteter og grønnsaker, hvor mange laksefileter spiser du vanligvis?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

1-1 1/2 bruker å være nok for meg.

Sammen med 2 poteter, og ca 1/2 tallerken med salat/grønnsaker.

Anonymous poster hash: cf40a...d33
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser én. Samboeren spiser en eller to, avhengig av hvor sulten han er og hvor mye tilbehør vi har.

Anonymous poster hash: 7ac77...184
AnonymBruker
Skrevet

1. Til voksne. 1/2 til barn. Ellers blir middagen for dyr.

Anonymous poster hash: 0fce1...9a3

Skrevet

1. Til voksne. 1/2 til barn. Ellers blir middagen for dyr.

Anonymous poster hash: 0fce1...9a3

Man får tross alt frossen fisk til 30-40 kroner og det er vel bedre at de fyller opp på fisk enn poteter, dersom de ønsker å spise en hel.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Man får tross alt frossen fisk til 30-40 kroner og det er vel bedre at de fyller opp på fisk enn poteter, dersom de ønsker å spise en hel.

Det er lenge siden laksekoteletter kostet 40 kr pr kilo. Og laksefiletene får man i hvert fall ikke til den prisen.

Anonymous poster hash: 377e9...172

Skrevet

Det er lenge siden laksekoteletter kostet 40 kr pr kilo. Og laksefiletene får man i hvert fall ikke til den prisen.

Lenge kan det nå umulig være, det var nå prisen sist jeg kjøpte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

4 frosne porsjonsfileter fra First Price koster rundt 40 kr. Gjerne ikke fullt 1. kilo, men alllikevel, syns ikke det er dyrt.

De man kjøper i slike aluminiumsformer koster vel rundt 50. Fortsatt ikke dyrt syns jeg.

Anonymous poster hash: cf40a...d33

AnonymBruker
Skrevet

Sånne 125 gram per stk? Spiser som regel 3 på en middag, har hendt at jeg har tatt 4 også, men da blir jeg veldig mett.

Anonymous poster hash: b416e...353

Skrevet

Avhengig av hvor godt jeg kjenner besøket og vet hvor storspiste de er ville jeg laget 1-1,5 per pers. Jeg spiser en selv, mens kjæresten spiser 2.

Gjest bustyvel
Skrevet

1 ca., passer på å ha rikelig med tilbehør :)

Skrevet

Jeg spiser en, men kunne helt fint ha spist to. Fyller opp med tilbehør istedet (salat eller wokede grønnsaker som regel). Synes det blir for dyrt om jeg skal ha dobbelt opp med proteiner til middag.

De er billigere å kjøpe hel laks/ørret, da kan man ofte få ned i 40 kr per kilo. Da lager jeg meg også større biter med fisk. Kjøpte feil merke slike porsjonsfileter her for en stund siden, Findus istedenfor billigmerket, og det kosta rundt 80 kr for fire slike fileter! :sjokkert:

Skrevet

Takk for svar, da er det ikke jeg som er uvanlig, jeg spiser 1 - 1,5.

Min far bare rister på hodet, og mener at 1 filet er som spurvemat å regne, han selv spiser 3, og min mor 2. Han flirer bare av oppskrifter for 4 personer, med 700 gram laksefilet til sammen. (det er ca 1,5 filet til hver). Jaja, godt vi er forskjellig :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser 1 og kjæresten spiser 2 :)

Anonymous poster hash: 39e09...e3e
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å spise én. Er usedvanlig inaktiv, så trenger ikke så mye kalorier.

Anonymous poster hash: 2bc36...fc2
Skrevet

Jeg spiser 2-2,5 nå som jeg ammer, 1,5-2 til vanlig.

Gjest Silverstream
Skrevet

1 holder og bør holde mener jeg. Man skal ikke spise så mye. Resten av fatet fyller jeg på med grønnsaker. Lager ikke potet til. Heller ikke saus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...